Svar

TDC Hometrio og Cisco ASA 5505

Hej,

Jeg står og har anskaffet mig en ny router, som jeg havde regnet med at skulle bruge privat. Routeren er en Cisco ASA 5505, hvor jeg ønsker at kunne sætte en IPSec forbindelse op til en anden lokation. Det er lidt afgørende at få sat forbindelsen op, da jeg skal have adgang til servere (primært AD og DNS) fra den anden lokation.

Som forbindelse ind huset herhjemme, har jeg en Hometrio, hvilket gør at jeg har en TDC Homebox. Dog er jeg interesseret at kunne bruge Homebox'en som en bridge. Da jeg har læst at det ikke er muligt at kunne bruge DMZ funktionen optimalt, da NAT og Firewall stadig spiller en alt for stor rolle som lukker bl.a. VPN forbindelser.

Men for at gøre det lidt mere sjovt, har jeg jo også IP-telefoni. Derfor er det største ønske at kunne få denne forsat til virke, enten ved at sætte en ATA adapter som skal sidde efter ASA 5505'ern.

Personligt har jeg tænkt lidt tanken at få et modem, som jeg tidligere har haft da vi havde en Erhverv forbindelse hvor der både var mulighed for IP-telefoni som var sat i modemet og egen router med den offentlige IP.

Med venlig hilsen

Henrik Strand

icon

Bedste svar af Rabo 18 marts 2013, 09:10

Hej Henrik

Der er egentligt to løsninger i forhold til linjen - du skal enten have en almindelig gammeldags PSTN, og dermed kan du beholde din telefoni, eller også skal du have en ren bærelinje uden telefoni.

Hvis du bestiller en af ovenstående, skal du gøre opmærksom på, at du samtidig ønsker Homebox udskiftet til et 1-portsmodem, fordi du skal have din egen VPN-router på.

Vh.

Rasmus

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henrik

Vi har på nuværende tidspunkt ikke et privatprodukt, der passer med det du ønkser at bruge det til.

Men hvis du kontakter TDC Erhverv på 70709090, bør de have en løsning, hvor en af portene på Erhverv Homebox bliver bridged, og dermed kan du sætte din router derpå.

Jeg kender intet til priserne, og jeg tør hellere ikke sige, om dette en dag bliver tilgængeligt for private, dvs. indtil videre skal det købes som et erhvervsprodukt.

Det med ATA på egen router, er heller ikke længere muligt.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus,

Kan du så sige mere om hvilke muligheder der er hvis man så skrotter telefonien, og derfor kun har linje uden VoIP osv. Er der så udsigter for at kunne få et ganske normalt modem istedet?

Håber det kan lade sig gøre på den ene eller anden måde, uden at skulle incl. erhverv da det bliver halvdyr som privat person Glad humørikon

Med venlig hilsen

Henrik Strand

Omdømme 2

Hej Henrik

Der er egentligt to løsninger i forhold til linjen - du skal enten have en almindelig gammeldags PSTN, og dermed kan du beholde din telefoni, eller også skal du have en ren bærelinje uden telefoni.

Hvis du bestiller en af ovenstående, skal du gøre opmærksom på, at du samtidig ønsker Homebox udskiftet til et 1-portsmodem, fordi du skal have din egen VPN-router på.

Vh.

Rasmus

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er der jo bare det problem, at Henrik har HomeTrio - det går vel ikke med et 1-portsmodem.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Hej Kim

Det har du jo fuldstændig ret i :-)

Henrik - du skriver du har HomeTrio, men IP´en du skriver fra har ikke HomeTrio, hvilket egentligt var hvad jeg svarede ud fra.

Så mit svar afhænger af, hvor vidt du har, eller ikke har, HomeTrio på din Hjemmeadresse.

Vh.

Rasmus

Hej,

Det er så en fejl fra min side, mente en Duo Glad humørikon

- Men ellers tak for jeres svar, det giver da ihvertfald et lidt bedre indblik!

Med venlig hilsen

Henrik Strand

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)