TDC og forvirrende oplysninger?

Skriver her i frustration over:

1) Ikke at kunne komme igennem til nogen i dagtimerne.

2) Ikke et eneste sted at kunne finde et sted hvor jeg kan sende en E-mail til TDC.

Man henvises hele vejen igennem til dette forum, omend jeg føler mig sikker på at ingen her kan løse mit "problem".

Kontakter for nogle dage siden TDC fordi jeg er utilfreds med mit dyre HomeTrio abonnement. Egentlig ville jeg opsige dette til fordel for et Telia(Perspektivbredbånd abb.

Men jeg blev faktisk overtalt af en medarbejder hos TDC. Godt klaret!

Han forklarede mig for det første at jeg havde en 20/1 megabit forbindelse. Du betaler jo for at have 20 megabit, det er en fejl siger han. Du skal ikke betale ekstra for en 20 mbtit linie. Det er standard nu.

Fint, så kvier jeg mig lidt over at jeg kun har 1 mbit i upload..... Nej nej, siger han. Du skal da også have 2 mbit i upload. Det er også standarden nu. Men han ville rette det med det samme.

Jeg spørger ham så hvorfor pokker de ikke retter sådan noget automatisk. Jeg får en forklaring om at det har noget med persondatalovgivningen. De må ikke bare ændre i abonnementet?!?!? De ville have haft sendt et brev ud til mig med besked om at jeg selv ville kunne få det rettet ved henvendelse, og uden beregning. Den hoppede jeg egentlig på. Var egentlig ligeglad. Nu fik jeg jo det rigtige.

En af mne kollegaer ringede så ind i dag for at få de ekstra megabit, og fik så en forklaring om at det intet havde med persondataloven, men noget andet.

Tamt. Tamt at det skal være så besværligt at få noget som helst igennem så burde gå automatisk, uden at man skal sidde i kø en halv arbejdsdag. Pinligt TDC.

Anyways. Den "flinke" mand havde jo sagt at han ville ændre min linie med det samme. Der er så ikke sket en dyt, og ja jeg har genstatet min rourter flere gange.

Jeg er ikke nået en meter længere end da jeg startede.

Æv.

Undskyld forstyrrelsen.

-- 

Palle

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Fra den 7/2 er de nye regler om hastighed i tdc trådt i kraft og der vil blive opgraderetet automatisk i intervaller. Grunden til at ikke alle bare bliver skruet op med det samme er at det ville overbeforlaste systemerne der skal ændre folks hastighed. Det vil betyde i praksis af dem som kan få over 10mb vil bliver sat til max 20 og dem som kun kan få under 10mb bliver sat til max 10mb. Men der står meget mere om de nye pakker og vilkår på tdc´s side.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hold da kæft hvor er det groft dette her.

Dit indlæg fik mig til at kigge lidt på min egen regning. Jeg bliver åbenbart (også) snydt så vandet driver af mig, - så det vil jeg oprette en ny tråd om.

Jeg lægger et link her når jeg har oprettet tråden.

Mvh FN ;-)

Her er linket til min tråd:

/t5/Abonnement/Jeg-f%C3%B8ler-mig-groft-snydt-af-TDC/m-p/25823

"Opgraderet automatisk i intervaller"

Ifølge personen hos TDC (som jeg heldigvis fik navnet på) sagde jo at TDC netop ikke måtte dette pga. persondataloven.

Synes det er amatøragtigt. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Opgraderet automatisk i intervaller"????

Det går åbenbart hurtigere med at "opgradere" regningerne. Jeg bliver nu afkrævet dobbelt betaling for en 20/1 forbindelse, uagtet at TDC aldrig har været i stand til at levere mere end cirka 12.5Mbit.

/t5/Abonnement/Jeg-f%C3%B8ler-mig-groft-snydt-af-TDC/m-p/25823

Mvh FN :-(

Omdømme 2

Hej FN

Det er faktisk i det produkt du har valgt. Den hedder min. 10 mb max 20. Men er man helt dernede på en 20mb har man altså mere glæde af en 10mb. Der er mindre bitfejl på linien.

Omdømme 2

Vil nu give dig ret i at dette ikke virker videre genialt med forskellige beskeder...

Omdømme 3

Hej jk44.

Du har ikke forstået mit indlæg.

Ja, jeg betaler 299 kr. pr. måned for en forbindelse der hedder max 20Mbit, - men uagtet at jeg overhovedet ikke får denne hastighed, så afkræver TDC mig yderligere 147 kr. mere hvert eneste kvartal som betaling for "Ekstra hastighed". Jeg betaler altså 2 gange for en hastighed jeg ikke får.

Du kan se min regning her:

http://bildr.no/view/822290

Mvh FN

Redigeret:

Forbandet svineri, fik jeg lige lyst til at tilføje.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Med jer.

Faktisk skal ha TDC gjort hvad de skal,

for at lave jeres Abonnement om til det ny hvor man skal betale standart prisen og så få op til 20 megabit, skal der laves om i jeres abonnement, TDC kan så vælge at gøre det med det kræver at de siger til i et brev, hvor de også giver mulighed for at opsige abonnementet hvis man er utilfræds med de nye betingelser(ikke for de jeg kunne forstille mig at nogen villle være det) også selvom man stadig er bundet af binnings periode.

tdc Kan så også vælge at ikke al lave om i eksisterende abonnementer, hvilket de åbennart har.

jeg er entlig ikke uenig med jer, TDC burdte at have sendt et brev, hvor de enten fortæller at de laver om i abonnemnet eller at man kan kontakte dem og få sit abonnemnet om. men det kan jo være det kommer.

Omdømme 3

miela1, - hvis jeg forstår dig ret, - og det er jeg sikker på at jeg gør, så får nye kunder en 20/2Mbit forbindelse til 299 kr. pr. måned, - og det er i øvrigt også hvad der fremgår af dette link:

http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/

Gamle kunder kan få lov til at betale nøjagtig det samme beløb for Home Duo, nemlig 299 kr. pr. måned, plus at de skal betale 147 kr. ekstra hvert eneste kvartal for at få en 20/1Mbit forbindelse.

Vi ser i dette idiotiske eksempel helt bort fra at jeg overhovedet ikke får en 20/2 forbindelse, og for den sags skyld heller ikke en 20/1 forbindelse uagtet at jeg betaler betydeligt mere for denne end de 299 kr. pr. måned som nye kunder skal betale.

Det er da en vældig fin måde at skaffe sig af med de gamle kunder på. Hvis ikke jeg meget hurtigt får fjernet den ekstrabetaling for et produkt jeg overhovedet ikke får, så ryger samtlige af mine abonnementer hos TDC. Den svinske behandling finder jeg mig ikke i.

Mvh FN

Ring ind til TDC og få det ordnet. Det gjorde jeg og manden ordnede det hele.

Indtil jeg fandt ud af at det gjorde han ikke alligevel.

Jeg fik en historie fra de varme lande.

Nå. Jeg ringer til TDC igen en anden dag og chatter med historie generatoren.

Omdømme 3

Jeg har prøvet en gang for år tilbage at kontakte TDC for at få ændret hastigheden på mit bredbånd.

Det blev til et 3 måneder langt og utroligt opslidende forløb, der var så fyldt med fejl og idiotiske hændelser at jeg ikke orker at beskrive det, selvom jeg flere gange har haft lyst til at nedskrive dette helt utroligt groteske forløb.

Det korte af det lange er, at jeg ved den lejlighed lovede mig selv at jeg fremover for enhver pris ville gøre mit yderste for aldrig at komme i den situation at jeg var nødt til at kontakte TDC.

Det er jeg så nødt til nu, - og jeg overvejer lige i øjeblikket om ikke bare jeg skal benytte lejligheden til at opsige alle mine abonnementer hos TDC. Jeg orker simpelthen ikke at skulle i forbindelse med TDC igen.

Mvh FN.

Har bare lige lyst at fortælle dig at det du oplever ikke er usædvanligt. Jeg/vi er også på vej til at skifte. Dels pga prisen, men i høj grad også service.....

TDC er ikke noget godt eksempel på seriøs kundevejledning.....

God vind med dit abonnement.

Vi har også nogle problemer lige nu i en overgangsfase. Læs mit indlæg (Sønder) vedr. web...

Hanne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P