TDC-FOTO i UDU

Jeg har været kunde i TDC-foto i en del år, helt tilbage til før det var Photocare, der leverede teknikken, og jeg har ved diverse ændringer af teknikken og skift af teknikleverandører oplevet en laaang stribe af fejl, mangler og andet bøvl.

Nu har man skiftet igen til noget, der hedder fotodk, og før jul viste det sig, at det ikke var muligt, at bestille en fotobog i det nye system, rent bortset fra at de tilgængelige vejledninger var sprogligt ubehjælpsomme, og der i øvrigt ikke var en hjælpefunktion på de enkelte sider.

Nu er der så sket det, at mine fotoalbum på nettet ikke fungerer (også fotodk), og der har i længere tid stået følgende:

"Information til online album brugere:

Af tekniske årsager mangler visse funktioner i forbindelse med billedvisninger samt deling af billeder.

Vi arbejder på at få disse funktioner tilbage hurtigst muligt."

Nu gider jeg ikke at være til grin (for mine egne penge) længere, og jeg har opsagt mit TDC-foto. Hvordan man gør det fremgår i øvrigt ikke nogen steder, men jeg har så meddelt det til fotodk.

Hvordan i hede, hule TDC kan man drive internetforretning på denne måde??!!

29 Kommentarer

Hej Moritz

Jeg har virkelig prøvet at stykke et seriøs svar sammen til dig:

Du spørger hvordan TDC kan drive internetforretning på denne måde?

Efter hvad jeg har forstået, er TDC en kæmpe koncern med et hav af underafdelinger og derfor et utal af medarbejdere. På grund af dit spørgsmål har jeg gået på jagt på TDC's sider og der har jeg bl.a. fundet ud af at TDC har rigtig mange kunder. citat."Højdepunkter for 2009

Ved udgangen af 2009 havde TDC Koncernen 8,6 mio. kunder i Danmark samt 2,9 mio. kunder i Schweiz og 0,2 mio. kunder i TDC Nordic. TDC’s samlede kundebase steg med 4,6 % sammenlignet med 2008 til 11,7 mio. Den samlede danske kundebase udgjorde i alt 8,6 mio., hvilket er en stigning på 0,5 mio. eller 6,1 % sammenlignet med 2008. citat slut.

Så er det jeg tænker: Hvis TDC har over 8 milioner kunder, vil der uvægerligt også være utilfredse indimellem. Hvor lille eller stor procentdel det beløber sig til har jeg ingen anelse om. Det eneste jeg kan forholde mig til er brugerne som henvender sig her på forum. Rigtig der er utilfredse kunder der for afløb for diverse frustrationer. Der er også vrede utilfredse kunder der har et problem med deres købte produkter og som på trods af deres frustrationer søger hjælp på disse sider. Jeg tror det ind imellem er manglende it-viden inden for netop det problem, der gør at frustrationerne tager overhånd, og så er det altid nemt at skyde skylden hen på andre.

Jeg er Yousee-kunde, men før det har jeg været TDC kunde i mange år. Jeg er altid blevet behandlet godt. Jeg er   hverken it- eller regnegeni, men kan dog godt regne ud, at  TDC må gøre det rimeligt godt siden deres drift aktiviteter steg med 48,2 % eller DKK 3.456 mio.Blinkende humørikon Finanskalender 2011 Tryk her

Jeg har fundet lidt flere link der måske kan kaste lys over dit spørgsmålQuicklinksAndre TDC-siderDerudover vil jeg godt anbefale TDC's Nyhedbreve.Glad humørikon

http://netnyt.tdc.dk/nyhedsbrev/

Hej MajaH

Sikke da en gang tågesnak og forsøg på at benægte fakta - er det noget TDC betaler dig for?

Hvordan kan du få det til overhovedet at have noget at gøre med (min eventuelle) manglende it-viden, at der, som anført i mit indlæg står følgende at læse, når jeg logger mig ind på mit TDC online fotoalbum:

"Information til online album brugere:

Af tekniske årsager mangler visse funktioner i forbindelse med billedvisninger samt deling af billeder.

Vi arbejder på at få disse funktioner tilbage hurtigst muligt."

Jeg går ud fra, at denne tekst er korrekt, og altså beskriver den faktuelle situation, jeg beklager mig over.

Hvad angår antal klager og dine flotte udregninger, så er jeg sikker på, at antallet hænger sammen med:

1. det er meget besværligt at komme til at klage

2. det er endnu sværere at få et (brugbart) svar.

Se f.eks. mit andet indlæg under "WEBDISK"'

Jeg kan forstå, at du er selvlært som bedstemor - er der andet, du er selvlært som?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tror istedet for at være efter TDC kunder som prøver at hjælpe dig med det probelm du måtte have at du skulle sende en klage til TDC, da jeg ikke ser det er noget vi kan hjælpe dig med som afmindlige TDC kunder.

http://tdc.dk/kontakt/klage/

Hej Moritz

Om der er andet jeg er selvlært i? Ja - man ve' jo aldrig - Vel.?

Nej, jeg er bestemt ikke på lønningslisten, men jeg kan godt engamg imellem lægge to og to sammen.

Det var bestemt ikke min hensigt at bagatalicere din oplevelse af TDC, der for skrev jeg også:  Rigtig der er utilfredse kunder der for afløb for diverse frustrationer. Der er også vrede utilfredse kunder der har et problem med deres købte produkter og som på trods af deres frustrationer søger hjælp på disse sider. Jeg var og er helt sikker på, at du hører til den første sætning. Jeg har svært ved at tro, du hører til sidste sætning, men hvis du selv føler det, så har jeg formuleret de to sætninger forkert.

Dit punk 1 og 2: Vi kan da ikke være mere enige. Det er da to punkter for meget.

Det jeg forsøgte at tage stilling til, var udelukkende dit spørgsmål. Og for at finde svar på det ledte jeg på tdc's sider. Alle udregninger har jeg fundet på TDC's sider. Ud fra dem skønder jeg så, at det må gå sådan nogenlunde, med at drive den virksomhed.

Det jeg mener er at med så mange kunder, er der selvfølgelig også kunder som dig, der ikke får den servise som I rettelig burde have. Jeg beklager, hvis du har misforstået hvad jeg mente.

Hej - Jeg har desværre også erfaret, at Tdc-Foto blot har lukket for "foreløbig" brug af systemet, og det helt uden varsel. En mail, eller information på anden måde, til alle kunderne, ville havde været en formildende måde at gøre det på. At det så oven i købet bliver gjort således, at alle juleopgaverne blev forhindret, og at tdc ikke ser at få klaret tingene "snarest muligt", som de selv skriver, er meget forkasteligt. - Jeg har klaget min nød, og også fået et venligt svar, at jeg naturligvis IKKE skal betale for den tid hvor systemet ikke virker. - Og så må vi håbe, at vi snart modtager en mail, at vi igen kan bruge systemet, og invitere familie og venner til at se, og downloade vore fotos. - Desværre ser det ikke for godt ud med hensyn til de fotos/albummer jeg forventede tdc havde helt styr på, og passede på for mig. Nu skal jeg jo ikke klage over en opgave der ikke er gjort færdig, men man har jo sige bange anelser, når IT-folket endnu ikke har fået løst opgaven.

Det ser ud til at det fortsat ikke er i orden. Er os der bruger tdc nødt til at gå over til en anden bruger??

Hej alle sammen

jeg har fået et venligt svar fra "Jesper" for nogen tid siden, men et venligt svar gør ikke, at vi ikke er mange der efterhånden er godt kede af, at systemet ikke for længst er oppe at stå, og til at brúge som lovet. Det skal tilføjes, at jeg har betalt for ekstra plads til de mange albummer jeg administrerer, og de udregninger og undskyldninger nogen forsøger sig med, gælder ikke. Der er sikkert mange utilfredse kunder, der blot ikke orker at komme igennem til tdc. - Og til dem kan jeg oplyse, at det ikke hjælper en dyt, for tdc er så stor en organisation, at problemt kastes fra den ene medarbejder til den anden, for at ende i en skuffe, eller i en papirkurv. ER DER NOGEN DER KAN FINDE FREM TIL EN person hos TDC, der vil gøre noget ved dette problem. ??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej
alle

Jeg
vil meget gerne undersøge evt. problemer med TDC-Foto.

Hvis
I har flere informationer, omkring hvad det er I oplever af problemer, så skriv
dem endelig.  

Når
jeg tilgår siden, ser alt umiddelbart fint ud, men kan tænke mig, at der er på
jeres brugere i oplever problemer.

Jeg
vender tilbage, når jeg ved mere.

Venlig
hilsen

Martin

TDC
Forum Moderator

Hej Martin

Tak for dit initiativ. - Hermed følger nogle af de mangler jeg umiddelbart kan komme frem til:

1) At kunne invitere venner m.v. til at se de albummer som jeg har liggende her på tdc, og liggende udelukkende med dette formål for øje. Hvorfor skulle jeg ellers havde benyttet dette tilbud. ??

2) Mangler at kunne uploade et foto til et allerede oprettet album.

3) Mangler at kunne rette og slette i en album med øjeblikkelig virkning.

4) Mangler at kunne flytte en foto fra et album til et andet.

5) Mangler selv at kunne give side album navne.

6) Mangler overblik over hvem man har inviteret, hvilke album man har inviteret, hvornår man sidst har inviteret, samt at kunne se hvornår den inviterede har set det/de pågældende albummer.

7)Mangler at kunne se hvor megen plads jeg har, incl. den plads jeg har købt og betalt for, samt hvor megen plads der er tilbage, herunder at kunne tilkøbe yderlige plads, og se udløbsdato for pladskøbet.

Det var sådan set de klagepunkter jeg sådan umiddelbart kunne komme i tanke om, men får tdc de punkter på plads, finder vi sikkert ud af, om der mangler yderligere funktioner.

Med venlig hilsen

Ole Johs. Hansen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ole

Dine punkter er sendt videre til de ansvarelige.

Jeg vender tilbage.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej, sidste bog har jeg bestilt i august 2010... nu blev der til til at gøre det igen... men der blev ændret væsentlig på websitet Trist humørikon nu har jeg oploaded billeder, men kan slet ikke komme til i nærheden til at lave et fotobog Trist humørikon jeg kommer der til hvor jeg kan vælge et tema og så er det det... når jeg har valgt det så fungere websidet ikke mere Trist humørikon jeg kna hverken skrive, vælge et billede eller leyout... mangler jeg noget i min komputer???

vh Rasa

Omdømme 2

Hej Rasa

Jeg har sendt det videre, jeg skriver når jeg får info den anden vej.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Omdømme 2

Hej igen Rasa

Jeg har fået besked fra Foto support.

De bad mig, at få dig ind i menu punktet Fotobøger og få dig til at klikke på undermappen "Mine gemte fotobøger" De har lagt en prøve derinde, som skulle virke.

Hvis der var yderligere, er du velkommen til, at kontakte dem direkte på mail support(a)foto.dk.

Jeg afventer stadig svar på de andre spørgsmål.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator 

Hej Martin

Jeg kan fortælle dig, og andre, at det da tilsyneladende har hjulpet lidt på tingene, idet der nu er kommet flere af de ønskede, og nødvendige funktioner ind TDC-Foto, og jeg har fået venligt svar fra Jesper hos tdc, på et par af mine opfølgende spørgsmål. - Nu afventer jeg blot svar på hvornår vi kan bruge systemet til det det egentligt var beregnet til, nemlig af kunne invitere venner m.v. til at kigge i  vores albummer. - JEG VENTER I SPÆNDING.

Med venlig hilsen, og god weekend til alle

Ole Johs. Hansen

Hej

Nu må det vel være gået op for alle, incl. de to meget selvretfærdige og belærende personer, Maja (lektor) og Miela (professor) - måske I skulle finde nogle andre titler - at dette her er et kæmpe TDC-flop, noget amatøragtigt makværk, som er udtryk for en total mangel på professionalisme, og dermed en hån mod kunderne.

Det forløb som er afdækket i indlæggene under dette emne er fuldstændig uværdigt for TDC

Omdømme 2

Hej
Ole

Godt
det har hjulpet lidt på tingene, vi skal dog helst have det helt op at køre.

Jeg
har fået svar fra de ansvarlige, omkring de tidligere nævnte punkter. Lidt
meget læsning, men håber du kan bruge det.

1) At kunne invitere venner m.v. til at se de
albummer som jeg har liggende her på tdc, og liggende udelukkende med dette
formål for øje. Hvorfor skulle jeg ellers havde benyttet dette tilbud. ??

Den
nye dele funktion er stadig under udvikling, og er planlagt til at gå i drift
senest 30 juni. Der kommer en masse forbedringer i forhold til de behov som
kunderne har givet udtryk for. 1. at man kan lave et link, som giver direkte adgang
til billeder (f.eks. til brug på egen hjemmeside eller sociale medier eller til
rundsendelse i mail)  2. at man kan invitere til udvalgte billeder i et
album  3. at man kan se informationer om hvem der har besøgt ens album og
hvornår.

2) Mangler at kunne uploade et foto til et allerede
oprettet album.

Det
er løst

3) Mangler at kunne rette og slette i en album med
øjeblikkelig virkning.

Det
er bevist, at der er sat 24 timers forsinkelse på sletning. Det skyldes
tidligere erfaringer med, at brugere fejlagtigt fik slettet billeder og ønskede
dem tilbage. Rettelser udføres naturligvis med øjeblikkelig virkning.

4) Mangler at kunne flytte en foto fra et album til
et andet.

Det
er løst - og man kan enten flytte et eller flere billeder eller alle billeder i
et album til et andet. (Tidligere var det kun billeder enkeltvis)

5) Mangler selv at kunne give side album navne.

Det
er løst (og man kan selvfølgeligt også senere ændre navne)

6) Mangler overblik over hvem man har inviteret,
hvilke album man har inviteret, hvornår man sidst har inviteret, samt

at kunne se hvornår den inviterede har set det/de
pågældende albummer.

Kommer
snarest - se punkt 1

7)Mangler at kunne se hvor megen plads jeg har,
incl. den plads jeg har købt og betalt for, samt hvor megen plads der er
tilbage, herunder at kunne tilkøbe yderlige plads, og se udløbsdato
for pladskøbet.

Informationer
om plads kommer, og indtil da opkræves der ikke for pladsforbrug.

Hvis der er noget du gerne vil have uddybet, så skriv
endelig igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej Martin

Tak; det var gode nyheder. Det lader til, at "nogen" har taget sig sammen således, at vi snart, d.v.s. efter mere end et halv år, om alt går vel, kan bruge systemet igen.

Jeg tror ikke det tidligere har være nævnt, men muligheden for at bestille foto på papir direkte fra et album, som vi kunne i "gamle dage", håber jeg er med i de nye tiltag. Det vil også gøre det muligt for "vennerne", på en hurtig måde, at købe fotos direkte fra albummer via TDC-Foto.

Det bliver spændende at se, om ikke det efterhånden skulle lykkes.

Med venlig hilsen

Ole Johs. Hansen

Omdømme 2

Hej Ole

Jeg sender lige dit spørgsmål videre.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej Martin

Ja nu er der da kommet lidt skred i tingene, og vi er kommet et lille skridt længere, men det er altså ikke kun Rom der IKKE blev bygget på en nat. Nu har det jo været den 30. juni, og som også Jesper har fortalt mig, skulle alt være på plads nu. Det er et sejt træk, og mon ikke mine bange anelser holder stik således, at der ikke sker en dyt mere før sidst i næste måned.

Med venlig hilsen, og god ferie  Blinkende mand

Ole Johs. 

Omdømme 2

Hej Ole

Jeg kigger på det med det samme.

Du hører fra mig.

Venlig hilsen

Martin 

TDC Forum Moderator

Omdømme 2

Hej igen Ole

De har desværre måttet skyde det 10 - 14 dage, pga. nogle tekniske udfordringer med at give adgang til alle de gamle billeder.

De mangler pt. 2-3 dage på at konvertere gamle billeder og herefter går det live... alt er testet og det virker rigtig godt.

Så der er håb forude :-)

Skriv gerne igen, hvis du har spørgsmål.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej Martin

Håber alle hos TDC-foto har haft en god sommerferie, og nu er i gang med at de sidste forbedringer på "FOTO". - Sådan umiddelbart ærgrer det mig gevaldigt, at jeg endnu ikke kan lægge mine fotos ind i et album på TDC-foto, efterhånden som de bliver klar fra min hånd, og så, når jeg har et passende altal klar, at kunne uploade et helt album direkte for bestilling af foto på papir, således som jeg kunne i "de gode gamle dage", før nogen absolut skulle ødelægge et velfungerende system. - Og så selvfølgelig alle de manglende funktioner omkring indbydelser m.v. -

Håber der sker noget nu.

Med venlig hilsen

Ole Johs. Hansen (ole16)

Nu har dette utrolige cirkus kørt siden januar, uden at det for alvor er lykkedes at løse problemerne. Det samme gælder med systemet med webdisk (se dette) og er i det hele taget typisk for den kvalitet TDC kan præstere, både når det gælder IT og på andre områder.

Jeg har da også for længst droppet mit fotoabonnement hos TDC, og kan kun opfordre andre til at gøre det samme. Et er at man er til grin for sine egne penge, noget andet og langt værre er tidsspildet og ærgelserne, når tingene ikke virker og TDC åbenbart er magtesløs, mens mange andre firmaer kan tilbyde fotoløsninger som bare kører, og tilmed gratis.

Jeg håber de to selvfede: doktor Maja og professor Miela efterhånden har fundet ud af, at man skal have grundlaget i orden, før man begynder at kommentere noget, som man åbenbart ikke har den mindste forstand på eller viden om, men så passer de måske meget godt ind i TDC-kulturen.

Hej Moritz

Jo - jeg har i hverfald fundet ud af at jeg ikke havde en skid forstand på dit problem, og at du (som jeg tidligere før har givet udtryk for et andet sted i tråden) ikke kunne gøre anderledes end du havde gjort. Jeg undskylder igen for at jeg fik skrevet mit første indlæg på en sådan måde at det kunne misforstås.Trist humørikon

venlig hilsen den selvfede Blinkende humørikon

Hej Martin

Kunne du ikke forsøge at tale med en kompetent medarbejder på TDC, en person der kan/tør oplyse om TDC overhovedet vil bringe dette projekt i orden. - I modsat fald kan TDC lige så godt nu oplyse, at man er lige glad med os som kunder i butikken, at vi får vore penge tilbage, og at vi rådes til at finde en anden leverandør. -

Med venlig hilsen

Ole Johs. Hansen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)