TDC mail abonnement og iPad. Kan man oprette imap, eller skal det være pop3?

• pnp
  • 0 kommentarer
Jeg har netop fået en iPad og vil også gerne kunne anvende begge mine nuværende mailadresser på den, sammen med min oprindelige PC. Jeg her ikke erfaring med at administrere imap, men lytter til at det vil være godt osv.. så jeg vil da godt prøve. Mail'en på min PC er sat op som pop3 og virker upåklageligt.

Problemet er, at jeg ikke kan opsætte min nye iPad så den kan modtage indgående post, uanset om jeg prøver med en opsætning som pop3 eller som imap. Men jeg kan godt sende fra dem begge!!

Følgende besked dukker op: "Brugernavnet eller adgangskoden på din mail er forkert".

Jeg har slået SSL fra på både indgående og udgående server, og efterhånden prøver jeg mig frem da jeg ikke er edb-mand. [i]

Skal jeg mon også ændre opsætningen på pc'en til imap?

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

5 Kommentarer

Hej pnp

Gå ind i egenskaber på din pc i din mailklient/ mailprogram. Der vil du kunne se dit brugernavn, som højst sansynlig er din mailadresse.

Paswordet er det pasword du oprettede da du fik bredbånd, hvis du ikke kan huske det kan du logge ind på din webmail, og under indstillinger - pasword kan du oprette et nyt pasword. Hvis du gør det skal du huske at sætte det nye pasword ind i dit mailprogram på din pc.

Noget andet er, at jeg undrer mig over, at du kan sende meil, når du får den meddelelse. Det plejer man ikke at kunne gøre. Det hele plejer at være "dødt" ved den fejlmeddelelse, for de der så ikke er forbindelse med TDC's server.

Hej MajaH

Tak for dit hurtige svar.

Under logonoplysninger på min pc er der følgende oplysninger:

Brugernavn: det 12 cifrede kontonummer hos tdc, begyndende med 12010xxxxxxx

Password: det 8 cifrede pasword som jeg selv har valgt og godt kan huske.

Begge disse felter er identisk udfyldte på begge mine mailadresser på min pc, og derfor har jeg også slavisk indtastet disse på min iPad under "Værtsnavn" i hhv. indgående post og udgående post.

Desværre med kun held ved udgående post.

På pc'en står min indgående server sat op som pop3.mail.dk og min udgående server som asmtp.mail.dk

Disse oplysninger har jeg også tastet ind på min iPad, og som eneste variant har jeg eksperimenteret med pop og imap i håb om at noget af det virker.

Måske skal jeg ændre brugernavnet til mine respektive mailadresser?

Først på min pc og tjekke det af, og hvis det stadig kører uden problemer på pc'en, så kan jeg jo prøve oprette igen på iPad'en med dette nye brugernavn? Det har jeg bare ikke haft mod på og egentlig giver det måske heller ingen mening, når det nu virker på pc'en?

Der har efterhånden ophobet sig adskillelige asmtp forhold under "Andre SMTP-servere" på iPad'en.

Skal de slettes og hvordan?

Hej pnp

Hvis det virker på din pc, kan ikke ikke forestille mig at du skal forandre noget. Desværre må jeg melde pas, men måske er der en ander der har et godt råd.

Hej.

TDC har ikke nogen IMAP-server, så derfor kan man ikke bruge IMAP i forbindelse med TDC-mail. Men det kan man godt i forbindelse med Google Gmail.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej Erik

Tak for din interesse.

Jeg har nu oprettet mailadresserne på min iPad som pop3.

Nu har jeg mere "ro på" til at overveje konsekvenserne ved at blive hos TDC og ved at skifte til f.eks g-mail.

Grunden til at det lykkedes, denne gang er, at jeg indtastede min mailadresse som brugernavn, istedet for mit tdc-kontonummer, som dog stadig anvendes på min pc!

Besynderlig politik hvis det viser sig at TDC ikke er mere tilpasset markedet med de nye produkter der anvendes osv.....

Tak for denne gang.Ligeglad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P