TDC Play

• GEK
  • 0 kommentarer
Hvorfor skal TDC's PLAY app til android smart phones være så kompliceret, at der skal udvikles et eller andet specielt til hver smart phone. Er I ikke dygtige nok, så I bare kan få den til at virke ligesom de fleste andre apps til android, eller er der en teknisk forklaring??

Faktisk troede jeg, at TDC's politik havde ændret sig fra monopoltiden, så man var blevet mere løsningsorienteret.

Men åbenbart mener TDC sig stadig berettiget til at skulle godkende de mobiler, som der udvikles til. Sjovt nok er det ofte dem der sælges gennem TDC- butikker.

I sælger et abonnement, hvor der gives adgang til at spille en mængde albums, men I leverer kun varen når det passer jer.

Hvor stor en reduktion i abonnementet giver det? Og hvem skal jeg henvende til.

Med venlig hilsen

GEK

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg tror du har taget fejl af noget,

det er ikke derfor, at den er kompliceret, der er pga, de funktioner der ligger i den.

der er en meget god grund til at ikke alle kan køre med Android play appen, det er at der stadig er nogle ikke mange der køre med en eldre vertion af Android, desvære ville det ikke være muligt at lave den ny Mit TDC app' til telefoner der køre under android 2,1 pga, den bruger nogle funktioner som ikke findes i eldre udgaver.

idag er det heller ikke alle smartphones der køre android, kun næsten. der findes også iphone som køre iOS, Telefoner, telefoner der køre Windows mobile og så Symbian telefoner, samt en masse som køre ukorente styresystemer der kun er lavet til den telefon.

mit-tdc app'en, som er den du skal bruge til TDC Play fremover, fås i en udgave til Android(min 2.1) Windows Phone 7 Series og IOS enheder.

har du en af disse skal din telefon ikke godkændes af tdc. alså bruger du appen er der ingen godkændelse af din telefon.

bruger du ikke en af disse skal du bruge TDC Play Mobil Internet portalen, her skal din telefon desvære være godkendt, men det er ikke for at bestemme hvilke tiélefoner du må bruge, men for at sikre, at din telefon understøtter Microsoft DRM(WMA DRM) licensen, der ligger på de filer.

nå men nok lektioner fra Professoren i dag,

kan du ikke fortælle hvilken telefon du har, så kan det være er der er i anden TDC kunde der kan hjælpe med dit problem.

helt presis, hvilke oplysninger, det ville gøre det nemmer at løse problemet er: Din telefon(model, styresystems vertion) hvilket TDC mobil abonnemnt du har.

Jeg har kommunikeret med TDC ( 2 forskellige telebutikker samt her på Forum) og de ender med at beklage efter at have anbefalet/afprøvet af-og på installation skiftevis med Play app og mit TDC app. Jeg har beskrevet problematikken  grundigt  (under GEK).

Både at det er Samsung Galaxy R android version mm.

vh GEK

Glemte at nævne "tråd" fra min tidligere henvendelse:: PLAY på Android smartphone

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er rigtig, som Chriz skriver, derv er faktisk meget støre forskælde på hvad Android indholder, afhænig af hvilken telefon du har,

Android er det styresystem(kenel/kerne) der ligger på din telefon, når så en produksent skal ligge det ind på en telefon, skal der laves noget om i systemet, nogle funktioner, kan ikke køre på alle telefoner, de har næsten alle samme forskællige hardware. så det er aldrig helt det samme system der ligge på telefonerne, selvom det altsammen er android. der udover har alle telefon produksenter deres egen brugerflade lagt på, hvilket også lave om på nogle ting.

så hvis du skal sammen ligne det med noget du måske bedre kender, så har vi Windows, som er et styresystem.

her bruger du idag hvis du køre med windows 7, 8 eller 2008R2 Server, med en windows NT 6.x, så i teorien, skulle de jo være ens, men der ligger forskellige Applikationer oven på den kenel her mener jeg ikke de programmer du installere, med ting som bruger flader Microsoft .NET framework osv. hvilket gør at de er forskellige.

det er det samme med android.

undskyld, nu kommer jeg med lektioner igen, jeg bliver måske lidt kørt om når jeg snakker om sådanne ting, men er jo ikke Nørd for ingen ting.Humørikon med tunge

Nå men til dit problem,

når din musik stopper hvad sker der så helt presis,

er din telefon gået i "standby"?

lukker Play App'en?

Kommer der nogle fejlmeddelser?

andre ting der måske kan være relavante an nevne.

Den stopper bare, så kan jeg starte nr. forfra eller trykke videre til næste (nogen gange). Og så stopper den samme sted igen. Der er ingen fejlmeddelelse.

Jeg har brug for en løsning, eller en identifikation af problemet, så jeg måske kan argumentere med Samsung, som på et tidspunkt talte om en opdaterin af denne teleforn software-

vh GEK

Omdømme 3

Hej,

ja, det fik jeg jo ikke mange flere oplysninger ud ad.

så derfor må mit bedste bud være at når din telefon går i standby, setter den afspilleren på pause.

prov at gå ind i indstillinger for app'en og fjærne hakket ved 'Dvaletilstand' - se om det hjælper.

du skal dog lige være opmærksom på at din telefon så ikke vil kunne gå i dvale(slukke skærmen) og derfor bruger meget strøm.

Jeg kan ikke finde noget der hedder dvaletilstand ( eller noget der kunne dække over det) hverken inde i TDC app'en eller i selve mobilens indstillinger. Der er noget med skærmlysnedsættelse.men jeg kan ikke se, hvordan det skulle kunne ændres.

Jeg synes jo ikke jeg kan beskrive mere om hvad der sker, for den stopper bare.

vh GEK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P