TDC Homebox FTP fra flere maskiner

Hej

Er der nogen der har en ide til hvordan man får Homeboxen til at tillade FTP fra flere maskiner/IPCAMs?

Jeg har forsøgt med både PORT og PASV og ingen af delene hjælper. Det lader til at Homeboxen mapper den første og den bedste IP til port 21, er dette korrekt?

Bemærk venligst at der står FRA boksen og ikke til. Burde være lige ud af landevejen med trafik ud.

/ThomasO

3 Kommentarer

Hej Thomas

Jeg har ikke lige et klart billed over dit scenarie, er det sådan at du har flere webcams på lan siden af TDC Homeboksen, som skal have fat i en server

eller er der flere webcams fra internettet der skal have adgang til en ftp hos dig?

Du må meget gerne lige beskrive hvordan dit setup er!

Hej

Jeg har flere webcams af mærket FosCAM på LAN siden (af homeboksen) som skal have fat i en ekstern FTP server.

Jeg kan kun få FTP upload til at virke (fra disse CAMS) hvis jeg som mellemled indsætter min gamle router. Dette virker dog som en lettere fjollet måde at gøre det på Glad humørikon

Aktiv og Passiv FTP er testet med mere.

Hej Thomas

Hvis dine webcams laver et ftp kald til en server, skal routeren ikke lave andet en en upnp dirigering

hvis du laver port omdirigering i TDC Homeboksen, åbner du porten udefra ind til webcammet

men tjek lige om upnp er hakket af i TDC Homeboksen, under port omdirigering.

Webcameraerne laver jo reelt set bare det samme som en pc

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P