Svar

TDC Homebox med Internettelefoni er meget ustabil

Jeg skal genstarte routeren næsten en gang i døgnet. Eneste lampe der blinker på routeren er den der viser to pile der kører rundt i en lille cirkel (aner ikke, hvad lampen viser).

Det burde egentlig være noget TDC kunne rette ved at man kontakter dem, men det er ikke så ofte jeg lige har tid til at tale med TDC.

Mit håb er, at en eller anden kender til en genvej til løsning af problemet, selv om jeg nok tvivler lidt på det - det ser jo ud til, at mange brugere har problemer med denne Sagem-box? Før jeg blev opgraderet til denne løsning (Home Duo med bredbåndstelefoni), kørte jeg almindeligt bredbånd, og det kørte upåklageligt.

Så en venlig forespørgsel om hjælp er hermed sendt ud i forumet :-)

icon

Bedste svar af Joachim1 3 januar 2011, 23:14

Når lampen med de 2 pile står og blinker, så er det fordi din Box/HomeBox forsøger at få forbindelse med TDC's central. Der er altså slet ikke forbindelse hen til dig så længe denne ikke lyser fast. Hvis du gentagne gange har oplevet at den kommer til at lyse fast efter at have genstartet den, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til TDC Hotline på 80 80 80 47 og få dem til at kigge på linjen. De vil muligvis kunne ordne det derinde fra, men det kan også være at du skal have en teknikker ud for at kigge på det. En sidste ting du kan forsøge før du ringer er at reetablere fabriksindstillingerne på boksen. Dog skal du være opmærksom på at hvis der er lavet ændringer i de trådløse indstillinger eller lignende, vil disse gå tabt.

Sådan gør du:

1. Find Reset-knappen (markeret med Reset) på venstre side af TDC HomeBox. Knappen befinder sig i en fordybning, for at undgå utilsigtet aktivering.
  2. Tryk den ind og hold den inde i 15 sekunder med en kuglepen eller en anden spids genstand.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Nu nævner du ikke noget om hvad du ellers har koblet på, din Home boks er jo som du selv nævner, også en router så hvis du har endnu en router, f.eks. den gode gamle Netgear router siddende efter, har de sandsynligvis en konflikt med lan adresserne. I din Home boks er der også en firewall, den kan man sætte på minimum som jeg f.eks har gjort, du kan komunikere med din Home boks og ændre en hel masse indstillinger derinde, men find lige brugsanvisningen frem og kig i den, det kan være det er nok til at give dig et skub i rigtig retning

Jeg har en switch sidende på en af routerens porte, så jeg i alt har 7 kabel-porte. Alle porte er koblet til huset kabeling + 2 NAS'er i teknikrummet. Der ud over har vi 4 bærbare opkoblet trådløst.

På den port, der ender ved fjernsynet sidder der endnu en switch, som tilkobler en mediaplayer, YOU SEE-BOX og X-BOX.

Der er dog tale om helt den samme konfiguration, som med den gamle bredbåndsløsning, med en netgear-router, og som kørte upåklageligt.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Opsætning lyder da også meget fornuftig, men du nævner fjernsyn, vil det så sige at du har Home Trio? Altså Bredbånd, bredbåndstelefoni og TV. Kan det tænkes at du ikke har nok hastighed? TV delen stjæler jo 4MB så vidt jeg husker og TDC leverer af og til en 10MB til Home Trio kunder. Ja faktisk endnu lavere i nogle tilfælde.

Når lampen med de 2 pile står og blinker, så er det fordi din Box/HomeBox forsøger at få forbindelse med TDC's central. Der er altså slet ikke forbindelse hen til dig så længe denne ikke lyser fast. Hvis du gentagne gange har oplevet at den kommer til at lyse fast efter at have genstartet den, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til TDC Hotline på 80 80 80 47 og få dem til at kigge på linjen. De vil muligvis kunne ordne det derinde fra, men det kan også være at du skal have en teknikker ud for at kigge på det. En sidste ting du kan forsøge før du ringer er at reetablere fabriksindstillingerne på boksen. Dog skal du være opmærksom på at hvis der er lavet ændringer i de trådløse indstillinger eller lignende, vil disse gå tabt.

Sådan gør du:

1. Find Reset-knappen (markeret med Reset) på venstre side af TDC HomeBox. Knappen befinder sig i en fordybning, for at undgå utilsigtet aktivering.
  2. Tryk den ind og hold den inde i 15 sekunder med en kuglepen eller en anden spids genstand.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det er så vidt jeg ved en generel fejl i alle bokse fra Sagem. Der er problemer med den trådløse dæking, som hopper fra eller generelt er svag. Den genstarter af sig selv cirka een gang i døgnet til flere, og jeg har nu fået en tekniker ud, som vil tjekke hver en kobling fra central til computer Glad humørikon

Håber at det løser problemet hos mig personligt.

Desuden har Homebox de samme problemer. jeg har lige skrevet til TDC, så jeg håber at de vil droppe Sagem.

Den kan simpelthen ikke holde til de hastigheder samtidigt med tv, telefoni, bredbånd.

Har haft problemer i lidt over to år (lige så længe som jeg har haft hometrio) Først 5mbit dernæst 20mbit.

Jeg skiftede fra et en del dyrere abonnement 2mbit, men med egen router og modem (hvidt) - det virkede!!

Yousee kunder har i en årgang fået en hvid NETGEAR router med i pakken. Den er hvid, har god dækning, og der er næsten aldrig problemer!!!

Kan TDC-kunder få denne?

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CVG824G.aspx

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)