TDC homedisk afbryder/taber forbindelse ved download/åbning af filer

Hej, hver gang jeg prøver at afspille en film fra homedisk eller at åbne større filer, eller overføre en mappe med billeder eller lign. taber jeg forbindelsen til homedisk og internettet generelt - hjælp! Min forbindelse er en 20/2 Mbit teoretisk set og reelt 12/1,6 Mbit.

mvh

5 Kommentarer

Hej Cannius m.fl,

Jeg (og et familie medlem) har et lignende problem. Vores TDC Home Duo bokse crasher på 2 forskellige måder når vi forsøger at flytte store filer eller specielt når der forsøges at streames video filer. Enten genstarter boksen fuldstændigt eller også dør Wi-Fi og kan kun genstartes med en sluk/tænd af router. Fejlen opstår kun når den ene client er kabel-forbundet og den anden er trådløst forbundet. Vi har forsøgt alle mulige settings i router men også settings for det trådløse netkort, uden held.

Min søster har fået ombyttet Sagem boksen men dette har ikke hjulpet.

OG vi kan konsekvent sige at denne fejl opstår hver gang at vi forsøger video streaming MEN tidspunktet hvorpå router genstarter kan være meget forskellig (efter 2 min eller efter 30  min).

Jeg skal lige sige at når vi forsøger at bruge routeren til denne streaming så er ALT andet på vores netværk slukket eller frakoblet så der kun er disse 2 enheder aktive (1 enhed trådløst og 1 enhed kablet).

Jeg håber der er en dygtig og venlig TDC supporter der vil kigge lidt nærmere på dette problem.

NB: Min Ipad2 kan også streame trådløst fra min NAS men når jeg forsøger dette opstår lignende problem a la ovenstående.

Hilsen René

Hej igen, det lyder præcis som mit problem - jeg når dog aldrig at afspille noget af filmen før forbindelsen crasher. Min idé med homedisken var netop, at bruge den som filmserver og få arkiveret alle dvd'erne på loftet. Der dannes da også automatisk et "homedisk som medieafspiller"-ikon på skrivebordet, så mon ikke TDC har haft samme tanke? (skulle måske ikke have solgt min netgear nas-boks, suk).

mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg har forhørt mig hos vores tekniske afdeling, men de har ikke umiddelbart noget kendskab til denne problematik, så jeg vil foreslå at I kontakter Hotline for at få oprette en fejlmelding, så vi kan få nogen til at undersøge det nærmere.

I kan finde kontaktoplysninger her:

www.tdc.dk/kontakt

Vh.

Rasmus - TDC

En lille opdatering på mine udfordringer:

Jeg har nu prøvet at koble en ekstern Iomega 1TB harddisk på min Homebox-router og fra den kan jeg sagtens afspille film, se billeder og kopiere/flytte filer (store som små) som jeg gerne ville kunne med TDC Homedisken.

Er det muligt at få Homedisken uden alt det (i mine øjne crappy) software/styresystem og bruge den som en "ren" ekstern harddisk, dog gerne med den automatiske backup?

Alternativt må jeg ændre mit abonnement og køre med en alm. ekstern harddisk i stedet for Homedisken.

(Tekniker-)input er velkomne!

mvh
Cannius

Hej

Vi har lavet en midlertidig løsning på dette til HomeBox, hvorfor jeg vil bede dig om at udfylde en fejlmelding på dit problem via nedenstående formular:

http://kundeservice.tdc.dk/kontakt/?site=privat&area=bb

Jeg vil dog lige tilføje, at man bør tænke over placeringen af mediecenteret hvis streaming foregår trådløst. Problemer med rækkevidde eller støj på den trådløse kanal kan sagtens forstyrre signalet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)