TDC Homedisk - Mac og PC

• 0 kommentarer
Hvis man både har en Mac og en alm. Windows baseret PC, kan man tage backup af begge på samme Homedisk? Vil back-up'en være i hver sin mappe?

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ph36

Den tør jeg godt vove et øje på at svare dig på.

Jeg har nemlig selv en Homedisk hjemme, som min Mac og fruens PC bruger. Til Mac følger der ikke et automatisk backup program med, så det skal du selv finde, eller gøre det manuelt. Desværre virker TimeMachine endnu ikke med Homedisken.

Håber det er svar nok. Ellers er du velkommen til at vende tilbage med yderligere spørgsmål her på forum.

Venlig hilsen

Hej Patrick

Jeg har lige udskiftet min PC med en Mac, og støder nu på problemet med at TimeMachine ikke virker med Homedisk - eller er det omvendt ? Glad humørikon

Ved du om der arbejdes på en løsning på dette problem ???

Kenneth

Hej keram

Velkommen til TDC-forum.

Jeg vil godt oplyse dig om at Patrick, måske ikke ser dit spørgsmål, da det ikke er alle indlæg han læser igennem.

Jeg syntes du skal ringe til TDC-support, for at høre om der arbejdes på sagen.

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/Kontakt-TDC-Yousee/td-p/11635

Hvis du ringer og får svar, må du meget gerne melde tilbage, så andre brugere kan se svaret på dit spørgsmål.

Det kan jo også være der er andre brugere der ved noget om det.

Jeg er interesseret i at købe TDC Homedisk, men da jeg ejer to Mac computere, vil jeg gerne sikre mig at netop TDC Homedisk fungerer med Apples Time Machine indbygget i OS X. Jeg har forsøgt at ringe ind til Kundeservice for at stille det samme spørgsmål, men der er for lang kø til at jeg er blevet i røret...

Håber at en TDC-mand med forstand læser med her :-)

Mvh Marco, Århus C

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Som Patrick har skrevet ovenfor, så understøtter HomeDisk ikke Time Machine til Mac. Det indgår i overvejelserne - sammen med en række andre funktionaliteter. Men, om det kommer - og i givet fald hvornår, kan jeg ikke svare på.

Venlig hilsen

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Jeg finder det meget utilfredssillende, at HomeDisk ikke virker med Timemachine. Bliver der gjort noget ved det?

MVH UffMun

Hej Patrick kan man bruge samme model med sin Time Machine som man kan med andre NAS der ikke umiddelbart findes af Timemachine ?

Det håber jeg virkeligt da jeg lige har bestilt en og kun bruger MAC

Jeg har haft samme problem, ville sætte mit eksterne harddisk til homedisk og benytte denne til Time Machine, hvilket den ikke ville lade mig gøre. Jeg gik så ind i indstillinger for Homedisk og ændrede navnet for min eksterne harddisk og nu er jeg i stand til at benytte denne til Time Machine.

Hej Patrick

Er der nogle backup programmer for mac du kan anbefale, når man har TDC homedisk

En af de mine største motivations faktorer for at købe en Home Disk, var netop ideen om at mit TimeMachine dagligt ville back up på den, hvorefter TDC ville tage en daglig backup i skyen - og dermed en backupløsning som de bør være...

Jeg har lige installeret den, og fundet ud af at de to ting ikke er umiddelbart kompatible....men med en lille google søgning kom jeg frem til følgende workaround:

http://hints.macworld.com/article.php?story=20080420211034137

Vil forsøge denne metode senere, og skrive om det virker. Alternativt vil jeg forsøge at finde et han-han USB stik (Hvis det findes, hahah), og se om jeg kan tilslutte HomeDisk til min Mac som alm. Usb harddisk, på den måde, hvorved jeg går ud fra TimeMachine ville finde det som eksternt drev...

På Homedisk kan man bruge programmet IBack downloades fra

http://www.macupdate.com/app/mac/17007/ibackup

Så virker det med en Mac på backup systemet i en homedesk

Hilsen GammelMac

Vil lige gøre opmærksom på at timemachine kræver at partitioneringen af HD er apple kompatibel (Mac OS Extended - journaled) og det indebærer måske nogle problemer på tdcs homedisk (som man så ikke kan klandre tdc for) - de forsøger jo at sælge en disk der kan bruges af både PC, mac, linux og evt. andre platforme (dvs. at den er NTFS eller FAT32 formateret). Det bør nok nævnes at det er en dårlig id at re-partitionere sin homedisk ;o)

tjek på google (søgeord: partition timemachine)

Jan

Hvad ændrede du navnet til?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)