Svar

TDC Homedisk - Trådløs installering ?

Hejsa,

Jeg har netop modtaget 1 stk. Homedisk, men ville have den stående skjult i et skab med backup i tilfælde af indbrud. Men løb så ind i følgende problem....

Er det ikke muligt at installere Homedisken trådløst ?

Mit problem er at TDC Adsl boxen sidder på væggen i stuen, og idéen med at skjule Homedisken den går lidt tabt, hvis den skal monteres med netværkskabel og stå lige ved siden af routeren.

Håber i kan hjælpe :-)

icon

Bedste svar af Stephen1 6 marts 2011, 11:05

Hej Fjong

Der er ikke indbygget trådløst netkort i en HomeDisk, så den kan ikke umiddelbart fungere trådløst.

Men hvorfor betale 49,00 kr. om måneden i abonnement for en HomeDisk, hvis du stadig bekymrer dig om backup/indbrud? Idéen med at betale det faste månedlige abonnement er jo netop, at der konstant ligger en opdateret backup på TDC's server, og at denne kan geninstalleres på en ny HomeDisk, hvis den gamle skulle blive defekt eller stjålet.

Hvis det "kun" er en server/NAS, du er interesseret i, er der andre løsninger, som i det lange løb uden tvivl vil være billigere end en HomeDisk og måske også har nogle andre tekniske "muligheder".

Mvh Stephen

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Fjong

Der er ikke indbygget trådløst netkort i en HomeDisk, så den kan ikke umiddelbart fungere trådløst.

Men hvorfor betale 49,00 kr. om måneden i abonnement for en HomeDisk, hvis du stadig bekymrer dig om backup/indbrud? Idéen med at betale det faste månedlige abonnement er jo netop, at der konstant ligger en opdateret backup på TDC's server, og at denne kan geninstalleres på en ny HomeDisk, hvis den gamle skulle blive defekt eller stjålet.

Hvis det "kun" er en server/NAS, du er interesseret i, er der andre løsninger, som i det lange løb uden tvivl vil være billigere end en HomeDisk og måske også har nogle andre tekniske "muligheder".

Mvh Stephen

Jeg betaler ikke rigtigt for den.... Da min arbejdsplads skulle overtage betalingen for mit internet, blev det konverteret til en Erhverslinie, mdr. abonnement blev lidt billigere for virksomheden, og ind af døren kom 1 stk. Homedisk.

Var ikke klar over der ligger en opdateret backup på TDC's server, hvilket jo så har løst mit problem :-)

Takker.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Var ikke klar over der ligger en opdateret backup på TDC's server, hvilket jo så har løst mit problem."

Hvilket jo så var en information du fik af Stephen, hvorfor det forekommer både mærkeligt og misvisende at du tildeler dig selv credit for denne løsning. Overrasket humørikon

Mvh FN

Ikke forstået ?    Jeg skrev svar til Stephen og takkede for hjælpen, og lukkede derefter tråden. Vidste ikke lige jeg gav mig selv credit for det.

Så kan du vel fortælle mig hvordan jeg giver Stephen credit for at have hjulpet ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det gør du ved at markere Stephens svar som løsning.

Mvh FN ;-)

Happy now ?  Meget glad humørikon

Omdømme 3

Happy now???

I princippet er jeg personligt komplet ligeglad. Jeg er ikke Stephen, og det gør ingen forskel for mig, - men for de brugere der søger svar på et problem tilsvarende dit, så er det ment som en hjælp at man markerer det svar som løsning, der rent faktisk er/var løsningen.

Mvh FN ;-)

Jeg er nødt til at finde frem til en mulighed fortrådløst drift af en Homedisk (Eksternt harddisk) fra TDC. Hvordan gør jeg dette. Jeg havde indbrud fornyeligt og vil gerne skjule denne harddisk langt borte fra Pc'erne. Men hvordan kan det lade sig gøre?

Mvh. maranatha

Hvilke løsninger kunne det være f.eksempel? Det er jeg også interesseret i at få at vide?! Mvh. maranatha

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)