Svar

TDC bredbånd ( homeduo vs hometrio)

Hej,

Har efter lidt surfen rundt på TDC hjemmeside konstateret at ved homeduo er der garanteret minimums hastighed på 20 mbit, hvor der på trio ikke er dette.

Hvordan kan denne forskel opstå? Er det ikke samme linie, kabler ogudstyr?

Mvh,
Jesper
icon

Bedste svar af Alen 12 juni 2013, 10:44

Hej igen Jesios,

Det er nogle gode svar der er kommet i denne tråd. Vi skal dog have slået fast, det heller ikke er alle kunder, som kan garanteres 20 mbit. Det kommer fortsat an på, hvor lang afstand man har ud til de individuelle centraler i områderne. Jo kortere man har, jo hurtigere internet kan man få Glad humørikon

Man skal på sin adresse som minimum kunne klare 20 mbit, for at kunne få HomeDuo hvor der garanteres 20 mbit. Kan man klare mere, kan man få det men maksimum 40 mbit (til samme pris naturligvis).

Hvis 20 mbit ikke er muligt på adressen, kan man i stedet få en HomeDuo Basic, hvor der garanteres 1.8 mbit og kan man klare højere end det, kan man få maksimum 20 mbit.

Hastigheden på HomeTrio er som skrevet pga. TV. Synes man at hastigheden fortsat er alt for lav, eller intenettet føles langsommere end forventet, kan man altid kontakte vores support afdeling. De kan tjekke op på, om alt ser ud som det skal.

Grunden til disse forskellige udtryk med hastighederne, er på baggrund af, telestyrelsen sidste år fik indført at teleselskaber ikke længere måtte bruge udtrykket "op til". Derfor hedder det nu 'garanteret xx mbit'.

Håber ovenstående kan gøre det hele lidt mere klart.

Se original

7 Kommentarer

Hej Jesios

Når man har TV på, kan vi ganske enkelt ikke garantere 20 mbit pga. tekniske årsager. Når man tænder for en TV boks, alt efter om man optager eller ej ligger forbruget på ~ 2,3 - 3,6 mbit pr. TV boks. 

Du kan læse nærmere omkring det på følgende link:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28394

Hej Alen, jeg er helt med på at tv signalet osv trækker på forbindelsen. Men i kan garanteret at levere en 20 mit ved homeduo men ved hometrio kan i ikke ( selvfølgelig med forbehold tændte tv trækker signal).

Jeg har ca halvdelen af den forbindelse ind her dvs med 2 tændte tv har jeg kun ca 2 mbit tilbage til at surfe.

Men indirekte betyder det vel at i ikke kan levere homeduo heller for i kan ikke levere en 20 mbit forbindelse?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jesios,

her lidt at læse og du kan bare google videre:

http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Indland/2012/11/07082309.htm

Har selv ringet til TDC, og fik et reduceret pris - men det kræver altså at du selv ringer op!

Har du et link, der TDC skriver, at reglerne ikke gælder Hometrio?

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Er det ikke samme linie, kabler ogudstyr?

Mvh,
Jesper

Jo...men når der sendes TV-signaler gennem forbindelsen bliver forbindelsen mere følsom over for støj som f.eks. kan vise sig på tv-skærmen i form at pixelleringer og udfald i tv-signalet. Det er derfor ikke muligt, ved tv over forbindelsen, at presse linjen så meget som når der ikke sendes tv gennem forbindelsen, derfor garanteres der ikke 20mbit.

Hej Droid,

jeg er helt med på at TV signalet forstyrret - men der er i min verden en stor forskel på en garanteret hastighed på 20 mbit ved home duo og så ca. 4 mbit garanteret ved Home Trio - Så er der i mine øjne ikke helt styr på projektet.

Det er jeg egentlig ville frem til er at jeg pt. har en 8 mbit linie ind i huset (før der tages højde for noget tv signal osv.) - her kan jeg ikke forstå at linie ikke er en 20 mbit og så med de forbehold som der ellers er vedr. tv signal etc.

Jeg må hellere igennem TDC køen endnu engang.

Hej igen Jesios,

Det er nogle gode svar der er kommet i denne tråd. Vi skal dog have slået fast, det heller ikke er alle kunder, som kan garanteres 20 mbit. Det kommer fortsat an på, hvor lang afstand man har ud til de individuelle centraler i områderne. Jo kortere man har, jo hurtigere internet kan man få Glad humørikon

Man skal på sin adresse som minimum kunne klare 20 mbit, for at kunne få HomeDuo hvor der garanteres 20 mbit. Kan man klare mere, kan man få det men maksimum 40 mbit (til samme pris naturligvis).

Hvis 20 mbit ikke er muligt på adressen, kan man i stedet få en HomeDuo Basic, hvor der garanteres 1.8 mbit og kan man klare højere end det, kan man få maksimum 20 mbit.

Hastigheden på HomeTrio er som skrevet pga. TV. Synes man at hastigheden fortsat er alt for lav, eller intenettet føles langsommere end forventet, kan man altid kontakte vores support afdeling. De kan tjekke op på, om alt ser ud som det skal.

Grunden til disse forskellige udtryk med hastighederne, er på baggrund af, telestyrelsen sidste år fik indført at teleselskaber ikke længere måtte bruge udtrykket "op til". Derfor hedder det nu 'garanteret xx mbit'.

Håber ovenstående kan gøre det hele lidt mere klart.

hej Alen,

Tak for svar - det var egentlig blot det jeg eftersøgte.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)