TDC HomeBox - tilkobling af DLINK DNS-325 netværksharddisk?

Hej for nylig skiftet fra medarbejderbredbånd til TDC HomeBox (Sagembox), hvor jeg har problemer med at tilkoble min DLINK DNS-325-1TB netværksharddisk.

Det ser ud til, at HomeBox ikke kan finde netværksdisken. Og derfor kan jeg heller ikke installere NAS'en med medfølgende DLINK software...

Havde ellers ikke problemer FØR jeg fik TDC HomeBox.

Jeg kan sagtens tilkoble din direkte til en computer via LAN-stik, men det er der jo ikke meget fidus i, da jeg gerne vil streame.

Kan se, at Homebox'en i tilfælde af "Static IP-adresses" skal køre over 192.168.1.9+. Kørte tidligere med x.x.1.6. Er det mon hér, problemet ligger?

Jeg kan heller ikke få forbindelse til NAS'en ved at tvangskonfigurere den manuelt ved indtastning af MAC- hhv. IP-adresse.

Er der mon nogle, der har erfaringer med opsætning, de kan dele?

Mvh. Søren

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej det kan ikke være på grund af den ip du køre intærnt. ikke så længe bægge ligger på samme Adresse pool.

de her alle sammen (192.168.1.xxx) til fælles!

så ligger de i samme netværk og det skulle ikke give problemer.

mit beste bud på en løsning ville være at prøve at nulstille Homeboxen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Hej.

Tak for hurtigt svar. Jeg har prøvet at resette HomeBox'en og starte forfra - herunder slukke/tænde for den.

Men det hjælper ikke på problemet. Den kan stadig ikke finde DLINK DNS-325'eren.

Andre muligheder?

Mvh . Søren

Det er ikke Homeboexen der skal finde dlink'en men omvendt.

Sæt eventuelt dlink'en som DHCP klient så den får en IP adresse fra Homeboxen og lås den så i Homeboxen.

Ellers skal du kunne ping'e dlink'en, hvis du sætter dens IP adresse til f.eks. 192.168.1.13 hvor 13 kan ændres til noget andet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)