TDC newsserver

• Deltager
  • 2 kommentarer
TDC's newsserver er gået kold. Er der nogen hos TDC der kan grave Sonny T. frem og bede ham sparke til den?

Klaus

17 Kommentarer

Jeg har tidligere kontaktet en medarbejder omkring dette. Han vidste ikke hvad nyhedsgrupper var for noget, men han lovede at finde frem til det. Han sprurgte i baglandet, men heller ikke her vidste man hvad nyhedsgrupper er - jeg spekulerer på om de ansætter ukvalificerede folk i akutjobs som hot-line-personer, for det er utroligt at man som medarbejder der har med disse ting at gøre ikke i det mindste kan finde folk der har forstand på de ting og som kan give et fornuftigt svar.

Igen må man anmode TDC om at sørge for at der pr. automatik kommer meddelelser om nyhedsserverens driftforstyrrelser - det er meget pinligt at TDC IKKE aner hvad det er de udbyder af tjenester, ligesom de åbenbart er så ligeglade med kunderne at de ikke gider at svare dem når de spørger eller at deres øvrige medarbejdere heller ikke er klar over hvad meningen er.

Tag jer nu sammen TDC og find en måde hvorpå I kan meddele os trofaste kunder når tingene ikke fungerer. Det er dybt frustrerende at man blot lader stå til her.

Ja, det kunne jeg også godt ønske mig...!

Hallo TDC

Hvad er status på jeres nyhedsserver, newsserver eller hvad I vælger at kalde den? Jeg kan se overskrifterne, men ikke læse hvad der gemmer sig bag dem fordi jeres server åbenbart er nede - det kan da ikke tage mange sekunder at oplyse os om disse ting. I er ved at være værre end DSB der efterhånden har lært at informere kunderne når noget er forsinket eller gået galt - hvorfor vil I ikke gøre det samme for os trofaste kunder der betaler jer i dyre domme for at I bliver valgt? Hvordan kan vi uden at rødme anbefale jer som et drirftsikkert selskab når I ikke en gang formår at informere jeres kunder om tingenes tilstand, når I har medarbejdere der IKKE er klædt på til at vide disse ting. Det er forbløffende at I har medarbejdere der IKKE ved hvad en nyhedsgruppe er.
Hvis I holder op med at tilbyde nyhedsgrupper, så kunne I da i det mindste være så venlige at forklare os det i stedet for blot at overlade det til vores spekulationer omkring dette.

Svar udbedes venligst, men bestemt.

Det er snart jul og derfor ansætter TDC garanteret julehjælp i form af folk der søger akutjob -og fred være med det - men kunne man i det mindste ikke sørge for at vi får nogle svar i denne gruppe?
Jeg er personlig glad for at der også er andre der reagerer, for så ved man da at det ikke kun drejer sig om en "fejl 40" (Den der sidder 40 cm fra skærmen)Gal mand

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Jeg har lige fået en status, og vores sysadmin er ved at få det op at køre igen - hvis det siger nogen noget, så er vi kommet så langt som at være i gang med at lave spool dirs.

Der ud over kan vi desværre ikke give en ETA på fungerende servere, men vi er altså i gang med at rette fejlen. Beklager!

/Ulf

Hej Ulf

Tak for opdateringen, jeg kan se at der lige så stille triller indlæg ind igen.

Arne H. Wilstrup - for det er vel dig?

Hvis du er så utilfreds, så find da en anden udbyder. Newssetuppet hos TDC er noget ukendt og gammeldags, kun for dinosaurer som os. Det er et døende segment.

Klaus

Omdømme 3

Hej igen,

Sidste melding er, at serveren lige så stille er oppe at køre og trækker nye artikler ind. Vi beklager forstyrrelsen, og ønsker fortsat god fornøjelse Glad humørikon

/Ulf (som i sin tid med 33.6k selv havde megen glæde af alt.rec.-grupperne)

Hej.

Jeg kan med Microsoft Live Mail hente i tusindvis af overskrifter på serveren news.inet.tele.dk, men der ser ud til kun at være indhold på helt nye indlæg, d.v.s. fra den 14 og 15 december 2012. Kommer resten på et tidspunkt, eller er det gået tabt hos TDC og kun tilgængeligt fra en anden server? Er prøvet på flere tråde, både danske og udenlandske med samme resultat.

Hvorfor oplyses det ikke under "Driftsinformation" når newsserveren (NNTP) ikke virker? På TDC's hjælpesider kan jeg heller ikke finde noget som helst herom.

M.v.h.

MS-ERIK

Det var da et mærkværdigt svar - jeg betaler for mit abonnement hos TDC - men det er måske ikke i din optik sådan at man ikke må klage over et produkt der ikke virker?

Jeg kan ikke indse at jeg blot skal finde en anden udbyder fordi du ikke mener at man må klage over et dårligt produkt og jeg kan heller ikke indse at jeg ikke må forsøge at gøre produktet bedre ved fx at bede dem om at meddele os på driftsinformationssiden når noget er galt, så vi ved at det ikke er vores maskiner eller opsætninger det er galt med eller at vi kan få at vide status på miseren.

Hvis du går på restaurant og betaler for en engelsk bøf, vil du da heller ikke være tilfreds med at den er sej og at tjeneren blot siger: jamen, hvis du er utilfreds, så gå til en anden restaurant.

Den holder ikke - og jeg er sikker på at du må være en enlig svale siden du blot mener at man skal skifte udbyder når noget går galt.

Mit korte svar er: vel vil jeg da ej - og naturligvis er jeg da utilfreds når tingene ikke fungerer og når vi ikke får noget at vide om hvad der sker - og jeg er sikker på at det overvejende flertal hos TDC har det på samme måde.

Problemet er rettet nu, men du må nok se i øjnene at der er indlæg som ikke findes længere.
I øvrigt skal du nok læse Ulfs indlæg, for ifølge ham er det dels et oldnordisk system og dels må du ikke klage over ting der ikke virker, for du kan jo bare finde en anden udbyder, mener han, for at vise sin utilfredshed med tingenes tilstand er ikke velset i hans optik.Mand frustreret

Arne, du har lov til at brokke dig.

Men helt ærligt, læs nu det du skriver, jeg graver lige lidt fraser frem:

"jeg spekulerer på om de ansætter ukvalificerede folk i akutjobs som hot-line-personer"

"ligesom de åbenbart er så ligeglade med kunderne at de ikke gider at svare dem når de spørger"

"Tag jer nu sammen TDC"

"I er ved at være værre end DSB"

"Det er snart jul og derfor ansætter TDC garanteret julehjælp i form af folk der søger akutjob -og fred være med det"

Hvis du har samme holdning til sagen, når du ringer ind til en hotline medarbejde, så kan jeg godt forstå at du bliver totalt ignoreret.

For øvrigt er det ikke Ulf der skriver noget om et "oldnordisk setup" men mig.

Og indlæg gået tabt - ja, hvad så TDC's newsserver gemmer alligevel ikke indlæg til "evig tid", dem du mangler kan du finde på google groups, hvor du også kan finde alle de indlæg TDC's newsservere har slettet fordi de er for gamle.

Klaus

Kære Klaus

Jeg er enig med dig i at tingene nu fungerer, at vi må se i øjnene at tidligere indlæg er tabt, så det lever jeg med - og jeg kan heller ikke se nogen særlig grund til at opbevare gamle sager. Det er der andre tjenester der gør (fx google) så man kan rive folk i næsen det de har skrevet for år tilbage, for det er dér den eneste relevans ligger.

Når det er sagt, så er jeg glad for at du erkender min ret til at brokke mig - og jeg har vel også lov til at blive gal når man bliver affærdiget med en sludder for en sladder, akkurat som du vel ville blive gal hvis du køber en vare der er defekt og du blot får at vide at det må være dig selv der har ødelagt den, selvom du intet har gjort.
Jeg har beskæftiget mig med edb i mange år og kender udmærket udtryk som "fejl 40" og den slags, som nævnes når kunder kommer med berettigede klager som man ikke gider at gøre noget ved.
Det jeg imidlert harmes over er den tilsyneladende slendrian der findes hos et selskab der skovler millioner ind med "finurlige" bortforklaringer, sådan som vi har set det i medierne omkring TDC og deres "skjulte" prisstigninger, som igen mødes med en gang bortforklaringer vedr. firmaets ret til at tjene penge.

Jeg har intet at indvende mod at folk tjener penge, men jeg har noget imod at man gerne offentliggør hvor god man er, hvor kundevenlig man er, hvor stabil man er etc. og når det kommer til stykket så er man utilladeligt ligeglad med de "dumme" kunder - hvis firmaet gerne ville kunderne det bedste, ville de gøre sig umage for at opfylde de rimelige ønsker som kunderne også har, nemlig at få information om hvad der er gået galt - og hvilken tidsstatus rettelsen tager.

Jeg er overbevist om at du heller ikke bryder dig om at stå og vente i timevis på et tog der ikke kommer og uden at du får en forklaring på hvorfor det er forsinket. Det er præcis det samme her: Vi konstaterer at tingene ikke fungerer, men får ingen information, og når vi så selv aktiv søger den, møder vi medarbejdere der intet ved og intet kan fortælle - og det i et firma der netop stlår sig op på at de er bedre og mere stabile end alle andre firmaer i samme branche.

Det er det sagen drejer sig om, og når de så ikke lever op til deres besværgelser, men at  man ved via medierne at de blot skovler penge ind på produkter, sætter priserne op uden at informere særlig højt om disse produkters værdi når man som intetanende kunde køber dem, så bliver jeg bestemt harm -og jeg kan se at der tidligere også er en lang række kunder der har skrevet i dette forum og sagt det samme.

Hvorfor kan vi fx ikke få oplysninger om årsagen til nedbruddet -ja, vi kan ikke engang få at vide at der er et nedbrud for "det kan ikke betale sig", mender TDC. Hvorfor klæder man ikke medarbejderne bedre på så de ved noget om de produkter firmaet tilbyder i stedet for at man skal stå som en anden skolelærer og forklare dem hvad nyhedsgrupper er?
Hvorfor er der medarbejdere der siger at TDC har nedlagt nyhedsgrupperne, når det ikke passer?

JO, der er mange problemer som man kunne løse let ved at give kunderne mulighed for at få information om tingene - og når vi betænker at TDC skovler millioner ind på os kunder, så må vi vel også kunne forvente at de gør deres arbejde ordentligt -eller hur?

Det er ikke gamle indlæg, der er flere år gamle, der savnes. Det er de næsten helt nye indlæg, der kun er 3 dage gamle eller derover, der savnes, da de desværre ikke er blevet hentet og gemt lokalt på computeren. Hvad mon brugerne af TDC Forum ville sige hvis alle indlæg i TDC Forum, der er ældre end 13-12-2012, pludselig forsvandt fra serveren?

M.v.h.

MS-ERIK

Efter nærmere undersøgelser ser det ud til at man kan finde de nyhedsgrupper, hvor jeg manglede nogle tekster, i Google Grupper, dog synes man at være en dag bagefter. Det er så et spørgsmål om tilvænning at bruge en webside i stedet for et lokalt klientprogram. Om alle grupperne fra news.inet.tele.dk kan findes via den webside vides ikke. Websiden hedder: https://groups.google.com

M.v.h.

MS-ERIK

serveren ser ud  til at være stået af igen. Trist mand

Som det fremgår at både denne tråd, og flere andre tråde har TDC's nyhedsserver været temmelig upålidelig gennem flere år, og da TDC jo heller ikke reklamerer med serverens eksistens i nyere materiale, er den formentlig meget lavt prioriteret, og kan nok forventes helt at lukke på et tidspunkt hvis ikke TDC investerer i nyt hardware m.m.

Google har en webside, som henter data fra nyhedsgrupperne, og på den kan man finde måske alle, eller i hvert fald en del af de nyhedsgrupper, som ellers kunne findes på news.inet.tele.dk (samme server har et par navne mere). Websidens adresse er https://groups.google.com/

Googles side fungerer i dette øjeblik.

Går man ind på siden fra Windows XP kommer en advarsel om at man bruger en gammel browser, og at nogle ting derfor ikke virker, og man anbefales at opdatere. Desuden går det særdeles langsomt. Bruger man Windows 7 eller 8 er der ingen problemer.

I øvrigt kan det se ud til at der er flere, der går væk fra det gamle NNTP-system, og anvender noget webbaseret i stedet for. Det gør TDC jo også, hvor TDC Forum er webbaseret. Det samme er tilfældet for bl.a. de ret mange forumsider som Microsoft står bag. Muligvis kan Facebook også anvendes mere eller mindre som erstatning. Eller man kan købe adgang gennem en ekstern server uden for TDC.

Men jeg synes at TDC enten skulle lukke tjenesten og melde ud, at tjenesten ophører, eller også sørge for at den fungerer bedre og navnlig oplyse under driftsinformationer, når tjenesten ikke virker, samt sørge for at man i kundeservice får det fornødne kendskab til tjenesten.

Det er ikke sikkert at TDC læser dette, da TDC Forum er for kunder, der hjælper andre kunder. Men en TDC medarbejder (Ulf) har set og skrevet tidligere i denne tråd.

M.v.h.

MS-ERIK

Omdømme 3

Hej igen,

Vi læser skam med, og vores sysadmin arbejdede i går på at få serveren oppe at køre igen. Den gik ned (igen) søndag aften, og var oppe at køre ved middagstid mandag - tidsrøveren var igen at genopbygge spool-systemet, har jeg ladet mig fortælle. 

Jeg tror ikke at vi skal forvente os den store udvikling i forhold til den måde, som TDC's newsserver fungerer på. Når det er sagt, så er vi enige om, at vi skal være bedre til at oplyse under driftsinformation på hjemmesiden, når den ikke fungerer, og hvad status er. Det er noget, som jeg går videre med, sammen med ønsket om at den skal fungere bedre (her skal det siges, at vi også er meget interesserede i at have en tjeneste, der fungerer - både fordi det skaber tilfredse kunder og fordi det kræver flere ressourcer at rette en fejl end "bare" at drifte). 

Når/hvis jeg har noget mere fornuftigt at sige, så vender jeg tilbage her i tråden.

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P