TDC Netbasis til bredbånd

Hej,

et ægtepar jeg kender, har hver deres e-mailadresse. Så vidt jeg ved, så er begges e-mailadresser i sin tid oprettet som TDC Netbasis. Det stammer fra den tid, hvor TDC kastede cd'er i grams med 12-cifrede kundenumre, som alle kunne få gratis. Det er sikkert helt tilbage fra dengang et telefonmodem var det hotteste hotte.

Nu bliver der så skrevet til den ene ægtefælle, at TDC Netbasis fremover vil koste 29 kr. om måneden. Den anden ægtefælle har ikke fået et sådant brev, men bredbåndsforbindelsen står også i hans navn. 

Jeg forstår det, i øvrigt ikke specielt informative, brev således, at hvis ægtefællen med Netbasis ønsker at overføre sin e-mailadresse til bredbåndsforbindelsen, så overskrives den anden ægtefælles e-mailkonto?

Betyder "nedlæggelsen" af TDC Netbasis, at et ægtepar der deler en bredbåndsforbindelse, ikke kan have hver deres e-mailadresse hos TDC uden at skulle betale ekstra for det? De ønsker naturligvis, at de hver for sig kan hente deres respektive e-mail.

Og er det et problem, at bredbåndsforbindelsen er hos YouSee? Kan man så ikke flytte over? Eller er YouSee og TDC et fedt?

Mvh

Jørn

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er et stykke tid siden, du stillede dit spørgsmål herinde - har du fundet en løsning?

Hvis du har, så er du velkommen til at dele den med de andre brugere herinde. Hvis ikke, så giver jeg lige dit indlæg en chance til, ved at løfte det op i nærheden af toppen af forumet i en kort periode Glad humørikon

Hilsen Ulf

Løsning og løsning er så meget sagt. Det endte med, at den gamle e-mailadresse blev droppet for at slippe for betalingen på de 29 kr. pr. måned. I stedet blev der så oprettet en gmail-adresse - og det fungerer upåklageligt for mine bekendte.

Kort tid efter fik jeg selv samme besked fra TDC om opkrævning af de 29 kr. pr. måned. Og efter forespørgsel i TDC-butikken fik jeg at vide, at min bredbåndsforbindelse var hos YouSee (der havde købt esenettet) og jeg derfor ikke kunne beholde min gamle TDC-mailadresse uden betaling. Der var tale om to forskellige firmaer - YouSee og TDC - og YouSees server kunne ikke administrere en TDC-mailadresse. Derfor var betaling nødvendig.

Løsningen var dog enkel. Jeg sagde mit bredbåndsabonnement op hos YouSee (efter 15 år som kunde hos først TDC og dernæst Esenettet/YouSee) og mit fastnetabonnement op hos TDC (efter 25 år som kunde) og fandt en anden udbyder - og måtte som følge deraf opgive min e-mailadresse og anskaffe mig en gmailkonto. Jeg havde egentlig ingen planer om at forlade TDC/YouSee, men jeg blev ret irriteret over at man pludselig skulle betale for en e-mailadresse, især fordi de to firmaer i mine øjne er et fedt.

Mvh

Jørn

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)