Svar

TDC_icon.dll

Mit malware program fortæller at denne fil TDC_icon.dll er "farlig"

Skal jeg tage det alvorligt, og slette filen ?

icon

Bedste svar af MyOwn 15 maj 2012, 16:16

"så er det jo ikke dit antivirus program, der har fundet den, så du skal bare lade den være.

Jeg skrev jo i mit første indlæg at det var mit malware-program som fandt denne fil og ikke F-secure.

Da jeg stadig bruger Homedisk, og til stor førnøjelse, sletter jeg filen og geninstaler Homedisk på Win7, så burde fejlen være rettet.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så er den sikkert farlig, du skal altid tage det alvorligt når dit antivrus siger det er noget galt.

hvilket antivirus bruger du, det kan være du kan reperer filen, men ellers kan du bare slette den, jeg er 99% sikker på at den ikke indholder noget viktig, da icon.dll fordet medste indholder oplysninger om ikoner så det er allerhøjst det et TDC ikon du midster ved at fjærne den.

Advanced SystemCare 4, som er programmet som fandt denne fil.

Mit antivirus program har nemlig ikke "brokket" sig over filen. Bruger F-Secure

Ved ikke om det er Homedisk som har lagt denne fil på min computer, eller hvorfra den stammer.

Filer ligger her:

C:Users*mit navn*AppDataRoaming

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så er det jo ikke dit antivirus program, der har fundet den, så du skal bare lade den være.

måske skulle du overveje om du vil blive ved med at bruge et program som Advanced SystemCare 4, jeg ser dem bare som programmer der vil stjæle dine penge, da der finde mange bedre måder at holde din computer kørende på.

hvis du bruger f-Secure som antivirus, så er du temlig godt sikret der, jeg vil dog også anbefale at du bruger et anti malware program, der vil jeg anbefale at du bruger, ad-aware fra lavasoft, det er et rigtig godt program, men det vil sansynligvis gendkænde Advanced SystemCare 4 som en malware.

den store fordel er at jeg ved at det kan køre sammetid uden konflikt med F-Secure.

Filen TDC_icon.dll er den fil, der indeholder de to blå ikoner, som man får på skrivebordet ved installation af en Homedisk. Der er naturligvis en teoretisk mulighed for, at filen er blevet inficeret med malware på en eller anden måde. Det er også muligt at et sikkerhedsprogram reagerer fordi TDC's installationsprogram placerer TDC_icon.dll et noget tosset sted. Det normale ville være i en undermappe til C:Users[brugernavn]AppDataRoaming, specielt beregnet til filer vedrørende Homedisk. (OBS. Dette gælder for Windows 7).

Har du ikke Homedisk mere kan filen blot slettes. Har du Homedisk og vil være helt sikker på at den ikke er inficeret, kan du slette den, og derefter enten geninstallere Homedisken eller blot finde et par andre ikoner til de to Homedisk-genveje på skrivebordet, hvis du har disse, og hvis de mister deres blå udseende. Det betyder ikke noget for genvejenes funktion.

Men hvis et anerkendt sikkerhedsprogram, som f.eks. TDC Sikkerhedspakke (f-Secure), Norton, McAfee m.v. ikke finder at noget er galt, er filen sandsynligvis i orden.

M.v.h.

MS-ERIK

"så er det jo ikke dit antivirus program, der har fundet den, så du skal bare lade den være.

Jeg skrev jo i mit første indlæg at det var mit malware-program som fandt denne fil og ikke F-secure.

Da jeg stadig bruger Homedisk, og til stor førnøjelse, sletter jeg filen og geninstaler Homedisk på Win7, så burde fejlen være rettet.

"måske skulle du overveje om du vil blive ved med at bruge et program som Advanced SystemCare 4, jeg ser dem bare som programmer der vil stjæle dine penge, da der finde mange bedre måder at holde din computer kørende på."

Programmet er anbefalet of Alt om Data, de plejer at sige deres ærlige meninger, godt som skidt. Helt dårligt er det så nok ikke Glad humørikon

Omdømme 3

Sorry jeg havde læst forkert i dit første indlæg,

men for lige at sette det hele på plads, så er Advanced SystemCare 4 heller ikke et et anti mallware program, det er en regstry cleaner.

det er designet til at ryde gamle entryes ud af din registrenings database, ja det har også en smule sikkerhed bygget ind i det, men det er ikke lavet til at fjære mallware.

min mening er stadig at det er et program til at snyde folk fra deres penge, som jeg syndes om alle "PC Boostere".

min begrundelse er at langt de fleste mænsker i dag bruger Windows 7, som hvis man eller fjærner programmer korekt, igennem programmer og funktioner(i gamle dage tilføj, fjærn programmer), er er windows selv rigtig god til at fjærne gamle ubrugte entryes, og hvis man så ellers behandler sin computer godt, er programmer i kategorien "PC Boostere" uoverflødige.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)