Svar

TDC Mail på Windows 8

Jeg har købt en ny PC med styresystemet Windows 8, og ville så oprette min mail adr. på denne. Det viser sig at det formentlig ikke kan lade gøre. Windows 8 understøtter ikke POP servere som TDC mail ligger på. Er der nogen der har oplevet samme problem (og fundet en løsning) Det må blive et stort problem såfremt alle der har en TDC mail, ikke kan bruge den længere hvis de skifter til Windows 8. Mvh Palle

icon

Bedste svar af Stephen1 11 januar 2013, 14:18

Hej Palle.

En mulighed kunne være at bruge det gratis mailprogram Thunderbird fra Mozilla. Det fungerer fint med POP3 i Windows 8 og kan downloades her:

http://mozilladanmark.dk/

Mvh

Stephen

PS. Et alternativ kunne være at oprette en ny mailadresse hos en udbyder, der understøtter IMAP - fx Microsoft eller Google - og så sætte din TDC mailkonto op til automatisk at videresende alle mails til den nye maildresse.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Palle.

Det er faktisk ikke Windows 8, der skal understøtte POP3 og hente dine mails fra TDC's server. Du skal have installeret et mailprogram - og det er mailprogrammet, som skal understøtte POP3. Din mailadresse kan derfor godt komme til at fungere på din nye Windows 8 pc Glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Ja, det er jeg klar over. Tidligere hed det Windows Mail eller Windows Live Mail. Jeg læste et sted at der måske findes en app der kan håndtere dette men har ikke fundet noget. Kravet i Windows 8 er enten en IMAP eller EAS mail server og jeg tror ikke TDC sådan lige ændrer deres servere.

Problemet er hvor jeg finder et mail program der håndterer POP servere (windows live mail f.eks.) og som kan installeres under Windows 8.

mvh Palle

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Palle.

En mulighed kunne være at bruge det gratis mailprogram Thunderbird fra Mozilla. Det fungerer fint med POP3 i Windows 8 og kan downloades her:

http://mozilladanmark.dk/

Mvh

Stephen

PS. Et alternativ kunne være at oprette en ny mailadresse hos en udbyder, der understøtter IMAP - fx Microsoft eller Google - og så sætte din TDC mailkonto op til automatisk at videresende alle mails til den nye maildresse.

Hej Stephen

Jeg prøver at hente Thunderbird på Mozilla, selvom der tilsyneladende også er problemer.

http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=9972&p=51049#p51049

Sea Monkey og Opera er åbenbart også forsøgt, uden held.

Dette må jo blive et problem for alle TDC-mail kunder der skifter til Windows 8. Jeg ville virkelig ønske, at der

"kun" var Windows 7 på denne maskine. Det er blevet lidt for "smart" når man ikke er super-bruger.

mvh Palle

Omdømme 3

Hej Palle.

Ja, det ser da ud til, at nogle brugere har haft problemer med Ttunderbird på Windows 8 pc'er i kombination med deres TDC mailkonto. Men iflg. supportinformationerne på Mozillas hjemmeside skulle der normalt ikke være problemer med Ttunderbird i kombination med POP3 på Windows 8 pc'er, og jeg har svært ved at se, at det skulle være Windows 8, der er problemet. Jeg har dog ikke selv prøvet Thunderbird på min Windows 8 pc og med min TDC mailkonto, da den mailkonto jeg anvender til daglig, er på mit eget domæne. Jeg har derfor ikke selv konstateret, om det kan bringes til at fungere.

Jeg håber, at du får Thunderbird til at virke, men hvis ikke, var det måske som tidligere nævnt værd at overveje i stedet at oprette en ny mailkonto hos fx Microsoft (eller Google)? Den vil fungere fint med din nye Windows 8 pc, og så kan du sætte din TDC mailkonto op til at videresende alle mails til din nye mailkonto Glad humørikon

Mvh

Stephen

Jeg har nu fået hentet Thunderbird og oprettet mailkontoen der og det ser umiddelbart ud til at virke. Der kan ihvertfald modtages post på kontoen. Det prøver vi så indtil videre. Jeg vil så holde et vågent øje med Web-Mail'en for at se om noget ikke bliver videresendt.

Jeg har tidligere haft en sorteringsregel i Windows Mail, så min kones post kun blev sendt til hendes PC, men en sådan regel kan vist også oprettes direkte på web-mail'en, såfremt det skulle blive aktuelt med en Google-konto.

Jeg accepterer dit forslag om Mozilla som en løsning :-)

Tak for svar.

mvh Palle

I tilknytning til ovenstående var det måske på sin plads hvis TDC kom på banen med en kommentar.

Er POP3 serverne ved at være forældede?

Er der planer om alternative servere (f.eks. IMAP) så man kan bruge det fremover til de nyeste styresystemer.?

Der er ingen info om Windows 8 på Kundeservice-hjemmesiden.

Jeg kan jo ikke købe en ny PC i dag med XP f.eks.

Det undrer mig at der ikke er mange andre der er stødt på problemet, men Windows 8 er måske for nyt endnu.

mvh Palle

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Vi er bekendte med problematikken omkring den indbyggede mailklient i Windows 8 - det er slet og ret at den ikke understøtter POP3, og at vores mailservere netop er POP3-servere.

Vores anbefaling er derfor, at vores kunder benytter et tredjeparts-mailprogram, der understøtter POP3, og vi er i færd med at opdatere vores vejledning på hjemmesiden for at vise dette, blandt andet på baggrund af denne tråd Glad humørikon

/Ulf

Jeg har slettet "Mozilla" og i stedet downloadet "Windows Live Essential" som bl. a. indeholder et mail program som understøtter POP3 servere og som er meget lig med tidligere Windows mailprogrammer (vista- Windows 7)

Desværre er det meget lang tid om at starte op. Jeg tror det konflikter lidt med det indbyggede Windows 8 mailprogram. Jeg har desværre ikke erfaring nok til at vide om jeg umiddelbart bare kan slette Windows 8 mailprogrammet uden der opstår problemer.

/Palle

Hej

jeg har installeret office 2010, hvor jeg bruger outlook 2010, men det virker ikke. Men det kan måske være et outlook problem? '

Vibeke

Hej voll

Jeg har svaret dig her:

/t5/Mit-TDC/Ops%C3%A6tning-af-quot-mail-quot-i-Windows-8/m-p/106850#M9983

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

Vi har fået lavet en vejledning der vise, hvordan du bruger din TDC mail på Windows 8 ved hjælp af Mailsupport. 

I kan finde vejledningen her: http://go.tdc.dk/inknr

Meld gerne tilbage, hvis I oplever udfordringer.

Hilsen Martin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P