Svar

TDC Homebox ADSL Timecapsule/Airport extreme

• C-J
  • 0 kommentarer
Hej, vi har også problemet at det trådløse netværk, via Homeboxen ikke dækker hele huset. Vi bruger alle Mac og har en timecapsule som backup. Timecapsule fungerer på samme måde som Airport Extreme mht. router og trådløst netværk. Jeg ved godt at vi kan forlænge signalet med airports, men nu har vi jo en timecapsule som kan gøre jobbet, så kunne vi jo spare pengene til airports.

Er det udelukket at erstatte TDC homeboxen med en Timecapsule ? Please anybody....?

C-J

icon

Bedste svar af C-J 17 marts 2011, 18:08

Nu fik jeg brugt tid på det, og fandt selv ud af det, så her kommer det:

Man kan ikke erstatte modemdelen i Homebox, men man kan slå det trådløse netværk fra (man skal logge ind på administrationssiden hos TDC, det er forklaret i vejledningen til boxen)

Derefter forbinder man Timekapsule til Homeboxen med et ethernetkabel, og slår det trådløse netværk til på Timecapsulen via menuen i Timemachine (mac). Voila så logger man på det trådløse netværk via timecapsulen, som dækker væsentligt bedre end Homeboxen. Jeg kan, til forskel fra før, nu uden problemer logge på det trådløse netværk fra alle værelser i huset. 

C-J

Se original

3 Kommentarer

Nu fik jeg brugt tid på det, og fandt selv ud af det, så her kommer det:

Man kan ikke erstatte modemdelen i Homebox, men man kan slå det trådløse netværk fra (man skal logge ind på administrationssiden hos TDC, det er forklaret i vejledningen til boxen)

Derefter forbinder man Timekapsule til Homeboxen med et ethernetkabel, og slår det trådløse netværk til på Timecapsulen via menuen i Timemachine (mac). Voila så logger man på det trådløse netværk via timecapsulen, som dækker væsentligt bedre end Homeboxen. Jeg kan, til forskel fra før, nu uden problemer logge på det trådløse netværk fra alle værelser i huset. 

C-J

Hej

Kan der uddybes hvordan man forbinder - her tænker jeg på hvilke stik der skal forbindes via pds-kabel?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal bruge en netværkskabel til at forbinde din egen trådløse router til en af HomeBoxens blå netværksstik. Inden du sætter din egen router op, deaktiverer trådløs på HomeBoxen. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23703 Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)