TDC Homebox og ip/bredbånds telefoni?

Hej alle!

Jeg har lige skiftet fra en 10mbit forbindelse hvor vi havde skillefilter, modem og min egen router sluttet til og til routeren var tilsluttet denne VOIP siemens boks som TDC sendte med dengang, nu har vi fået 5mbit forbindelse istedet og derfor har TDC så sendt en Homebox til dette brug, før virkede vores telefoner fint da de kørte igennem et TJ11 stik i væg hvor der var tilsluttet et multisplit stik, hvor et kabel gik til adsl router og den anden til VOIP boksen.

Men nu skulle det jo være indbygget i homeboxen, så hvordan skal opsætningen af kabler være nu?, har prøvet support 2 gange og fået 2 forskellige vinkler på hvordan det burde virke uden held, telefonerne melder enten bare klartone uden at virke eller også melder de optaget og kan hverken ringe ud eller ind.

Nogen der har prøvet dette før og kan give en korrekt guide til hvad jeg skal gøre for at få telefonerne til at virke?

Vi har kun 1stk RJ11 stik i rummet som kan tilsluttes med 1 kabel eller påsættes et multi RJ11 adapter for deling af linien.

Telefonerne sidder til i stue på gamle 3 stiks stik.

Håber nogle kan hjælpe da det altid tager lang tid at få en korrekt support.

12 Kommentarer

Davs

Jeg har ikke noget svar til dig ... men har samme problem. Så når nu TDC står op og er klar til support, modtager jeg også gerne et svar.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 

Jeg har under bredbånd fundet dette link

som viser installation af home Box.

Håber linket virker?

ellers lav en søgning påTDC´s hjemmeside!

TDC HomeBox med bredbåndstelefoni

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej med jer

Jeg smider også lige et link til en vejledning jeg faldt over:

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/internet/TDCBox_6299_instalvejl0907_online.pdf

Håber det kan hjælpe på vej

Ingen af disse løsninger fungerer!,

I værelset hvor RJ11 stikket sidder er der ingen andre stik, telefonerne gik via VO/IP siemens box og ind i min router og videre til tlf stik 3 benet i stuen.

Nu hvor alt det udstyr er væk har jeg kun RJ11 stik med multistik adapter på (inst/linie) og inde i stuen et normalt telefon stik, samt en TDC homebox.

Har prøvet at tilslutte tlf direkte i boxen uden held, tilsluttet tlf via multi adapteren som beskrevet i en af ovenstående guides, uden held.

Hvis jeg satte mit gamle udstyr op igen ville alt sikkert virke igen, at gå fra VO/IP via siemens box og til den nye homebox med bredbånds telefoni.. er det det samme??

Hvad kan jeg ellers prøve for at få tlf til at virke, internettet er helt fint!

Omdømme 2

Hej Mortenx

Denne anvisning som jeg foreslog er en vejledning som skulle virke efter de oplysninger om din installation. Normalt er det sådan at det første telefonstik i nyere installationer er det såkaldte U-punkt, det er en stikdåse både med det gamle trebenede stik og det lille RJ 11 stik. Her udtages signal til Homeboks tilbageføres igen til øvrige telefonstik after dekodning i homeboksen.

Det er svært at give dig yderligere anvisninger når man ikke kender den aksakte kabling i din installation. Hvis du ikke kan få det til at fungere efter TDC-vejledningerne, er der næsten ingen anden udvej end at kontakte evt. TDC-support egen elektrikker eller TDC-tekniker

Ok jeg skal pensle det mere ud end jeg har gjort indtil videre og håber så det kan forstås korrekt og give et rigtigt svar.

Computer værelse har 1stk RJ11 stik og intet andet, stuen har 1stk normalt 3 benet telefonstik,

I computer værelset sad der før homeboxen kom til et skillefilter på væggen, modem, siemens VO/IP boks som var ført videre til min egen router og der fungerede alt.

Nu er alt pillet ned da homebox jo skulle have det hele indbygget, så hvad jeg har nu er:

RJ11 stik, homebox og intet andet!, ret simpelt men møg telefoner virker ikke, telefoner melder optager eller også er der klartone men melder derefter optaget når man ringer fra/til den.

Jeg kan ikke se hvordan signal fra RJ11 i væg til ADSL i router skulle kunne konvetere signalet og sende det rundt til telefonerne i huset,

Har også prøvet med et multi split stik fra væg og dele signalet med 2 ledninger, 1 til ADSL og 1 til tlf 1 i homebox, men virker heller ikke.

Før havde vi bredbånd med VO/IP og nu burde det vel være det samme, jeg har bare fået sat hastigheden ned til 5mbit fra 10 og fået en homebox istedet for modem og skillefilter.... hvad skal jeg gøre??

Er så træt af små ændringer og TDC har 100 forskellige forklaringer på hvad man skal gøre.. grrr

Omdømme 2

hej  Mortenx

Jeg er ked af at jeg må skuffe dig. Selvom jed har rodet med teknik i mange år, så er der ikke noget der mere vanskelig end at sidde og forestille sig hvad folk har af installationer. Jeg fik efterhånden en vis erfarig i at udvælge reservedele og komponenter, man tog med sig i servicevognen så man næsten var helgarderet og kunne klare de fleste problemer, men man blev tit overrasket når man kom frem til kunden. Nu er det jo heller ikke mig der skal lave det. Blinkende humørikon Selvom det helt sikkert er en fin forklaring du har givet, har jeg svært ved herfra at komme med yderligere forslag til hvordan du løser problemet, udover hvad jeg allerede har foreslået. 

Jeg har det samme problem ??? Hjælp fra tdc er meget svær at få. Nogen der har fået skidtet til af virke ???

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Som jeg forstår din udlægning, så har du før haft 10mB internet med VOIP altså bredbåndstelefoni. Du havde da et almindeligt 4-ports hvidt modem samt en såkaldt ATA boks (lille kvadratisk sølvfarvet boks) som fremstillede telefonsignalet. Nu har du 5mB men stadig VOIP.

Opsætningen er fuldstændig rigtig, forudsat at det kabel der går fra RJ11 stikket (med blå ramme) til din HomeBox er det rigtige med 4 ledninger i. Det virker på den måde, at ADSL signalet føres ind i HomeBoxen ved hjælp af de 2 af ledningerne og telefon signalet føres tilbage til resten af husets telefonstik ved hjælp af de andre 2 ledninger.

Og hvorfor virker det så ikke hvis disse forudsætninger er opfyldt? Et gæt fra min side kunne være, at du i forbindelse med nedgraderingen af din hastighed, ved en fejl har fået ophævet din telefoni. Eller at din forbindelse er omlagt hos TDC (måske en anden central) og at telefonidelen er "glemt" eller blot "hænger" i konfigurationen. Uanset hvilken forklaring der er den rigtige, så ser det ud til, at du må bide i det sure æble og se at få kontakt til TDC supporten igen. Eller blot fejlmelde på 80808047

PS: Nu ser jeg pludselig at spørgsmålet er fra november måned sidste år. Gad vide om alt er blevet iorden?

ja det er en gammel tråd,så det kommer lidt bag på mig at min ny indkøbte homebox  har samme problemmer.Jeg harliget læst et sted at man skal huske at skifte skillefilter? jeg læser eller i den medfølgende brugsanvisning at hvis du har et at mindeligt tlf. stik er det her man starter med monteringen

Men Ingen tlf i nu. kun optage tone dut dut dut så jeg tager lige kontakt til tdc i dag hvis der da ikke lige er en der har  et guldkornTrist humørikon 

VH ON

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er en misforståelse her....

Det er fuldstændig ligegyldigt hvor stikkene sidder. Det enneste der betyder noget er hvordan KABLERNE er ført. Princippet er enkelt. Homeboxen (eller for den sags skyld skillefilteret) skal sidde først i installationen. Telefonerne efter. Det kan faktisk være nødvendigt at klippe et kabel eller man må trække et nyt. Her må man åbne installtionen (altså ikke HomeboxenGlad humørikon, men stikkene) for at kontrollere at der ikke er lavet skjulte parallelkoblinger.

For at få det til at virke her hos mig selv måtte jeg derudover åbne nogle stik og flytte om på lederne. Hvorfor de var ført som de var ved leveringen, har jeg ingen anelse om - men da de var flyttet virkede alt igen.

Vh

Peter

så er jeg tilbage igen. et hurtig samtale med  en tdc ansat i city odense gjorde mig ikke klogere. ring til support? ja  så må jeg vel det.

Men  et klogt hoved på vejen hjem Sagde .strømmen fra og start forfra og vupti. homeboxen der efter en lille tid og lidt flimren med opdateringer og så var der tlf .

Og forbedret hastighed fra 5,3mbit til 6,9mbit,  så højt har jeg ikke været førGlad humørikon

så er det jeg tænker skal strømen fra en gang i mellem for at få nye opdateringer i fremtiden?

håber at andre kan bruge trixet med strømmen(stikket helt ud)

VH ON

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P