TDC HomeBox og Cisco VPN klient

hej,

jeg har en stor udfordring med at få en Cisco VPN klient til at connecte med en Cisco PIX fra et TDC HomeBox produkt!

Routeren er en Sagem Fast35 og jeg har åbnet for udp portene 4500, 500 og 10000 og peget dem ind på den interne ip som pc'en har. Jeg har ligeledes sat firewall sikkerhedsniveau ned til laveste niveau, men alt sammen uden held.

Jeg har haft telefonisk kontakt til TDC support, men de kender desværre intet til den slags. Fik blot en henvisning til hvordan man åbner for porte i routeren :-/

Hvis nogen har erfaring med en alm Cisco VPN client (32bit) og TDC HomeBox produktet, hører jeg meget gerne.

på forhånd tak.

mvh

Lars

ps. klienten virker godt fra andre TDC ADSL produkter og fra TDCs 3G netværk!

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

du må prøve at lave dmz mod din client.

Jeg håber personligt at fremtidig firmware kan løse problemet men lige nu er vpn ikke mulig kun med nat forward. Den indbyggede firewall i routeren er desværre lidt (for) restriktiv hvad angår indadgående vpn trafik selvom man sætter den til minimal.

mvh

Hvad er udsigten til at firmware'n bliver opdateret? der må være mange andre, som har lign problemer og TDC ønsker vel ikke at miste kunder pga sådan et "lille" issue...

mvh

Lars

hejsan 

ved godt at det er over et år side men køre det så nu

hilsen hejberg

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

For nogle virker det og for andre driller det en del. Der er ikke andet at gøre end at forsøge sig frem.

Husk at åbne de relevante porte. Det er i øvrigt kun et problem hvis du selv har vpn serveren kørende.

Tilslutning til arbejdsgiver vpn server gennem homeboxen kører normalt problemfrit.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P