TDC Homebox virker ikke sammen med Iphone 4S / IPAD 2

Har siden efteråret haft svære problemer med konstante genstarter af WAN siden på min TDC Homebox.
Det har været en lang og sej kamp med flere fejlmeldinger, har haft besøg af tekniker, vi har fået rettet flere kabelfejl i området.

I dag skulle TDC så foretage en såkaldt fejlretning.
Summen på den blev at TDC oplyste at deres Wifi / Homebox ikke kan arbejde sammen med den protokol der er i Iphone 4S, nyeste Ipad m.v.
TDC mener at det er Apple der har problemet, de arbejder dog på en ny firmware til deres Homebox – denne forventes at løse Appel’s ”problemer”.Desværre er der ingen tidshorisont på dette.

Dette indlæg bedes blot ses som en service oplysning, så andre brugere ikke skal trækkes igennem hvad jeg har oplevet de sidste måneder. Tråden kan samtidigt ses som en opfordring til at TDC højner deres oplysnings niveau og ærligt informerer om at deres udstyr PT ikke uproblematisk kan arbejde sammen med Apples produkter.  

Jeg glæder mig oprigtigt til en løsning, har altid været tilfredse med TDC - deres stabilitet har været værd at betale lidt ekstra for.

/Jan Holst

29 Kommentarer

Sorry for replying in English, my Danish is not very good... And I may have misunderstood your post. Anyway I installed a new Homebox Duo at the weekend and it works fine* with my iPhone 4S (I don't have an iPad). I'm not sure of the model except that it's a Sagem. Logging into 192.168.1.1 via FireFox shows hardware version as 3DK04-02 and software version as Fast3DK04_7AH046 * when I say "fine", I did have to restart the HomeBox when I returned home from work this evening as neither of my Macs or iPhone would connect despite rebooting them.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Ved ikke om dette kan være en løsning? "Deaktiver 40 MHz under 2,4 GHz-indstillingen på Wi-Fi-routeren. Mac-computere, iPhone, iPad og iPod touch understøtter ikke denne funktion. Du kan muligvis løse problemer med interferens ved at deaktivere funktionen." http://support.apple.com/kb/ts1398?viewlocale=da_DK
Hej

Tak for tippet, kan du ikke lige nøje guide mig hen hvor denne indstilling foretages i routeren, kan se så meget andet under trådløst men ikke lige noget der ligner det du beskriver.

Men nu fik jeg dog konstateret at TDC ikke har sat min hastighed op igen som lovet. Fra tæt på 20/2 er jeg sat ned til en 15/1, denne nedsættelse af hastigheden har TDC foretaget mens min linje har været fejlmeldt - hastigheden blev sat ned pga. håb om at det kunne hjælpe på mine problemer.

Omdømme 2

En guide? Har jo lige sendt et link, hvor du kan læse videre. Er altså ikke ansat hos TDC eller Apple.

Men, jeg ville ikke give op - det lyder mærkeligt, at en iPhone/iPad ikke skulle kunne gå på trådløst, uanset wifi-router eller IOS-version.

Jeg ville prøve at ændre opsætning i Homebox, til højeste kanal, f.eks:

13 - 2.472Ghz

Kig evt. også på kryptering - WEP, WPA/WPA2 - jeg ville vælge WPA2. 

Andre med samme problem (Google):

"Fix is to go into Wireless settings in your WiFi router and change the 'Channel' setting from Auto to Manual and then to select the highest channel available"

læs mere:

http://www.mactalk.com.au/31/92524-iphone-4-wifi-problems-unable-connect-network.html

Håber det hjælper dig videre

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ikke selv en 4S.

Men jeg har to voksne møgunger som har - og når de kommer forbi kører de lystigt på vores homebox. Uden jeg har stillet om på noget som helst.

Så jeg ved ikke hvad du har fået svar på - men jeg tror i har talt forbi hinanden. Når det har virket her "out of the box" har jeg desværre selvsagt ingen forklaring på hvad der er galt ved dig.

Vh

Peter

Omdømme 2

Fantastisk, at det kører for dig, PeterA, men ganske lidt konstruktivt:

"jeg har ingen problemer og ved ikke hvad du har fået svar på..."?

Hvad er det du vil tilføje? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er jo det jeg siger.... Jeg ved ikke hvad du har fået svar på da du har spurgt TDC - men jeg kan dårligt forestille mig at i ikke har talt forbi hinanden.

Jeg siger at det fungerer her - uden jeg har gjort noget som helst. Så er der jo ingen grund til at antage at der skulle være noget generelt problem.

Når det fungerer her, og jeg ikke har gjort noget for at få det til at fungere, kan jeg selvfølgelig heller ikke sige hvad der kan være galt. Du vælger at blive tøsefornærmet i stedet for at lede efter fejlen, som logisk set ikke kan være en generel fejl. Det kan jeg jo så ikke gøre noget ved.

Vh

Peter

Hej

1000 tak til de folk der har svaret i tråden, nogen mere konstruktive end andre.

Til iMac

De problemer / artikler / løsninger du refererer til er noget der hører fortiden til, det er alt sammen noget der kunne være aktuelt på den forrige software på Homebox’en.

Der er sidenhen blevet udrullet ny firmware til os brugere.

TDC har i øvrigt forsøgt sig med at ændre diverse indstillinger der skulle forbedre problemet. Vi siger tak for indsatsen her.

Problemet med at Homebox’en konsekvent genstarter 2-10 gange om dagen kan henledes til problemer med den protokol Apple nu benytter på Iphone 4S mv. Noget der er opstået i forbindelse med Facetime. Den nærmere teknik kan jeg ikke komme ind på, men iflg. TDC er det ikke kun TDC’s router der har problemerne med Apple.

Som skrevet allerede arbejdes der på en ny software til Homebox’en – så det giver ikke mening at forsøge en helt masse med den eksisterende firmware.

Til PeterA

Er rigtigt glad for at læse at dine børn og dig ikke oplever de omtalte problemer.

Hvis du forstår mig rigtigt kører vores forbindelse jo også det meste af tiden, desværre genstarter boksen bare 2-10 gange om dagen pga. fejl (på WAN siden).

Disse fejl kan henledes til de problemer der er med protokollen på netop Iphone 4S, det er nu et kendt problem som bør informeres ud. Der er rigtigt mange brugere der sidder med frustrationer omkring dette, de fleste tager dog ikke skridtet og faktisk får deres linje undersøgt. De prøver supporten og får standart løsningerne med, svag forbindelse, støj på linjen, prøv og reset din boks osv. osv.

Og kære Peter, lad nu være med at hidse dig op! – kan med hånden på hjertet fortælle dig at der ingen er der har talt forbi hinanden – det er et generelt problem (dog indtil videre tys tys).

Når boksen genstarter tager den procedure ca. 51 sekunder, man kan snildt være så heldig at man slet ikke opdager dette – og så er det jo på ingen måder til gene.

Til slut vil jeg citere et svar en anden bruger (Kman78 )  har fået fra TDC:

Hej alle

Nedenstående er svar fra TDC support vedrørende problemer med facetime.. De har lidt delte meninger derinde, men det her er det seneste jeg har fået.. Så ser ud til at vi lige netop med brugen af facetime må væbne os med tålmodighed..

Det er ganske korrekt at Homeboxen (routeren) har problemer med dette i øjeblikket. Der skal en korrektion i routeres firmware til førend dette bliver løst. TDC er i fuldgang med at udarbejde en sådan firmware, men der er endnu ikke en tidshorisont på udfærdelse af denne. Når firmwaren er færdig, bliver den rullet ud i din router.

Så pt. er der ingen løsning på dit problem, desværre.

Se evt. også tråden ” Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox”

Tror ikke kun det er Apple produkter, dem har jeg ingen af - men den skide (tvangs) router står og rebooter for et godt ord så alle forbindelser dør. Det virker som den tidligere version (Fast3DK04_5AK042) lidt bedre. Loggen har været fuld af alle mulige mystiske NAT fejl og andet, men intet har hjulpet. (Imac, jeg skriver for at gøre dem opmærksom på at det ikke kun er Apple deres ting ikke virker med)
Kan kun opfordre dig til at fejlmelde din linje ved TDC, jeg blev selv af TDC opfordret til at fejlmelde min.

Med husstandens 2x IPhone 4S på wifi genstarter vores router ustandseligt.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Vil lige tilføje at der er meldinger ude om at fejlen med iphone nu også ses ved andre routere.

mvh

Jan

Omdømme 2

Yes, Bristow, det er jeg godt klar over, men det er nu ikke mig, der har problemer.

Jeg har min egen “amatør-teori” om hvorfor den trådløse del på Homebox´en tit rebooter, og det er, at den ikke har kapacitet nok.

De fleste forventer i dag, at have mange enheder koblet op trådløst, og desuden kunne køre f.eks Facetime og Skype (lyd og video). Det kræver rigtig meget data, og det er nok svaret på, hvorfor så mange i dette forum, klager over at Homebox´en går ned/starter om.

Når jeg fik Homebox, valgte jeg at koble min egen trådløse router på, da jeg kunne læse mig til, at Homeboxen´s trådløse del, ikke kunne præstere det samme, som min egen.

Og, det er mit råd og min løsning, til dem som har disse problemer:

Deaktiver den trådløse funktion, og koble en egen på, der er kraftigere.

Jeg har 8-10 enheder koblet på, både Apple (mac´s, iPhone, iPad) og Windows produkter og har aldrig oplevt problemer.

Jeg mener heller ikke, at det er relateret til Apple eller Windows-produkter, på trods af, at “TDC ansat” skriver, at der også er andre routere der har problemer med iPhone - JA, trådløse routere der er lige så ringe som TDC´s Homebox!

Desuden er router-opsætningen til at græde over - man har få muligheder og det ligner en side, skabt i 70´erne.

Jeg læste f.eks at "Deaktiver 40 MHz under 2,4 GHz-indstillingen på Wi-Fi-routeren”. Og hvordan gør man så det, skrev tuonodk. Er svar skyldig, da jeg heller ikke kan se, at der er den slags alternativ. Jeg fandt dog på Google, at netop Sagecom, kører med 40 MHz.

Se:

http://certifications.wi-fi.org/pdf_certificate.php?cid=WFA9237

Når alt det her er sagt, vil jeg også rose TDC for at levere et stabilt bredbånd til mig, og de gange jeg har haft problemer, har jeg også fået hjælp af TDC´s tekniker.

Men den trådløse del på Sagemcom, det er en ommer! 

Omdømme 2

Hejsa

Det er nu set på en motorola router som anvendes worldwide.

At der er udfordringer med homeboxen vil jeg være den absolut sidste til at benægte.

Den gode nyhed er at der arbejdes hårdt på en ny homebox med lidt kraftigere specs end den nuværende.

Den er desværre kun nået til test stadiet og er LANGT fra klar endnu.

mvh

Jan

Omdømme 2

Hejsa

For dem der kan engelsk; tjek lige denne tråd der er åbenbart set flere problemer https://discussions.apple.com/thread/3415814?start=120&tstart=0

Again apologies for writing in English. So just to add my experience as it echoes what I read here (thanks google translate). I have a MacBook Pro (10.7.2), iMac 27" (10.7.2), Apple TV 2nd gen and iPhone 4S (5.0.1). Since I installed the HomeBox it has nearly every day required restarting as the connection is lost. It's no good restarting the Macs as they'll fail to reconnect. Restarting the HomeBox usually means the Macs will reconnect automatically although sometimes I need to turn off WiFi and back on. My conclusion therefore is that the HomeBox has a problem establishing stable connections. My previous router (also supplied by TDC) was rock solid once I'd upgraded the firmware a few years ago. When I first got the HomeBox it would disconnect very often - sometimes within minutes. I changed the DHCP timeout to 600 minutes and changed the channel and that seemed to stabilise it (not sure which was more effective) As for the iPhone it has worked fine with the HomeBox until I used FaceTime for the first time this evening and within *seconds* the HomeBox restarted itself - all lights off and went through the start up sequence. Different to losing the connection described above where the lights stay on and all appears to be OK (but is not). I should add that, for once the HomeBox has provided a completely stable connection since the weekend (Saturday I think I was forced to restart it) until this evening when FaceTime got in the way. I live in København 2100 (Østerbro) if that's significant. Hopefully someone is working on these incompatabilities... Graham
Omdømme 2

Hi Berlin,

you just confirmed my theory, described before. And, if you really like to avoid this problems:

Get your own WiFi router and deactivate Homebox WiFi.

Just my adviceGlad humørikon

Best Regards

Omdømme 2

Citat TDC ansat jk44

"Hejsa

Det er nu set på en motorola router som anvendes worldwide.

At der er udfordringer med homeboxen vil jeg være den absolut sidste til at benægte.

Den gode nyhed er at der arbejdes hårdt på en ny homebox med lidt kraftigere specs end den nuværende.

Den er desværre kun nået til test stadiet og er LANGT fra klar endnu.

Hejsa

For dem der kan engelsk; tjek lige denne tråd der er åbenbart set flere problemer"(må ikke gengive linket?) 

Motorola??? Motorola...router? Undskyld, men det lyder som en joke?

Godt at TDC arbejder på en ny Homebox - betyder det, at der faktisk er en erkendelse fra TDC, at Sagemcom-boxens trådløse del er uduelig til at trække "krævende" data?

M.h.t linket - ja, det er mange forum der diskuterer det samme, men jeg vil stadig påstå, at det ikke drejer sig om iPhone/Apple kontra Android/Windows - det er en forventning fra brugerne om, at kunne bruge sin trådløse forbindelse til mange enheder, på samme tid - det er det nogle routere der kan, andre ikke.

Mvh

Er der kommet en løsning på dette ? Jeg har Hometrio og har netop fået en Iphone 4s den smadre mit netværk totalt, alle andre enheder ryger af når jeg logger Iphonen på. Så skal Homeboxen genstartes.

TDC's klokkeklare holdning er at det er Apple der skal rette ind.
B&O's nye wifi produkter har samme problemer.

Har fået nogen meget lidt lidt kundevenlige svar fra TDC og det resulterer i at alt der hedder TDC fastnet, alarm, Telmore lever på lånt tid.
Ærgeligt for kan kun understrege at jeg med glæde har betalt det ekstra TDC har kostet i forhold til de andre udbydere i mange år - netop på grund af stabiliteten.

Svaret fra TDC er blot ja der står jo ikke i dit aftale grundlag at wifi overhovedet garanteres at fungere.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

Det er fuldstændig rigtigt, at der har været et problem. Bl.a viste det sig, at hvis man bruger "FaceTime" med en iPhone 4S, så lukkede Homeboxen for forbindelsen.

Der er derfor lavet en "Applesikker" version firmware: 7AH046

Hvis du har den firmware på din Homebox, så virker det igen. Det er heldigvis samtidig den nyeste firmware, som er ved at blive sendt til alle.

Hvis du vil være sikker på du får den firmware hurtigst muligt, skal du ringe til Hotline og få en "forceupgrade" af din TDC Homebox. www.tdc.dk/kontakt

Og voila - du kan bruge dine Apple produkter igen Glad humørikon

Hilsen

At kalde det Apple sikkert er ærligt talt lidt en provokation. Det er skønt at i TDC folk har selvtillid - men direkte storheds vanvid?

Jeg har nu den omtalte nye software og vil holde skarpt øje med om det fungerer.
Har siden sidste sommer døjet med jere kære Sagem box - skulle i ikke hellere kompensere de kunder der har lidt under jeres manglende evne til at levere varen.
Hej Tuonodk

Det er noget vrøvl fra TDC. Jeg har lige været igennem det samme og der er lagt firmware på hombox i følge TDC. Jeg har en hel stak unger med Iphone s og ipads 2 og det virker som om at wifi har været stabil de sidste dage. Jeg talte med en udmærked supporter, der selv grinte lidt af udmeldingen på homboxen i forhold til Apple produkter. Der skal skrues og ændres lidt men så virker homeboxen :-)

Baasse

Hej
Hvor mange dage har du haft den såkaldte nye firmware?

TDC har tidligere rodet med indstillingerne på min box - absolut uden held.
Til gengæld har de over flere gange nedsat min hastighed, min upload er halveret i forhold til hvad jeg betaler for.

Er et par gange blevet lovet at hastigheden igen blev normaliseret, men intet som helst sker.
'"Applesikker" version firmware: 7AH046' is the firmware I have always had (see Msg #2 9/1) and it is *not* FaceTime safe (see Msg #16 25/1) and HomeBox up times still average a couple of days, so I'm surprised Patrick thinks it will fix anything.
Med mindre min box der nu skriver har Fast3DK04_7AH046 ikke er opgraderet ja så har det ikke hjulpet en pind.

Den har igen netop i disse minutter lavet en af de klassiske genstarter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)