Svar

TDC HomeDisk leder efter slettede drev-bogstaver

Hej Forum

Måske nogen kan hjælpe - da jeg i sin tid installerede TDC HomeDisk kom jeg til at lave en fejl, så jeg måtte prøve igen. Desværre oprettede mit første og forkerte forsøg et drev (det hed X-drevet), og den vellykkede installation oprettede så drev Y, som fungerer fint. Men hver eneste gang jeg starter computeren, leder den efter (både i windows 7 og nu windows 8) det fejlagtige drev X og det rigtige drev Y og jeg får meldingen: "der kunne ikke oprettes forbindelse til alle netværks-drev". I "denne computer" står det forkerte drev angivet med et rødt kryds over. Jeg har prøvet at bruge funktionen "afbryd forbindelsen til netværksdrev" og det virker i en kort tid, men dagen efter står der pludselig (ud over det rigtige drev) to drev med rødt kryds over X og Z - ja faktisk har jeg nu fem  ikoner med hver sit drevbogstav og og rødt kryds over - ud over det rigtige TDC HomeDisk drev.

Det er tilsyneladende umuligt at slippe af med de overflødige drev, som computeren leder efter ved hvert eneste opstart.

Jeg ville være taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe mig af med alle disse drev. Windows' hjælpfunktion er ikke til nogen hjælp,

Hilsen Finnyby 

icon

Bedste svar af Stephen1 5 maj 2013, 16:03

Hej Finneby.

Jeg oplever også meldingen "der kunne ikke oprettes forbindelse til alle netværksdrev", hver gang jeg starter min pc. Det er et Windowsproblem, som skyldes, at forbindelsen til HomeDisk først oprettes, efter at Windows har checket, om alle forbindelser er oprettet Humørikon frustreret Du må nok enten leve med "fejlmeddelelse" (som jo forsvinder af sig selv efter kort tid), eller også skal du slå "ballon-meddelelserne" fra i Windows. Sidstnævnte findes der en eller flere tråde om her i Forum, og der er også oplysninger at finde på nettet, men jeg har valgt ikke at gøre det, da det også forhindrer andrer "ballon-meddelelser" og kræver ændringer i registreringsdatabasen.

Med hensyn til oprettelsen af flere drevbogstaver så har jeg - ligesom mange andre brugere - oplevet dette problem. Der er også adskillige tråde om dette, som du kan prøve at søge efter her i Forum.

Jeg fik løst problemet ved at følge denne vejledning fra MS-ERIK:  

/t5/Mit-TDC/Homedisk-NCReconnector-enten-eller/m-p/65867

Hvis du bruger samme metode, skulle du gerne kunne få slettet alle overflødige drev og undgå, at der hele tiden oprettes nye. Glad humørikon

Mvh

Stephen

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finneby.

Jeg oplever også meldingen "der kunne ikke oprettes forbindelse til alle netværksdrev", hver gang jeg starter min pc. Det er et Windowsproblem, som skyldes, at forbindelsen til HomeDisk først oprettes, efter at Windows har checket, om alle forbindelser er oprettet Humørikon frustreret Du må nok enten leve med "fejlmeddelelse" (som jo forsvinder af sig selv efter kort tid), eller også skal du slå "ballon-meddelelserne" fra i Windows. Sidstnævnte findes der en eller flere tråde om her i Forum, og der er også oplysninger at finde på nettet, men jeg har valgt ikke at gøre det, da det også forhindrer andrer "ballon-meddelelser" og kræver ændringer i registreringsdatabasen.

Med hensyn til oprettelsen af flere drevbogstaver så har jeg - ligesom mange andre brugere - oplevet dette problem. Der er også adskillige tråde om dette, som du kan prøve at søge efter her i Forum.

Jeg fik løst problemet ved at følge denne vejledning fra MS-ERIK:  

/t5/Mit-TDC/Homedisk-NCReconnector-enten-eller/m-p/65867

Hvis du bruger samme metode, skulle du gerne kunne få slettet alle overflødige drev og undgå, at der hele tiden oprettes nye. Glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Mange tak for dit hurtige og klare svar. Det er lettere at leve med meddelelsen om, at "der ikke kunne oprettes forbindelse..., når man ved, at andre har problemet, og det ikke blot er fordi man er en klovn, at det forekommer. Også tak for link om drevbogstaverne. Det vil jeg følge.

Hilsen  Finneby

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finneby.

Jeg har stadig en pc, der tilsluttes HomeDisken vha. NCReconnector, og det er faktisk på den, at fejlmeddelsen om manglende tilslutning til alle netværksdrev forekommer. Det er derfor meget sandsynligt, at du også slipper af med fejlmeddelelsen, hvis du fjerner NCReconnector og tilslutter HomeDisken, som MS-ERIK har beskrevet det.

Mvh
Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)