TDC Homebox

Efter at TDC har "opgraderet" fibernet med et par ekstra bokse på væggen, har de også sat en TDC Homebox op. Siden da har der ikke været andet end bøvl med det interne og eksterne netværk - er det ikke muligt at bruge sin egen router og sætte denne Homebox til storskrald.

TDC's support ved det ikke, FastTV ved det heller ikke - de mener at man "måske" bare kan sætte den til DMZ og bede en stille bøn - det er jo ikke helt holdbart i længden.

Jeg vil gerne have mit interne LAN tilbage, min backup, min server, min musik, min printer - med mine faste IP adresser - HJÆLP !!!

Desuden sakl det da lige nævnes at den første router de havde med kunne de ikke få til at virke, så de måtte lige en tur på "centralen" og hente en ny :-)

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Network-2011

Tak for dit indlæg.

Jeg er ked af at høre, at du har problemer med vores Homebox.

Det er selvfølgelig muligt at koble sin egen router på vores Homebox og bruge den i stedet.

Det kræver en konfiguration af vores Homebox og din egen router. Hvad du skal lave kan du se i dette link www.tdc.dk/8401, herinde under avanceret opsætning skal du vælge punktet: ”Gå på internettet uden om Homebox sikkerhedsindstillinger”.

Jeg håber dette løser dit problem, ellers er du velkommen til at skrive igen Glad humørikon

Venlig hilsen

ThomasG

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

ThomasG skrev:
Hej Network-2011

Tak for dit indlæg.

Jeg er ked af at høre, at du har problemer med vores Homebox.

Det er selvfølgelig muligt at koble sin egen router på vores Homebox og bruge den i stedet.

Det kræver en konfiguration af vores Homebox og din egen router. Hvad du skal lave kan du se i dette link www.tdc.dk/8401, herinde under avanceret opsætning skal du vælge punktet: ”Gå på internettet uden om Homebox sikkerhedsindstillinger”.

Jeg håber dette løser dit problem, ellers er du velkommen til at skrive igen Glad humørikon

Venlig hilsen

ThomasG

Selvom den vejledning er lidt misvisende  - lige meget hvordan man opsætter sin egen router og TDC Boxen, bliver TDC Boxen aldrig et "dumt" modem, da der altid vil være NAT i TDC Boxen. Dette er noget rod hvis man har brug for Port Forwarding, hvilket man nok har, vis man ønsker at benytte sin egen router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)