TDC Mobilt bredbånd - tvivlsom dækningskort

Hej Forum,

Jeg har, siden nytår, kørt hver dag i toget frem og tilbage fra Knabstrup til København H.

Jeg fik fra starten af skaffet mig et mobilt bredbånd fra TDC så jeg kunne arbejde under transporten, men må indrømme jeg efterhånden har fortrudt.

Jeres mobilkort viser kun ganske få områder hvor dækningen er begrænset, men dette afspejler IKKE den faktuelle dækning på strækningen. Fra København til Roskilde er der nogenlunde forbindelse, fra Roskilde og ud mister jeg stort set dækningen.

Vi er så mange pendlere der er med disse tog, hvorfor finder man ikke en løsning i stil med det i kører med i S-togene hvor gratis trådløst internet har fungeret godt i lang tid ??

Eller i det mindste sørger for at der er ok dækning langs strækningen så vi der betaler for forbindelsen rent faktisk kan bruge den ?

2 Kommentarer

Fik lige set nærmere på forummet - og opdager at det ikke er tdc direkte vi skriver med her - men et sted for kunderne at hjælpe hinanden.

Har nogen herinde oplevet det samme som jeg oplever på strækningen og forsøgt at få TDC til at rette op på kvaliteten ?

TDC's dækning er generelt temmelig skod uden for byerne, kan jeg erfare.

Kører tit fra Roskilde og op langs hornsherrede, der er virkelig mange steder hvor forbindelsen forsvinder fuldstændigt, selv GSM netværket forsvinder. TDC har store huller i deres "Os med det bedste netværk" 

Inde i de større byer er der dog oftest 3G signal med acceptabel styrke 3 - 5 signalbare. Mens der i de mindre byer, der ellers også er udstyret med master, kun er Edge. 

Jeg har erfaret at 3 har væsentligt bedre 3G dækning på min strækning, og overvejer skam også at flytte min mobil, efter at have prøvet min fars 3G stik fra 3.

Men jeg tror det er meget forskelligt alt efter hvor man er i landet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)