Svar

Tdc homeduo data begrænsning?

Hej.

Jeg er en fyr der står i den situation at da jeg oprettede mit homeduo abonnement blev jeg fortalt at der er en data begrænsning på. jeg har af denne grund monitor min data trafik meget grundigt fra min pc for at prøve på at holde min data på det laveste. jeg har senere kigget lidt igennm inden på tdc's hjemmeside og har ikke umiddelbart faldet over noget som der skulle informere om denne data begrænsning.

så mine spørgsmål er:

Er der data begrænsning på mit tdc homeduo abonnement?

ud over det vil jeg også gerne vide:

Hvad er denne på ? 50gb data ud/ind?

og jeg vil også meget gerne vide:

Hvor kan jeg holde øje med mit månedlige data forbrug for min homebox?

jeg har fundet dette:

inde i min router http://192.168.1.1 kan man gå ned i Avanceret og der efter trykke på ADSL Statistik.

Her er et link til hvordan det ser ud for mig:

http://i45.tinypic.com/4r5ndj.png 

der stå dæmpning osv. men ved bare ikke om det har en betydning.

et sidste spørgsmål skulle være:

Hvad er konsekvensen ved at bruge mere data end man har? 

og jeg mener ikke bare "din hastighed bliver sat ned" men jeg mener reelle tal tak.

håber der er nogle der kan svare mig på disse spørgsmål (:

icon

Bedste svar af PeterA1 29 juni 2012, 07:43

Det fremgår INTET sted i abb. vilkårene at der skulle være nogen former for databegrænsninger OVERHOVEDET. Såfremt nogen kulle blive udsat for at få deres hastighed nedsat pga. et stort forbrug, så vil jeg da anbefale at man straks klager til Erhvervsstyrelsen (som har overtaget tilsynsforpligtelsen efter It- og Telestyrelsen er blevet nedlagt)

Vh

Peter

Se original

7 Kommentarer

Kan også komme med den lille komment at mit net er MEGA ustabilt. det ryge fra det ene tidspunkt til det andet uden grund dog for det meste når det bliver udfordret altså når jeg ser stream eller spiller spil

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du har tegnet et bredbånds-abonnement er der ingen data-begrænsning - hvem har fortalt dig det/hvor har du læst det? Begrænsningen ligger nok mere i din hastighed =upload/download

http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/

Data-begræsning indgår i pakker man køber til mobile enheder, som bærbare computere, telefoner og tablets - enheder som bruger på 3G-nettet =simkort.

Hvis du stadigvæk er i tvivl om, hvad det er du har købt, så kontakt TDC kundeservice.

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

hej

En Home Duo Basic, har en "uoffiicel!" forbrugsgrænse på 20 GB/md  (Det har min i hvert fald)

Det er min opfattelse at TDC ikke håndhæver denne forbrugsgrænse, og det eneste der står i deres betingelser er at, "Hvis du overtræder forbrugsgrænssen, vil du blive kontakte med henblik på at skifte abonnement"

Jeg har ALDRIG hørt om at det er sket for nogen !!

Men hensyn til din ustabile linje, kan det være du har fået en højre hastighed end du rent faktisk kan trække.

Prøv at bede TDC om at sætte hastigheden lidt ned.

Da jeg ringede ind til TDC for at høre om mit net, også for at sætte hastigheden ned da linien var ustabil, nævnte de for mig, at der var en data begræsning, på jeg tror de sagde 50gb.
jeg er ikke den store downloader, men jeg bruger nettet rigtigt meget og jeg regnede mig hurtigt frem til, at jeg må bruge omkring 1.5gb data Ud/ind hver dag. mit problem er bare, at jeg brugte ca 5gb ud/ind den først da her i juni månede.

Da jeg snakkede med dem i kundeservice sagde de, at de aldrig havde prøvet at der var nogle der kom op på den mængde data forbrug, og at jeg "ALDRIG" vil kunne kommer til at bruge de 50gb data på en månede, men at VIS jeg nåede der op, ville de sætte min hastighed ned, for at sænke mit forbrug.
Dette afskrækkede mig dog meget, da jeg synes at de der 4/5Mb/s, som der er ustabil, er en på forhånd langsom forbindelse, da jeg har brugt en 20Mb/s forbindelse før jeg flyttede, og vis de skulle sænke min forbindelse yderligere, ville det begynde at irritere mig.  

jeg ville gerne se hvor du har fundet den information fra, for jeg kan ikke finde frem til den. desværre. Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det fremgår INTET sted i abb. vilkårene at der skulle være nogen former for databegrænsninger OVERHOVEDET. Såfremt nogen kulle blive udsat for at få deres hastighed nedsat pga. et stort forbrug, så vil jeg da anbefale at man straks klager til Erhvervsstyrelsen (som har overtaget tilsynsforpligtelsen efter It- og Telestyrelsen er blevet nedlagt)

Vh

Peter

jeg sige tak for hjælpen så og vis der skulle opstå problmer på det punkt vil jeg tage det op der så men det håber jeg ikke sker.

jeg takker for jeres svar (:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P