TDC og MAC

TDC er åbenbart ikke beregnet til MAC-brugere.

TDC´s sikkerhedspakke kan ikke installeres på min Mac Book Pro. TDC´s egne folk kunne ikke klare opgaven og en opringning fra Sikkerhedsprogramfirmaet bekræftede blot, at sikkerhedspakken ikke kunne installeres.

Homedisk - hvordan skal man bruge den som MAC-bruger? Fulgte installationsvejledningen, men kan stadig ikke finde ud af, hvordan Homedisk skal bruges på en MAC.

7 Kommentarer

Nu ved jeg ikke lige hvorfor Sikkerhedspakken ikke skulle kunne installeres på en MBP, den kan fint på en iMac og en gamle MacBook, så hvorfor den ikke også skulle kunne på en Pro, det forstår jeg ikke, det må da være en fejloplysning.

Men ved det som sagt ikke, kan bare konstatere at det virker på de to maskiner jeg bruger.

Hvad angår HomeDisk og Mac, så spiller det faktisk meget godt sammen, selvom der ikke er en brugervejledning med til den som omfatter os Mac brugere, men heldigvis har TDC været så søde og lave en guide til os.

Prøv en gang at kigge på det, den ligger her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23863

Håber den kan hjælpe dig lidt videre, ellers så beskriv dit problem her på forumet, så kan det jo være der er nogle hjælpsomme folk som kan give dig en hånd med hvor det går galt, mig selv inkl.

Venlig hilsen

Jesper

Jeg blev glad, da sikkerhedspakken endelig kunne virke på Mac også. Glæden varede dog kort, nemlig kun indtil jeg skiftede Mac.

Årsagen til at sikkehedspakken ikke virker på nyere Mac er, at de kører 64 bit. Dette understøtter sikkerhedspakken ikke. Det er efterhånden længe siden, at dette problem opstod, men man skal lede hårdt og længe, for at finde noget om det på supportsiderne. TDC har ikke haft særligt travlt med at sparke til F-Secure, som står for sikkerhedspakken. Endnu engang bliver vi Mac brugere behandlet som stedbørn.

Jeg har lige installeret Homedisk. Installationsvejledningen, som iJelle henviser til må dog siges rent faktisk at virke. Blot havde jeg begået den fejl ikke at læse siden til ende inden jeg begyndte og havde brugt den viste kode til at prøve at logge på disken med. En lille snak med supporten (med begrænset men dog tilstrækkeligt Mac kendskab). Homedisken blev resat, logget på som gæst og registreringen gennemført, blot for at konstatere, at jeg ikke kan bruge Time Machine sammen med den. P..... på IGEN.

@Kup - Det er korrekt at TimeMachine og HomeDisk ikke virker sammen, out of the box, i hvert fald.

Men man kan jo så også sige at det nærmest ville være ubrugeligt sammen alligevel, da TimeMachine jo laver en stor fil som du kan gendanne fra, når den så overstiger det antal gb som HomeDisk tager backup af, så er den funktion jo sådan set ubrugelig. Og så vidt jeg husker så er det 4 gb som er maks på HomeDisken, pr fil.

Må dog sige jeg ikke har leget med muligheden for at få TimeMachine og HomeDisk til at virke sammen, og det skulle ikke undre mig om vi ikke godt kunne få den til at virke sammen, dog uden online backup delen, grundet fil størrelses begrænsning.

Hvis jeg kommer til at lege med ideen om det når jeg kommer hjem, skal jeg nok melde tilbage hvis jeg får det til at virke Glad humørikon

@iJelle

det med de 4 Gb havde jeg overset, jeg ved ikke hvordan Time Machines filstruktur er. Umiddelbart ser det jo normalt nok ud, men jeg ved godt, at der er mere fikumdik i det end som så.

Det var jo netop ideen med at have en backup i skyen, der var så tiltalende - jeg har nemlig prøvet at få min eksterne harddisk med backup'en stjålet.

Jeg prøvede iBackup, som jeg læste om i en anden tråd, men fik så mange fejlmeldinger, at jeg opgav, selvom det skulle kunne virke.

Super Duper kan heller ikke skrive til Homedisken, det er ellers et dejligt program.

jeg vil være meget interesseret, hvis du finder en løsning eller workaround.

Kup - Jeg skal gerne poste hvis jeg finder et eller andet som kan gøres som workaround, men vil ikke love jeg finder en mulighed.

Men vil til gengæld love det først bliver efter weekenden der bliver forsøgt, skal lige have lidt fødselsdags værk overstået først Glad humørikon

Jeg har fundet en måde hvor TimeMachine i det mindste kan se disken, men har endnu ikke fået lavet en backup til den endnu.

Men det kan jo være at der er andre som kan finde ud af sidste skridt for at få det til at virke Glad humørikon

Det som der skal gøres for at den kan ses i TimeMachine er:

1. Hent macfuse ( http://code.google.com/p/macfuse/ ) (macfuse er en nødvenighed for at kunne få macfusion til at virke)

2. Installer macfuse

3. Hent Macfusion ( http://macfusionapp.org/ )

4. Kør Macfusion

5. Tryk på tilføj ikonet og vælg FTPFS

6. Udfyld felterne (Host = ip adresse på HomeDisk, Path er stien der skal benyttes (jeg anbefaler: /HomeDisk/Dokumenter), username = admin, password er det password som du også bruger til at lave et netværks drev på mac'en)

7. Tryk ok, og tryk herefter Mount ud for drevet.

Herefter vil TimeMachine kunne se drevet, men den vil ikke lave backup til det, af en eller anden grund.

Håber det er hjælp som der kan arbejdes videre med og evt også kan komme en løsning ud af.

Lad gerne høre hvis nogen finder en løsning ud fra dette.

Hum bum, som Peter og Ping plejede at sige.

Nu vil jeg nødigt være lyseslukker, men så længe Homedisk ikke vil lave backup af filer større end 4 Gb, hvor interessant er det så at bruge den til Time Machine i det hele taget? OK, det er selvfølgelig en NASdisk, men en alm. ekstern kan jo næsten gøre samme gavn.

Monstro det er fordi TimeMachine gerne vil have en Macformatteret disk at skrive til, at den ikke vil? Nogen bud?

Har nogen prøvet at bruge en alm. ekstern FAT32 formatteret HD til TimeMachine?

Mon man kan reformattere Homedisk'en? Selve NAS'eriet skulle jo stadig gerne virke.

Selvfølgelig virker backup halløjet så ikke, men øøhhh, det gør det jo ikke i forvejen (med TimeMachine altså)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)