TDC netværk og dataforbrug på telefon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

• Veteran
  • 78 kommentarer
Åbent brev til TDC

Er godt klar over at dette er et forum for brugere, til at hjælpe hinanden, men jeg ser også at TDC-ansatte følger med - derfor denne lille "klagesang"!

Bor i Helsingør og tager toget til Kbh hver dag - med TDC er der "ingen netværksforbindelse" på hele strækningen, med få undtagelser, men med rigtigt dårlig signal. Har opgivet at være online på disse rejser.

I Helsingør får jeg tit sms´er med "velkommen til EU"??? (Er altså på et svensk netværk)

Med 3 og Telenor har jeg dækning hele vejen til Kbh, men få udfald, og jeg kan t.o.m bruge telefonen på Nørreport Station!! Ej heller får jeg "velkommen til EU"-beskeder, når jeg er i Helsingør.

Hvorfor er TDC´s netværk, så meget dårligere end de to andre, jeg har testet?

Mit dataforbrug har mindst sagt eskaleret siden skift til TDC netværk - der er dataforbrug døgnet rundt, også når jeg er hjemme på Wifi, sover, på arbejde - der jeg også er på WiFi.

Før skift, brugte jeg/blev registreret for dataforbrug på ca 20-30 mb i måneden, opdelt på ca. 60-70 tilfælde, hvilket passer meget godt med mit reelle forbrug.

Nu er det over 1.000 tilfælde dataforbrug på en måned for ca. 180-200 mb. PÅ TRODS FOR, AT JEG STADIG IKKE KAN BRUGE NETVÆRKET DE GANGE JEG HAR BRUG FOR DET, DVS. PÅ KYSTBANEN.

Er der en forklaring? Hvordan kan min telefon bruge mobildata, når jeg er på WiFi? Og, som jeg skrev tidligere - det gjorde den ikke før skift til TDC´s netværk.

Er der andre i dette forum der oplever lignende problemer?

venlig hilsen

1 Kommentar

Hej iMac

Det er korrekt, at dette ikke er et klageforum, men et forum hvor brugere hjælper hinanden med spørgsmål og
svar. Hvis du har brug for at indsende en decideret klage, så skal det foregå på www.tdc.dk/klage .

Omkring mobildækning, så kan jeg anbefale dig at indmelde det på følgende link: http://go.tdc.dk/esqyp .
Her kan du indmelde, at dækningen er dårlig i et område.

Du kan også inde på følgende link se driftsinformation på mobilnettet: http://go.tdc.dk/icmyj .

Omkring WiFi og 3G-nettet, så kan du, alt efter de indstillinger du laver i en telefon, selv vælge hvad for et netværk den skal bruge. Altså om telefonen skal koble op på 3G eller om den skal vælge WiFi, hvis dette er tilgængeligt. Det er noget du selv skal sikre er sat korrekt op - se eventuelt manualen til telefon.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)