TDC HomeBox DNS + adgang udefra

• Bruger
  • 16 kommentarer
Hej,

Jeg har en TDC HomeBox til min 50/5 HomeDuo forbindelse.

Jeg vil dog gerne have mulighed for at anvende nogle andre DNS servere end TDCs. For mig at se kan jeg dog ikke ændre disse i min TDC HomeBox. Er det korrekt? Hvis ja, hvorfor har man ikke lavet det muligt?

Jeg vil gerne bruge Googles DNS, fremfor TDCs.

Derudover så kan man - uden at logge ind i min TDC HomeBox - via alm. port 80 se interne netværksinformationer. Informationer som jeg ikke er interesseret i, der kan ses via nettet af alt og alle. Det er bl.a. informationer såsom medieservere, som jeg kører, lokale IP-adresse, PCers hostnavn m.v. Jeg er faktisk ret chokeret over, at disse informationer bare på denne måde deles frit af TDCs udstyr.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh.

Kristian

13 Kommentarer

Du kan da bruge andre DNS fra din maskiner.

Det behøver du ikke at gøre i din router. 

Har du windows 7 eller 8 for den sags skyld kan du bruge den lille guide jeg fandt her

http://www.xn--bjrn-hra.se/windows/dns/

Fordelen ved at gøre det i din homeboks er så, at det kun behøves at gøres i denne før det slår igennem alle steder. 

Hej Helskov,

Tak for din besked.

Det er jeg klar over, men jeg er netop ikke interesseret i, at skulle ændre DNS på alle de PCer, som er tilknyttet mit lokale netværk for at få lov at bruge Googles.

Det er - i min verden - en standard funktionalitet, som en router bør have. Det skal være muligt (læs: bør!) at ændre DNS for hele netværket i sådant udstyr.

Mvh.

Kristian

Det er desværre ikke muligt med homeboksen. Trist humørikon

Og ja det burde være en standard feature, men sikkert

en de har valgt at fjerne for at undgå folk indtaster andre DNS 

så de kan opretholde blokeringen af thepiratebay.com,

på det udstyr TDC leverer. 

Jeg har selv på et tidspunkt kommet omkring det ved at smide

en trådløs router imellem og lade den stå for DNS. 

Men droppede det igen for at spare strøm. 

Men ligesom dig har jeg også brug for anden DNS.

TDC's DNS server stinker virkeligt. 

Den er sløv som et ondt år. 

Min HomeBox viser ikke lokalnetsinformationer udefra på port 80 - kun når jeg er inde på lokalnettet.

Ja, det gør min. Jeg har lige tjekket igen, og jeg kan nemt tilgå dig informationer, hvis jeg trykker på "Netværksstatus" eller "Multimedia Enheder" på siden for min TDC HomeBox.

Det skal siges at min HomeBox er til en 50/5 mbit forbindelse (og dermed VDSL-boks) med nyeste firmware (opdateret af TDC for ca. 1 - 1½ måned siden).

Jeg undrer mig faktisk over, at ingen TDC ansatte har svaret på mit indlæg. Det var egentlig rettet mere mod dem. Det hjælper intet for mig at ringe ind til TDC, for deres 1. level support fatter brik af det anyway.

/KEF

Ja det er sq spooky ... Min boks er nok en mindre version, men det skal jeg nok bare være glad for  Blinkende humørikon  håber de får det rettet

det ku være du lige skulle lave et portscan udefra - bare for at vide hvad routeren egentlig åbner op for ... http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/

Jeg synes, at det er en del bekymrende, at der ikke er en TDC medarbejder, der rent faktisk kigger på dette emne.

Jeg synes, at det er stærkt kritisabelt, at disse informationer om mit interne netværk er frit tilgængeligt. Jeg har i dag spottet, at min firewall-status (altså hvorvidt jeg kører full, minimum eller ingen sikkerhed i firewall) også står fremme på siden - uden du skal logge på.

TDC - kom frem fra busken!

Mener du at man kan tilgå din WAN adresse og se disse informationer uden login eller er det kun via LAN?

Du kan via min WAN-adresse tilgå min boks fra TDC og se følgende informationer:

- Medie Servere

- Netværksstatus indeholdende interne IPer (og MAC-adresser), Firewall-status m.v.

Det er jeg ikke så interesseret i at dele med dem, der kommer ind på min IP.

Det lyder også underligt. Hvis ikke telefon support kan hjælpe, så lav en port forward for port 80 til en ikke eksisterende LAN adresse. Men TDC bør kunne løse dette.

Det har jeg også forsøgt - altså at lave en ny port-forward på port 80. Men det kan jeg åbenbart ikke få lov til, når der er tale om port 80, for jeg rammer stadig TDC boksen trods genstart efter port-forward.

Ring til supporten. Jeg har en port-forward for port 80 til min egen webserver, det spiller

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)