Svar

Er TDC Multiroom boksene kodet? eller kan jeg bruge min egen?

Jeg vil starte dette indlæg med at sige at dette indlæg ikke handler om at snyde men derimod om ikke at blive snydt [i]

Jeg er næsten nået så langt at jeg overvejer at skifte fra TDC Duo til TDC Home Trio med tilvalgspakke.

Jeg kan sagtens forstå pris på pakke + pris på tilbalgs Viasat pakke + oprettelse af Multiroom 299,-kr pr. extra boks.

Men......

Jeg kan slet ikke forstå at nogen ønsker at leje extra bokse til 69,-kr pr år????

Så vl 2 stk. extra bokse i oprettelse og leje efter tre år har kostet over 5.500 kr. [i]

Mit spørgsmål er derfor:

1. Kan man (efter at have betalt 299 i oprettelse) bruge sine egne bokse (købt i Fona 500,-kr/stk) ?

2. Er TDC Boksene kodet så man kun kan bruge TDC (hvilket jeg ikke mener er muligt) ?

Sælger TDC også boksene så man kun behøver betale opretning og ikke den Ultra dyre leje ?

Mvh.

Michael Sandager

icon

Bedste svar af LauW 16 december 2011, 10:39

Hej igen,

Så har jeg faktisk godt nyt til alle :-)

Min kollega har oplyst mig om, at det bliver muligt, at købe ekstra multiroom bokse (altså ekstra tv bokse).

Men datoen for det har vi ikke fået fastlagt endnu, som jeg nævnte er det et nyt produkt og der er en del ting der skal være på plads.

Så jeg vil ændre mit svar på 4. spørgsmål "4. Kommer der i 2012 en løsning på min problemstilling? (da andre sikker har samme)" til:

4. Jeps! Men præcis hvornår ved vi dog ikke endnu, men det kommer :-)

Hilsen René

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nicsanhan, 

Tak for dit indlæg.

Jeg synes det er ganske gode spørgsmål du har.

Og jeg vil se om jeg kan svare så godt muligt på dem :-)

1. Microsoft står for, at udarbejde softwaren til vores TV Bokse, så umiddelbart kan du ikke bruge nogle bokse købt i Fona, da det ikke fungerer på helt samme måde efter min overbevisning.

Vores bokse får signalet igennem bredbåndet og kræver derfor intet kort, som i mange andre bokse.

2. Umiddelbart vil jeg sige ja... da Microsoft står for hele software løsningen på vores TV platform, så hvis du tager vores boks og sætter til en anden udbyders løsning, så tvivler jeg stærkt på det vil virke.

3. Vi sælger desværre ikke vores bokse, det gik vi væk fra helt tilbage da vi gik over til HomeTrio, så blev alle bokse om til lejeaftaler. Igen tror jeg det hænger sammen med, at vi har Microsoft for softwaren og derfor ikke kan bruges af andre selskaber, samt ved leje vil jeg mene det er nemmere at administrere ombytninger af bokse ved fejl og lignende.

Så jeg er næsten sikker på du ikke er glad for mine svar, men det er desværre sådan det er pt. :-(

Men med hensyn til prisen, så har vi lige netop lavet det om fra, at opkræve 59.- pr. ekstra tv til at koste 69.- uanset antal bokse :-)

Men håber mine svar afhjælper dine spørgsmål og hvis du har yderligere eller vil have uddybet noget, så skal du være velkommen til at skrive igen :-)

Hilsen René

Hej Rene

Tak for dine udførlige svar.

Jeg har lige en lille tillægs-problemstilling.

Årsagen til mine spørgsmål er:

Jeg har en moderne husstand med 5 Fladskærme.

(køkken + soveværelse + stue + 2xbørneværelser)

1. Hvad nytter en TDC trio-pakke mig så med 3 tv bokse?

Hvem i familien skal ikke se tv i disse moderne tider i år 2012?

TDC siger "telefonlinjen kan kun trække maks 3 bokse" og vil derfor kun give mig 3 kokse!!!!

2. Men hvis jeg får 5 Bokse og hele tiden kun har 3 tændt så er det jo ingen problem.

Vi bruger kun vores TV i køkkenet til spisetiderne 06:00-08:00 + 17:00-20:00

Vi bruger kun TVét i stuen om aftenen19:00-23:00

Vi bruger kun tvét i soveværelset om natten 22:00-

Vi bruger kun 2x børneværelser 17-20:00

3. Er det jeres alvår at jeg skal løbe og skifte boksene ud imellem mine tv eller sælge 2 TV for at blive bombet tilbage til 1979 ?Blinkende humørikon

4. Kommer der i 2012 en løsning på min problemstilling? (da andre sikker har samme)

Mvh.

Michael

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har samme problem, 4TV - men max 3TV tændt samtidig.

Så jeg kunne også bruge flere bokse, også selv om der ikke er TVsignal nok til alle bokse samtidig, det er besværligt at flytte en boks fysisk.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der findes faktisk alternativer. Ikke perfekte - men brugbare i visse situationer.

Det er muligt at koble en trådløs transmitter på udgangen af en boks - og så en modtager der hvor man vil bruge signalet igen. så skal man godt nok ind til boksen for at skifte kanal.... Der findes også systemer hvor det er løst - men så er vi i en noget anden prisklasse.

Hvis man har ledninger fra et tidligere antennesystem liggende - så er det også muligt at skyde en analog tuner ind og transmittere over de "gamle" coax ledninger.

For begge løsninger gælder det at man ikke skal forvente samme billedkvalitet som ved den "direkte" vej - men f.eks. bruger vi faktisk mest lyden fra TV'et i køkkenet - og så er det udemærket. I begge tilfælde kræver det at der ikke kommer en og skifter kanal på den boks man "låner" signal fra.

Personligt tror jeg aldrig det bliver muligt at transmittere til mere end tre TV samtidig over ADSL - selvom hastigheden hele tiden stiger. En TV-strøm er meget mere følsom for støj/fejl-transmission end datastrømme. Men hvem ved - jeg er før blevet overrasket Glad humørikon

Vh

peter

Omdømme 1

Hej alle 3,

Peters forslag er et brugbart et og jeg ved flere kunder har brugt denne.

Men jeg kan dog også godt forstå problemstillingen du stiller op Michael.

Uden at skulle vide mig 100% sikker, så vil jeg mene årsagen til, at vi ikke tilbyder flere bokse end linien kan trække, hænger sammen med hvad du betaler for og hvad du får.

Det kan også nemt give problemer hos kunderne hvis de glemmer, at slukke en boks for at tænde en anden. Jeg ved godt de fleste ville kunne håndtere det, men ved også det ville kunne genere kald til Hotline ;-)

Hvis vi nu sælger en kunde 5 bokse og kun kan trække 3, så får kunden reelt ikke det han/hun betaler for.

Så for at denne løsning skal kunne fungere, så skal der oprettes et helt nyt produkt, så at sige.

Som man evt. kan kalde "ekstra leje af tv boks uden signal" eller lignende, men du hvad jeg mener.

Det er helt klart en idé jeg vil gå videre med, men jeg ved vi på nuværende tidspunkt desværre ikke har en løsning på det.

1. Ærligt svar = Nok ikke så meget på nuværende tidspunkt.

2. Forståeligt nok.

3. Hehe... nu du jo grov ;-) Ej men som sagt ovenfor, så er jeg med på problemet.

4. Vi kan altid håbe! (Jeg ved vi udbygger anlæg og systemer hele tiden for lige netop, at kunne tilbyde kunder mere.)

Men lad mig lige løbe på den! Dog er jeg lidt usikker på om jeg kan nå, at få et svar inden jul.

Hilsen René 

Omdømme 1

Hej igen,

Så har jeg faktisk godt nyt til alle :-)

Min kollega har oplyst mig om, at det bliver muligt, at købe ekstra multiroom bokse (altså ekstra tv bokse).

Men datoen for det har vi ikke fået fastlagt endnu, som jeg nævnte er det et nyt produkt og der er en del ting der skal være på plads.

Så jeg vil ændre mit svar på 4. spørgsmål "4. Kommer der i 2012 en løsning på min problemstilling? (da andre sikker har samme)" til:

4. Jeps! Men præcis hvornår ved vi dog ikke endnu, men det kommer :-)

Hilsen René

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PeterA

Ja, jeg kender godt til den løsning, brugte den da jeg havde parabol, omsætteren blev monteret i scartstikket og det virkede perfekt(bortset fra programskift).

Nu bruger jeg HDMIstik til TVet ved boksen og så kommer der ikke signal ud af scartstikket på TVboksen.

Det ser ud til at der er lys forude, i løbet af 2012.

mvh

kim

Det koster ikke 69,- kr. pr.år men 69,- pr.md, uanset hvor mange ekstra tv-bokse du har.

Altså 299,- i oprettelse per ekstra tv og 69,- kr. om måneden for nummer 2, 3 og 4 ekstra tv-boks.

Så er det er da billigt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

HDMI signalet kan faktisk også splittes. Og der findes trådløse tranmittere til HDMI. F.eks.:

http://www.kjaerulff1.com/da-dk/p/9467_maximum-hdmi-link-581

Men ok - nu begynder det også at koste...

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)