TDC HomeDisk og Windows Login

[Jeg har allerede postet det her i en anden tråd, men der var den lidt malplaceret, så nu prøver vi igen med et mere... Præcist... Emne]

Okay...

Min kæreste svigerfar har besluttet at det var mægtig smart at investere i en TDC homedisk/box.

Det gik ganske udemærket med at få skidtet tilsluttet, men nu sidder jeg så her igen et par dage efter, fordi skidtet ikke opretter sig som et netværksdrev automatisk.

Så for svigerfar virker det som om at hans homedisk bare er forsvundet.

Jeg har prøvet at bruge den i windows 7 indbyggede "Tilslut et netværksdrev" funktion, ligesom jeg har forsøgt mig med kommandoprompten.

Det virker bare ikke. Skidtet bliver ved med at placere svigerfars "domænenavn" FORAN det brugernavn han skal bruge til sin homedisk. Hvilket den jo selvfølgelig ikke vil acceptere.

Hvordan i hede hule helvede kommer jeg rundt om dette problem? Jeg skal på en eller anden måde få windows til at acceptere at den ikke skal smide sit eget domænenavn foran login.

Java loginet via internet explorer fungerer uden problemer.

Den seneste ide jeg har fået er simpelthen at tyvstjæle det "installlationsprogram" som ligger på selve homedisken, og køre et eller andet script når svigerfar logger på der aktiverer det installationsprogram. Men så er der jo alt det med at han skal trykke "Vil du køre dette program" etc.

Jeg er ved at løbe tør for ideer.

4 Kommentarer

Kan måske nævne at en af de kommandoer jeg har afprøvet så således ud:

net use x: \homediskhomedisk /user:[brugernavn] [password]

og den returnerer stadig "Adgang Nægtet"

Brugernavn/password er det samme som fungerer upåklageligt når jeg forsøger via IE

Hej Shuffla

Indtil der kommer en it-nørd på forum, er her lidt læsestof:

Citat:

Hvis man klikker sig frem til HomeDiskens netværksdrev via Stifinder og "netværk", så svarer det til at oprette netværksdrev manuelt. Se denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

Hvis man har oprettet netværksdrev via HomeDiskens webgrænseflade, så bliver det brugernavn/password, som skal angives indsat automatisk.

mvh

THomas - HomeDisk ansvarlig citat slut

---------------

Hele tråden, hvor jeg har hentet citatet, kan læses her.

/t5/Mit-TDC/Homedisk-problemer/m-p/11561#M1445

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Shuffla

Du skriver, at "Brugernavn/password er det samme som fungerer upåklageligt når jeg forsøger via IE", og det der nok det, der er problemet, for du skal ikke anvende samme brugernavn og password.

Hvis du følger linket/vejledningen i Majas indlæg vil du se, at du skal anvende brugernavnet "Admin" og hente passwordet via HomeDiskens webgrænseflade.

Håber det lykkes.

Mvh

Stephen

Tusind tak for hjælpen!

Det vil jeg prøve næste gang jeg kan komme til svigerfars computer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)