TDC Click - manuel mms opsætning

Jeg har et alarmfirma, hvor jeg benytter TDC Click simkort i GSM Alarmerne. Da der medfølger et kamera, skal de opsættes til at kunne sende mms og GPRS, så de kan sende billeder. Jeg har indtil den 1. dec 2010 brugt følgende opsætning, hvor det virkede perfekt:

apn: mms

user:

pass:

Ip: 194.182.251.015

port: 9201

mmshome: 192.168.241.114:8002

Pludselig virker denne opsætning ikke mere!! Jeg har rigtgig mange alarmer på markedet lige nu, der ikke virker optimalt, da de ikke kan sende billeder.

Jeg skal indtaste opsætningen manuelti alarmen, da alarmen ikke kan modtage en opsætning via sms. Alle svar modtages med kyshånd, da dette er et kæmpe problem for mig lige nu...

42 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Der var i går problemer med mobil data i jyland, Det har muligvis, også påvirket MMS, jeg er ikke helt sikker på om det har, men jeg tror det da andre på forum havde problemer med at sende MMS end normaltBlinkende humørikon så det kan være at det har indflydelse på dit problem også, i følge dreft status er problemet løst.

lige for en sikkerheds skyld ligger jeg lige et link til TDC gennerelle opsetning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=25428,

håber det hjælper.

Jeg læste godt, at der i går var problemer med datanetværket i Jylland og på fyn, men problemet startede i onsdags, altså den 1/12 - 2010. Desuden var der også problemer her på Sjælland og problemet er der pt stadig.

Tak for de oplysningerne omkring de generelle opsætninger, men opsætningen jeg beskrev før, er jo slet ikke tilsvarende som vejledningen du sendte. Min opsætning har dog fungeret upåklageligt indtil i onsdags... Kan der fra TDCs side være ændret i opsætningen?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, igen.

Jeg havde læst det som om at det havde virked til og med den første.

Jeg ved desvære ikke om TDC har ændret opsetning.

normalt ville jeg ikke svare på sådanne spørsmål som det du stiller, jeg svared kun forde jeg lige vidste at der havde været problemer med Mobildata nettet.

men bliv hængene det kan jo være at der er en anden bruger som har en løsning.

håber du får løst dit problem.

Jamen tak for forsøget Overrasket humørikon)

Er der ikke en venlig sjæl fra TDC, der kan give en logisk forklaring på problemet???

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dufaux

Jeg undersøger lige hvad problemet kan være.

Jeg vender tilbage i denne tråd.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Det lyder så fint, jeg ser meget frem til et svar Overrasket humørikon)

Er der en nogenlunde tidshorisont på et svar?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dufaux

Det er et rigtig godt spørgsmål du har stillet.

Derfor vil jeg også gerne have det helt rigtige svar til dig, så jeg er nødt til at bede dig om at være tålmodigt.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum moderator

Hej Martin

Det kan godt være min tilmodighed ikke er den største lige pt hvad det her angår, men nu er det over en uge siden jeg stillede spørgsmålet. Jeg og ikke mindst mine kunder er temmelig interesseret i at finde en løsning på problemet.

Alarmen bruger port 9201, men understøtter TDC ikke denne port længere? Er der andre porte ud over 8080 som kan benyttes af TDC? Alarmen virker tilsyneladende ikke med denne port, så hvis der er andre end 8080 må i meget gerne skrive dem her Overrasket humørikon)

På forhånd mange tak

/Ulrik 

Hej Ulrik

Jeg har ligeledes et firma som sælger ligende produkt og bruger TDC Start pakker.

Jer er stødt på samme problem og er også meget interesseret i at få et svar fra Martin.

Venlig hilsen

Ulrich

ug@legtech.dk

Omdømme 2

Hej dufaux

Vi beklager den ulejlighed denne nedlukning af numre har forårsaget. I vores betingelser for produktet Mobiltid og andre prepaid produkter, fremgår det imidlertid, at vi nedlægger et nummer såfremt at der ikke har været aktivitet på nummeret i 360 dage fra første aktivering. Der kan dog ringes til nummeret i yderligere 90 dage.

Det betyder, at TDC efter 450 dage tager nummeret ud af markedet, for senere at anvende det til en anden kunde. Såfremt at et prepaid kort skal anvendes i alarmer, skal der derfor ske minimum en optankning i en 360 dages cyklus. Det betyder at produktet kan anvendes til denne type af kommunikation, men bestemt ikke er optimalt. Ved henvendelse til vores erhvervsafdeling, kan vi sikkert finde frem til et mere optimalt produkt for driften af alarmer.

Vi vil dog gerne søge at være behjælpelig med genåbning af de nedtagende kort – underforudsætning af, at der opfyldes med minimum kr.50 pr. sim-kort som beskrevet i betingelserne. Kortene vil dog blive nedtaget om 450 dage igen, hvis de ikke tankes op løbende.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum moderator

Hej Martin

Jeg ved ikke helt om det var et svar til mig, men det havde faktisk intet med spørgsmålet at gøre, men jeg tager det på min kappe, for jeg må ikke have stillet spørgsmål klart nok.

Min alarmtype understøtter ikke port 8080, som TDC åbenbart kører med som den eneste fremover. Alarmen har indtil 1. december kørt på port 9201 uden problemer. Efter den 1. december kan ingen af alarmerne sende mms, hvorfor jeg formoder i har lukket for denne port (9201).

Har du en løsning på problemet, da jeg har mange TDC Click simkort ude på markedet, som lige nu ikke virker optimalt...

Omdømme 2

Hej dufaux

Det var faktisk et svar jeg havde fået til dig, men kan godt se din forvirring.

Det giver mening det sidste du skriver, og det hører jeg om, som det første i morgen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Omdømme 2

Hej igen dufaux

Indtil jeg får hørt nogle folk ad i morgen, vil du så ikke prøve de forskellige løsningsforslag fra denne tråd: /t5/Mobil/MMS-HTC-Wildfire/td-p/9839

Kan se at der er fundet løsninger med forskellige porte.

Jeg vender tilbage i morgen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Hej igen Martin

Jeg er meget taknemmelig for din indsats og jeg er sikker på vi finder ud af noget...

Jeg har forsøgt de forskellige opsætninger, der var foreslået i den tråd du linkede til, men fortsat uden held desværre.

/Ulrik

Hej

Jeg så lige dine indlæg om MMS-problemer med GSM-alarmer - og sparede mig nok for flere timers frustrationer med at få mit GSM Remote Camera af typen V900 i sommerhuset til at fungere igen.

Den har et simkort fra Skyline (anv. TDC-net) installeret.

Derhjemme sidder en tilsvarende  Kameraalarm med et simkort fra CBB-mobil og fungerer normalt.

Har du fundet en løsning ?? - udover at finde en anden simkortleveradør ???

mvh

/K

Hej. Jeg har også et v900 gsm alarm kamera som har virket i et par år. Det gør det desværre ikke mere. Jeg prøvede så at skifte til CBB mobil som i det sidste anlæg. Det virker heller ikke. Er der nogen der ved hvad jeg skal skrive, i smsén til kameraet? Jeg har prøvet at læse i manualen ,men forstår ikke hvad de forskellige tal står for.Glad humørikon

Hej igen Martin

Jeg har gode nyheder til dig, for du kan godt stoppe med at undersøge mere for mig. Jeg går ud fra du stadig er i gang som lovet, men nu kan du endelig slappe af, da jeg har fundet problemet og løst det...

Sagen er den at TDC pr. 1/12 uden videre lukkede port 9201 ned, da de mente den var for dyr i vedligeholdelde. Da mine alarmer og tilsyneladende mange andre med billedeoverførsler via denne port ikke understøtter andre porte, virker de ikke på det danske markede længere!

Jeg har taget valget og skiftet alarm og SIM kort udbyder i mit firma, så alt igen fungere helt optimalt

Ulrik

Hej Ulrik. Ved du om v900 virker hos f.eks. CBB mobil eller skal jeg have et nyt kamera? Det er godtnok mange penge jeg kan smide ud af vinduet i så fald.Gal humørikon

Colt44<< Jeg forsøgte med simkort fra CBB, Lebara, Telmore og Telenor uden held. Har du ikke garanti på den. De kan jo ikke sælge dig et kamera, der ikke fungerer med danske simkort!Jeg kender ikke kameraet, men skal du selv indtaste opsætningen i den via sms eller?

Jeg måtte bide i det sure æble og købe nye IP kameraer til samtlige kunder, der havde erhvervet sig en alarm med kamera pga. simkortet, lidt af en udskrivning, men hvad gør man ikke for kunderne Overrasket humørikon)

Hej Dufaux. Jeg har haft kameraet i over 3 år, og det har fungeret fint intil nu. Så jeg kan nok ikke forvente at få kompensation. Det var sat op da jeg fik det, men hvis man f. eks. skifter selskab eller resetter kameraet skal man sende opsætningen til kameraet igen via sms kommandoer. Det er lidt inviklet og ikke ligefrem på bruger niveau synes jeg. Hvad er det for nogle kameraer du sælger og hvad koster de?

Mvh. colt44. Glad humørikon

Colt<< Jeg kan bestille, hvad du måtte ønske og sælge det til dig til spotpris. Vi er i gang med en stor omlægning af firmaet, og skal i den forbindelse finde nye produkter, som skal indgå i firmaets nye strategi og udvalg. Om jeg bestiller en demo hjem af den ene eller anden model betyder ikke så meget. Hvis du beskriver hvad den skal kunne, så skal jeg se hvad jeg kan finde...

En anden mulighed er, at du på en aller anden måde sender manualen til mig på en mail, så skal jeg se om jeg kan tyde det. Jeg har trods alt brugt rigtig meget tid på at finde en løsning og har fundet opsætninger i alle afskygninger, så måske en passer på dit kamera Glad humørikon

Ulrik 

Hej Dufaux. Det lyder fantastisk. Jeg kan sige at kameraet skal kunne det samme som det jeg har nu, kunne. Det vil sige, jeg bruger det som alarm i huset. Det der er det smarte ved at det tager et billede, er at jeg på den måde kan se om det er falsk alarm, eller om der virkelig er indbrud. En anden ting, som er godt ved at det sender en mms er at det ikke gør noget hvis tyven opdager kameraet og ødelægger det. På det tidspunkt har kameraet jo allerede sendt billedet. De kameraer der bare lagrer et billede på et sd kort, er ikke så smarte. Så tager tyven bare kameraet med sig, tror jeg. Jeg kan også godt prøve, i første omgang, at sende noget af manualen til dig. Så skal jeg bare have en e-mail adr. af dig, eller en link til din butik, hvis du har en, på nettet.

Mvh. Colt44. Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dufaux

Hvad er det for en mms-alarm du har købt i stedet? Har du evt et link?

Mvh

Hej

Jeg er gået helt væk fra MMS alarmer, da de problemer jeg havde med alarmerne altid omhandlede MMS delen.

Jeg har nu valgt at fokusere på GSM alarmer, der ringer og sender sms ud ved aktivering. Til alarmen kan man så tilknytte et IP kamera, som jeg ser som en mere kompleks løsning, da man kan se live billeder frem for stillbillederne fra MMS.

Jeg undersøger i øjeblikket udvalget og kvaliteten af MMS kameraer hos mine leverandører, da IP kameraerne naturligvis kun virker de steder, hvor der er mulighed for Internetopkobling.

Ulrik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P