TDC Mobilt Bredbånd 1GB

Hey allesammen.. [i]

Har et spørgsmål! Overvejer at købe mobilt bredbånd herinde - det tilbud de har med 1GB til 49kr de første 6 mdr. Nu kommer mit blonde spørgsmål. Synes teksten og infoen er lidt misvisende og bliver forvirret.

Det ene sted står der du skal betale for dit extra forbrug udover, det andet sted at du kun går ned i hastighed hvis du overskrider 1GB.

Så mit spørgsmål er: Er det abbonnement med ubegrænset internet eller ej?

Venlig hilsen mig

7 Kommentarer

Hej.

Nu skal du endelig ikke tro, at du får alt, hvad TDC skilter med. Jeg har selv det abonnement du overvejer, og hastigheden er langt fra de 6Mbit, som det vist er deres reklame annoncerer . Og klager man får man bare en sludder for en sladder med, at der kan være huse, bakker, træer eller noget helt fjerde, der 'skygger' for signalet, og at den hastighed de reklamerer med er maksimumshastigheden, altså den højeste, du kan opnå - men bestemt ikke den laveste!

Ang. den ene GB du omtaler, har jeg altid fået at vide, at man ikke skal betale for et merforbrug, men at hastigheden 'bare' går ned. Og jeg har da heller aldrig betalt for et merforbrug, men jeg har måske heller aldrig haft et. Det er nemlig også et problem, at man ingen steder kan se sit forbrug.

Venlig hilsen osse migBlinkende humørikon 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

lad mig komme med et lille bidrag hertil. Jeg siddder lige nu i et sommerhus ved Sejrøbugten og forsøger at køre internet med det TDC kalder Danmarks mest stabile mobile bredbånd. I sommeren 2010 kørte det fint, jeg have en download hastihed på ca. 1 Mb/s hele tiden.  Nu har man så hævet max hastighedern til 6 Mb/s, hvorefter jag kan konstatere at min download hastighed flere gange (tit) ligger på 50 - 70 Kb/s - altså noget der ligner hastigheden med et telefonmodem. Og ja, når man klager får man bare nogle ligegyldige bemærkninger fra en fyr, der ikke virker spor interesseret.

Jeg kan altså konstatere at dækningen her er blevet væsentlig ringere (faktisk ubrugelig) og at TDC ikke mener det er deres problem

Det kan da gerne være, at det er DK's mest stabile bredbånd, men fri mig så fra de ustabileMeget glad humørikon

Nå ja, stabilt er det såmænd, men laaangsomt. Min oplevelse er tilsvarende: Efter at TDC hævede hastigheden til 6Mbit er min faldet. Den ligger som regel og roder rundt på ½-1. Og nej, klager hjælper ikke, de kaster bare en masse bortforklaringer af sig.

Stadigvæk migBlinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

MarianneR skrev:
Så mit spørgsmål er: Er det abbonnement med ubegrænset internet eller ej?

Ja det er det. Når du har brugt det du har betalt for, går hastigheden ned på en meget lavere værdi. Du kan altså stadig bruge internettet uden at få ekstra regninger, det går blot væsentligt langsommere med at surfe.

Man kan godt se sit forbrug, som kunde hos TDC kan man oprette sin egen selvbetjening på tdc.dk. Når man har gjort det, kan man tilknytte de forskellige abonnementer man måtte have (Fastnet, Mobil, TV o.s.v.) herefter kan man bl.a. se sine regniger og sit forbrug.

Om det mobile bredbåndsnet er godt i et hvilket som helst sommerhusområde eller ej skal jeg ikke kunne gøre mig klog på, ej heller om det er den ene eller andens ansvar. Jeg går ud fra, at der alle steder er det net og den dækning der er mulighed for, både teknisk og økonomisk. Men det har ikke rigtigt noget med det oprindelige spørgsmål at gøre.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nyuu,

Naturlivis har du ret i at dækningsproblemer ikke har noget at gøre med det oprindelige spørgsmål, men jeg synes ikke det er helt uinteressant. Det var iøvrigt ikke mig der startede den problematik.

Med hensyn til forbrug har jeg et problem. Når jeg - under selvbetjening - går ind under forbrug for mit mobile bedbånd, får jeg at vide at der ikke har været noget. Jeg mener at såvel forbrug som tidsrammer for forbruget er relevante oplysninger, så jeg håber du er klogere end jeg, så du kan hjælpe her.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har nu kun internet på mobilen, men jeg kan se hvilket forbrug jeg har haft i mit regningsarkiv. Jeg går ud fra man kan det samme med mobilt bredbånd.

Hvis man har et bredbånd uden forbrugsloft, som f.eks. en Duo eller Trio, vil der ikke være noget forbrug at se.

Det lyder som om at du har mistet 3G-dækningen af en eller anden årsag da EDGE, eller 2G, kører med 64 kb/s. Hvordan det så kan være ved jeg ikke Trist humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)