TDC Login og Homedisk

Hej,

Jeg vil godt vide lidt om sikkerheden ved TDC Login specielt i forbindelse med min nyligt erhvervede Homedisk.

Det ser for mig ud som om mit login og password sendes ukrypteret.

Burde der ikke i det mindste være en HTTPS forbindelse ? Jeg mener man med lidt simpelt overvågning/portscanning kan opsnappe det password der sendes - ikk ?

Har man TDC login og password kan man såvidt jeg kan se logge ind på Homedisk on-line systemet og få adgang til alt det der ligger der - det er jeg ikke så tryg ved. TDC stod jo fadder til første udgave af den Digitale Signatur - kan man ikke gå over til at benytte det i stedet ?

Et andet spørgsmål der sniger sig ind er hvorledes tingene ligger på TDC servere. Er dataene krypteret på nogen måde - eller ligger mine ting frit tilgængeligt for enhver tekniker i TDC's systemer ? Eller PET, CIA eller andre der vil snage lidt i det ?

På forhånd tak for input.

CeeFive

2 Kommentarer

Hej Ceefive

Kan ikke svare på det omkring TDC login, men ved dog lidt omkring backup serverne der bliver brugt, det er sådan at vi som TDC faktisk ikke kan se dine filer, med mindre vi får udleveret brugernavn og kodeord til TDC Online, da selve dataene ligger ved en extern leverandør.

Ved overførelsen bliver der brugt nogle programmer der sørger for at filerne bliver ført sikkert frem (steek og Curl) 

Hvorvidt PET og CIA har adgang, skal jo ske af "normale" kanaler, dvs domstolen 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt at der ikke er angivet at det er Https. Dog skal der kigges grundigt efter får at kunne følge opbygningen af siden. Men TDC login boksen der kommer frem, bliver kaldt frem at javascripts i et nyt inner vindue som så består af https://loginsite.tdc.dk/login/ som du kan se her så er HTTPS aktiveret her derfor er dine oplysning krypteret. dette bliver bygget på mere og mere kompliceret måder så folk ikke kan sidde og lure gennemgang og prøve at bryde den. Tror du kan være ganske sikker på dine data ikke bliver opsnappet af de forkerte.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)