TDC Home Duo Bredbånd

Hej alle [i]

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der oplever at internet forbindelsen bliver afbrudt næsten hver dag i 1-2 minutter og det er flere gange om dage. Jeg har en netgear "gamer" rooter en af det stærkeste du kan få lige pt. så tror ikke det er den der er galt med. Har lige fået sat nye bokse op for ca 2-3 måneder siden af TDC. Har prøvet at skrive/ringe til TDC uden held.

Er der nogle der har en idé om hvad det her kan værre for en fejl eller en evt. løsning?[i]

På forhånd tak.

- Christian

15 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Christian

Det du beskriver kan forekomme af flere årsager. Til homeduo bruges en homebox. Den kan finde på at lave dette nummer hvis linien er lidt presset eller hvis der er rigtig mange forbindelser, f.eks. ved brug af p2p.

Skyldes ofte for høj hastighed på for dårlige kabler, mellem dig og centralen.

Ring til supporten og bed dem undersøge om din hastighed kan leveres stabilt på din addresse. Glad humørikon

Har haft ringe og skrevet til dem uden de gav mig et svar jeg kunne bruge de siger bare at der er forbindesle til mig.

Og det med boksen har jeg undersøgt og der er ingen problemer og bruger ikke P2P men har en server stående til hjemme brug/downloadning af ting

Omdømme 2

har du været inde i boxen og kigge under avanceret/ adsl statistik, der kan du se crc/hec/es hvis der tælles under en af disse kan problemet opstå

Altså hvad for en boks for den fra tdc kan jeg jo ikk gå ind i og det sjove er at min rooter er købt ved tdc

det er en netgear WNR834B Rooter. Den minder om den her: http://netgear.dk/Products/RoutersandGateways/WirelessNRoutersandGateways/WNR3500.aspx

Fandt den lige det er den her jeg har Blinkende humørikon http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/2617/session/L2F2LzEvc2lkL3hqQ0ZLSWxr

Omdømme 2

ok, hvordan ser de bokse ud tdc har sat op?

øhm der er jo IP telefoni med så der er en grå linksys, en hvis boks fra simens der bruges til at dele internettet og telefoni og så er der en lille kasse der står ADSL og DLS på mener jeg

Omdømme 2

Ok, den bruges der kun homebox til nu, derfor forviringen. Dit 4-ports modem (det hvide) kan godt være blevet dårligt

det er da underligt hvis det er det for har da ikk haft det så lang tid:s

Omdømme 2

Jeps for i tdc gik man over til den nyt box i starten af 2010 for alvor. Men er du hos DLG har de brugt dem lidt længere tid.

øhm det fattede jeg så ikk meget af hehe Blinkende humørikon men okay men det vil så sige jeg muligvis skal have en ny boks igen?

Omdømme 2

Bare for en sikkerhedsskyld, tjek lige dit siemens modem bagpå. Der står Axx hvor xx er et nummer, dette bør være 07, er det mindre skal det skiftes ud

Omdømme 2

Det kan være en mulighed med en ny boks, men da du har en udemærket router skal du helst holde fast i modem løsningen da den nye box har lidt problemer hvis den belastes meget

Der står A07

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P