Svar

TDC home work duo

Hej

Er der nogen der ved om man kan benytte sin egen router i forbindelsen med ovennævnte produkt?.

Den router der leveres fra TDC er "bundled" med både modem og wireless router, men som IT kyndig, er det ikke muligt at " pille" i routeropsætningen.  Jeg vil gerne kunne åbne og lukke for porte i routeren og dette er ikke muligt på TDC's box. Hvis jeg skal have åbnet eller lukket for en port, skal jeg tage kontakt til TDC for at få det gjort, samtidig med at det koster et gebyr !!!!!!!!!!!!

Mvh

mhasloev

icon

Bedste svar af Martin12 6 september 2010, 14:54

Hej mhasloev,

Du kan ganske rigtigt ikke selv ændre i portindstillingerne på TDC Home Work. Der er dog en mulighed for at løse problemet ved at kontakte TDC Salg og bede om at få en firewallprofil 4. En firewallprofil 4 er en løsning, der forwarder al indgående porttrafik (på nær 23 og 161) til det udstyr, der sidder på 192.168.1.2.

Der er to store fordele ved denne løsning. Du kan stadig bruge routeren og de trådløse funktioner, og det er gratis at blive skiftet over til firewallprofil 4.

De trådløse indstillinger, såsom SSID, netværksnøgle og trådløs kanal kan stadig ændres på tts.tdc.dk. Hvis du gerne vil have din egen router til at styre det trådløse netværk, så kan du bede TDC Salg om at fjerne trådløst fra din router - så undgår du frekvensoverlap.

Moderator

Martin - strellev

Se original

9 Kommentarer

Hej,

Kan du ikke aktivere DMZ og sætte egen router til? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

det er mulig se her:

[b]http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25282[/b]

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Er du sikker på at du ikke har adgang til at sætte porte op? Det har jeg da......

Det samme her jeg kan også ændre indstilinger

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej mhasloev,

Du kan ganske rigtigt ikke selv ændre i portindstillingerne på TDC Home Work. Der er dog en mulighed for at løse problemet ved at kontakte TDC Salg og bede om at få en firewallprofil 4. En firewallprofil 4 er en løsning, der forwarder al indgående porttrafik (på nær 23 og 161) til det udstyr, der sidder på 192.168.1.2.

Der er to store fordele ved denne løsning. Du kan stadig bruge routeren og de trådløse funktioner, og det er gratis at blive skiftet over til firewallprofil 4.

De trådløse indstillinger, såsom SSID, netværksnøgle og trådløs kanal kan stadig ændres på tts.tdc.dk. Hvis du gerne vil have din egen router til at styre det trådløse netværk, så kan du bede TDC Salg om at fjerne trådløst fra din router - så undgår du frekvensoverlap.

Moderator

Martin - strellev

Og det er vel derfor, at jeg får "Internet Explorer kan ikke vise websiden." hvis jeg taster 192.168.1.1 i browseren?

Hej.

Den vejledning ser lidt underlig ud. Dels mangler et 1-tal, så DHCP slutadressen ikke er 92.168..., dels undrer metoden mig en del. Hvis det faktisk virker at forbinde to LAN-porte fra de to ruteres switch-dele (som der står), vil man køre med hele sit indre LAN på en DMZ-port på den ydre ruter, og således slet ikke have en firewall. Det lyder ikke anbefalelsesværdigt.

Jeg har lige ringet til jeres kundeservice, der ikke anede noget om denne del af boksen, og kun kunne henvise til en "for begyndere" manual, der ikke gav nogen løsning. Da jeg bad om at tale med en bagvagt, satte han samtalen på "død" - dog uden at lægge røret. Efter ½ times tid lagde jeg røret (den havde ligget på højttaler det meste af tiden, jeg var blot nysgerrig efter at se om han (Hans hed han) overhovedet kom tilbage...). Desværre fik jeg dermed ikke mulighed for at deltage i kundetilfredshedsundersøgelsen, som jeg ellers havde lovet. Beklager.

Mit ønske går på at forbinde min egen ruter til home-boksen, og kunne adressere indre resurcer via WiFi (trådløs). Jeg er desværre ikke så sikker på, at det kan gøres...

Altså:

Home: WAN -> 192.168.1.0 (faktisk har jeg ændret det, men det kunne være denne default) med DMZ port, hvor den indre ruter/firewall sidder, og er tiilsluttet via WAN porten med statisk defineret DHCP adresse (def. i home boksen). Lad os kalde den 192.168.1.15.

Bag denne ruter er der et 10.x.y.0/24 LAN, hvor jeg har mine PCer, herunder en server med printere.

I min egen firewall har jeg - liberalt - tilladt alt fra 192.168.1.0 til 10.x.y.0.

WiFi forbinder jo via DHCP til 192.168.1.0 men man kan ikke adressere 10.x.y.0 LAN i denne opsætning.

Jeg tror ikke home boksen har en rute til 10.x.y.0 (min ruter kører RIP, og den har naturligvis en rute opad). DMZ porten/adressen virker tilsyneladende kun WAN -> DMZ, jeg vil også LAN -> DMZ.

Internetadgang fra 10.. virker fint i denne beskrevne opsætning, og administration af home boksen på 192.168.1.1 fra 10.. virker også. Man kan altså fint initiere indefra, og adressere 192.168...

Noget tyder på, at jeg bliver nødt til at slukke for WiFi (eller lave et andet SSID der), og genopsætte mit gamle AccessPoint inde på 10.x.y.0 LAN.

Jeg har ikke stort brug for at kunne initiere fra 192.. til 10.. HOME boksen sender tilsyneladende ikke SNMP-traps til nogen.

Nogen forslag - eller erfaringer ?

:-) Freddy

Løste du nogensinde denne her?

Nej, desværre. Jeg har nu heller ikke haft mulighed for at forske mere i det, havde håbet nogen kunne hjælpe - fx. en fra TDC.

Det kan til gengæld bestyrke min teori om, at boksen ganske enkelt ikke kan det nummer (hvilket man vel godt kan sige er noget ynkeligt af en ruter).

Jeg kan ikke overskue, og har ikke prøvet, om det ville løse (omgå) problemet at definere en rute på hver wifi klient pc, så de selv kender mit 10.x.y.0/24 net via min ruters wan. Det vil i så fald ikke være jordens mest elegante løsning. Principielt er statiske ruter på klientniveau fyfy - og lidt besværligt.

:-) Freddy

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P