TDC Homebox Dyndns og No-ip - Gode erfarringer?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

• Veteran
  • 133 kommentarer
Hej

Er der nogen derude der har gode erfarringer med dyndns på Homeboxen?

Der kan vælges mellem dyndns og no-ip uden at der står noget videre om hvilke tjenester disse hører til, er det f.eks. dyndns.dk?

Fandt frem til en no-ip.com og har oprettet en konto, men i homeboxen står der bare "connected" når data er indtastet, ingen information om hvad der reelt sker. Der står også "connected" selvom jeg ved vilje har skrevet en forkert kode.

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Droid.

det der sker er at hvær gang din router skifter ip, så fortæller den no-ip om det og no-ip retter selv oplysningerne i din konto, så DNS serveren, ved at den skal sende vidre til din ny ip når der kommer en ny request på dit domæne.

lge en ting med både no-ip og dyndns, der kan gå op til en dag før de registrer endringen, jeg mener også de har skrevet det på deres hjemmeside.

så det at den ikke brokker sig over forkert kode, er forde den kun skal bruge den når den sender oplysninger(næste gang din ip lease udløber)

selv bruger jeg Gratis DNS når jeg skal bruge en DNS server.

forde jeg ikke ved om du ved det,

det sted på routeren du kan vælge mellem hvilken dns server din computer skal bruge, men er dns servere som kan bruges når du skal have en webserver op at køre, de indholder også navne servere.

hvis det er forde du vil bruge en enden DNS til dit netværk(DEN Dns Server der gir dig din ip, så vil jeg anbefale at du bruger google's DNS med adressen 008.008.008.008

Omdømme 2

miela1 skrev:
Hej, Droid.

det der sker er at hvær gang din router skifter ip, så fortæller den no-ip om det og no-ip retter selv oplysningerne i din konto, så DNS serveren, ved at den skal sende vidre til din ny ip når der kommer en ny request på dit domæne.

Præcis og det er også det jeg vil have routeren til at gøre. Jeg savner dog information om routeren er sat korrekt op. Underligt at TDC har tilføjet denne funktion i boxen uden at forklare hvordan det virker.

Din anden information om gratisdns og dyndns.dk er jeg godt klar over findes og bruger dem selv i andre sammenhænge, men de er ikke relevante i dette sammehæng da de ikke kan bruges i homeboxen.

Har du selv brugt funktionen i Homeboxen?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej,

Jeg bruger ikke en Home box, har min egen Gateway, som er lidt mere flexsibel.

desvære er det gennerelt med de fleste routere at de ikke godkænder oplysningerne, heller ikke minTrist humørikon

den eneste måde jeg kan komme  tanke om at du kan se om det vrker er at prøve at få den homebox tl at skifte Ip, ved at slukke den vente et godt stykke tid og tænde igen.

det er entlig mærklig, men på den anden side er det jo en 'Nørd funktion', der er jo ikke mange normale private mænsker som har brug for en prvat server.

men jeg vlle entlig bare skrive for det lød som om at du ikke helt vdste hvad, den gjorde og hvorfor.

undskyld hvis der mangler nogle i'er min i knap er meget løs så den er lidt træls at bruge.

Omdømme 2

Du skal da også have tak for dit svar men jeg er mere på udkig efter et par konkrete erfaringer med dyndns i Homeboxen Glad humørikon

DynDNS virker ikke!

Det har faktisk virket tidligere, men den sidste opdatering bygger på en tidligere version, hvor det ikke virkede.

Hvis du skal bruge DynDNS, så er du nødt til at bruge DynDNS software løsning.

Omdømme 2

jorgensen skrev:

Hvis du skal bruge DynDNS, så er du nødt til at bruge DynDNS software løsning.

Så dvs at hvis jeg vil have information om ip-skift på en fjernforbindelse som jeg ikke har fysisk adgang til, så skal jeg have en pc sat på? Damn havde håbet at Homeboxen kunne klare det. Hvis det ikke virker hvorfor er funktionen så der, TDC?

www.no-ip.com skulle virke, men har dog ikke prøvet det.

Omdømme 2

jorgensen skrev:
www.no-ip.com skulle virke, men har dog ikke prøvet det.

Ok, jeg har set det op og må så prøve at tvinge homeboxen til et ip-skift.

Hej

Ved godt det er en ældre tråd, men jeg prøver alligevel.

Jeg har sat no-ip op i min HomeBox, og jeg har kan bekræfte at det virker så langt som at den selv har opdateret min manuelt-indtastede IP fra deres interface første gang jeg satte det op (og jeg var selv på en anden IP da jeg indtastede det, så jeg ved HomeBoxen har gjort det selv).

Jeg kan så bare ikke lide det faktum, at hvis man har en gratis no-ip konto, skal man melde den aktiv hver 30. dag. Hvad nu hvis man ikke skifter IP i det tidsrum - opdaterer homeboxen så ikke automatisk, og mister man så sin konto?

Hvis det er tilfældet synes jeg det er helt hul i hovedet. Og der er jo ingen indstillingsmuligheder i homeboxen; man er handicappet med det udstyr, og fuldstændig overladt til sig selv eftersom der ingen dokumentation følger med den funktion.

Personligt kan jeg sige at jeg ikke har skiftet IP endnu siden jeg fik min TDC forbindelse (~7 måneder), så hvis den kun opdaterer når den får ny IP (i mit tilfælde ALDRIG indtil videre), så er der jo ingen grund til funktionen hvis man benytter det abonnement som er gratis.

Omdømme 2

Worric skrev:man er handicappet med det udstyr, og fuldstændig overladt til sig selv eftersom der ingen dokumentation følger med den funktion.

Hvilket er årsagen til at jeg droppede Homeboxen til at holde en DNS opdateret.

Virker som den længe ventede opdatering er kommet, og DynDns virker igen.

Siger du der er kommet ny firmware-version?

For jeg kan da se at min HomeBox ikke har genstartet i en evighed og i hvert fald ikke er blevet opdateret for nylig...

Har endnu ikke haft tid til at gennemteste det, men kunne se at der i menuen Dynamic DNS var kommet et nyt felt med Mail Exhanger, som jeg ikke har set set før, og jeg aner faktisk ikke hvad det skal bruges til!

Kunne desuden konstatere, at DynDNS var helt up to date, selvom den ikke havde været aktiveret et stykke tid via DynDNS software programmet.

Mine data for skramlet er

TDC HomeBox-ADSL3DK04-02c8:cd:72:3d:20:80Fast3DK04_7AL046LK11062DP350292

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)