TDC DNS & Router fra TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Er der nogen som ved hvad standard ip-adressen i TDC-routeren er. Hvad bruger TDC som standard? Jeg har prøvet at skifte lokalt på min ene computer til TDC's primære og sekundære og det jeg oplever er en forøget oplevelse og hastighed. Så det kan i hvert fald ikke være dem, som TDC anvender??

Jeg bruger hometrio, jeg bruger TDC Box vDSL, men regner snart med at skrifte tilbage til min gamle aDSL, derfor vil to metoder være godt. Jeg har prøvet at konfigurere min gamle boks (aDSL). Der er et punkt, som hedder "Brug TDC Box som DNS proxy", men det ser ikke ud til at virke??

Derfor vil jeg spørge om det er muligt, at ændre DNS'en i routeren, så at alle computere på netværket får tildelt denne DNS autmatisk af DHCP. (Håber ikke, at det har nogen effekt på tv og telefoni, at skifte dns)

11 Kommentarer

Hmm, jeg oplever også noget spøjst med min Homebox's DNS. Jeg har opsat den til at have ip 172.17.17.1.

I Linux sprog laver jeg:

$ time host ping.boxee.tv 172.17.17.1Using domain server:Name: 172.17.17.1Address: 172.17.17.1#53Aliases: ping.boxee.tv is an alias for ping.boxee.tv.s3.amazonaws.com.ping.boxee.tv.s3.amazonaws.com is an alias for s3-directional-w.amazonaws.com.s3-directional-w.amazonaws.com is an alias for s3-1-w.amazonaws.com.s3-1-w.amazonaws.com has address 72.21.202.153;; connection timed out; no servers could be reached;; connection timed out; no servers could be reachedreal    0m20.062suser    0m0.000ssys     0m0.020sDNS opslaget timer ud, og det tager 20 sekunder Trist humørikon(

Laver jeg det samme mod en anden DNS (194.239.134.83), får jeg:

$ time host ping.boxee.tv 194.239.134.83

Using domain server:

Name: 194.239.134.83

Address: 194.239.134.83#53

Aliases: 

ping.boxee.tv is an alias for ping.boxee.tv.s3.amazonaws.com.

ping.boxee.tv.s3.amazonaws.com is an alias for s3-directional-w.amazonaws.com.

s3-directional-w.amazonaws.com is an alias for s3-1-w.amazonaws.com.

s3-1-w.amazonaws.com has address 72.21.203.146

real    0m0.274s

user    0m0.008s

sys     0m0.008s

.. svar med det samme!? 

Så jeg er også intereseret i om man kan ændre den DNS som Homebox'en giver ud.

Mvh.

Jesper

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

jeps, log ind. Avanceret - statisk dns. Ændrede selv min til opendns

Omdømme 2

husk lige at fjerne routeren fra listen i statisk dns

Jeg syntes jeg har forsøgt det meste nu. Fjerne alle entries, eller som her tilføjet Google's DNS (8.8.8.8):

http://cl.ly/0v2r1e320C2F441r2T32

Svaret i DHCP indeholder altid min HomeBox router som første valg:

http://cl.ly/3k2G0N0M0Y3h1k0l2R21

Faktisk ser jeg slet ikke Google's DNS i mit DHCP svar?

Jeg ved ikke om jeg forklarede det rigtigt. Jeg vil _helt_ uden om routerens DNS, da den lader til ikke at kunne håndtere mit opslag til ping.boxee.tv

Mvh

Jesper

Omdømme 2

har du haft genstartet box´en?

Det har jeg nu, resultatet er det samme: http://cl.ly/2c3r2q0e0z3u2S2p051D

Måske jeg har misforstået noget i den 'fordanskede' tekst? Domæne navn går jeg ud fra for at specificere et domæne der hvor den specificerede DNS skal benyttes?

Mvh

Jesper

Det går lige op for mig at det menupunkt på HomeBox'en slet ikke bruges til det jeg vil (tror jeg).

Det er statiske navne på IP adresser.. Jeg vil benytte en helt ny DNS til _alle_ navne opslag.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan du ikke få routeren til.

Den har standard slået "DNS relay" til, det betyder at alle LAN maskiner bliver "tilbudt" de(n) DNS server, som routeren selv har fået at vide fra TDC.

Du kan på alle windows maskiner ændre opsætningen af din TCP/IP protokol og dermed ændre den DNS server du vil bruge. Det bliver du så nødt til at gøre manuelt på alle maskiner.

Mange tak, det er også den løsning jer har brugt på min maskiner indtil nu. Bare irriterende.

Er der en venlig sjæl der kan forsøge at lave en navne opslag til fx: ping.boxee.tv for at se om opførslen er det samme som jeg beskriver, eller om det er min Homebox der er i stykker?

Mvh

Jesper

Kan man stadig ikke gøre dette i routeren? alternativt sætte en Router op foran homebox og så sætte DNS på den til eks det trådløse?

Jeg nemlig nogle bokse hvor det ikke lader sig gøre "ROKU" at sætte dns på dem manuelt, men det skal være gjor tpå routeren?

nå nu har jeg endelig fået min dlink routersat op som AP for trådløse enheder. ideen var/erat jeg men den anden router dlink istedet for homeboxøenkan vælge at sætte DNS servere ind da dette ikke lader sig gøre på tdc home box og på ROKU afspillerene. jeg er dog endt op med at når dlink kører som ap kan man ikke sætte dns servere op på den. så igen det duer ikke. alternativet er nu så at skifte til fullrate eller anden udbyder med andet end homebox

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)