Svar

TDC Bredbånd - Generelle betragtninger

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

• CVX
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hej.

Er ny på forum, så i må bære over med mig - såfremt det jeg har på hjerte ikke hører hjemme her.

Men jeg har nogle spørgsmål, jeg umiddelbart ikke kan finde svar på - men måske nogle her kan svare på noget af det...

Jeg har TDC Bredbånd 20/1 - og har haft det en del år, faktisk siden det hed TDC-Bredbånd City. Og

egentlig er jeg ikke som sådan utilfreds med forbindelsen, da den sjældent går ned - hvilket i min

verden er en af de vigtigste parametre... Dog får jeg ikke 20 mbit, men nærmere omkring 11 mbit - hertil skal så tilføjes at jeg sidder bag en router, og har ladet mig fortælle at det godt kan have en vis indflydelse på den målte hastighed... Har dog fået en kundemedarbejder til at måle hastigheden ud til mit TDC-modem. Og det viste omkring 14 - 15 mbit... Bør jeg anse det for tilfredsstillende ?

Selve kernen er dog, at her på matriklen har vi 5 PC'er (3 stationære med Vista Ultimate - 1 bærbar med Vista Home - og en bærbar med Windows 7 Home) og faktisk begyndte irritationen for alvor først da den med Win 7 holdt sit indtog.

Den der er den lykkelige ejer af Win 7, er umiddelbart ikke tilfreds med det mail program der er til

rådighed fra Microsoft. Heller ikke de andre gratis netmail programmer falder i god jord, så derfor

prøvede vi med outlook - men se nu her, det kan vi jo ikke få til at køre rigtigt godt. Da det jo ikke

kan sortere i de alias mail adresser man har til rådighed - faktisk kører det heller ikke optimalt på de maskiner med outlook express, eller livemail - selv om der er oprettet regler der skulle forhindre at mails blev sendt til de forkerte... Disse regler er faktisk temmelig bøvlede at sætte op, og får ikke altid sorteret det rigtigt alligevel - det går galt når "til" adresselinjen indeholder flere modtagere. Eksempelvis når vi får mail fra børnenes skole, og adresselinjen indeholder samtlige adresser til alle børn..

Spørgsmålet er så : hvorfor stiller TDC ikke flere unikke mail konti til rådighed ? - Jo det gør de så også, kan jeg forstå... Til 29 kr. pr. stk.... Det er dyrt !

Har forhørt mig hos DanskNet og Sofanet - og de stiller 5 unikke til rådighed...

Og de er forøvrigt billigere på den samme hastighed... (Sofanet er godtnok kun for dem der har SofaTV - skal så lige tilføjes)

Hvorfor skal TDC ha en 50'er eller mere pr. måned - for en ringere service ?

Og endelig - hvorfor kan jeg ikke skrive en mail direkte til TDC, og stille disse spørgsmål.. Har brugt rigtigt lang tid på at forsøge at finde et sted hvor man kan maile direkte til TDC - men bliver egentlig bare dirigeret rundt her på MitTDC, og havner altid tilbage på forsiden - uden at være kommet i nærheden af en mail adresse til TDC...

Nu kunne jeg jo så bare ringe, eller måske chatte med TDC - men det ønsker jeg ikke, fordi jeg gerne vil have svaret på tekst - til senere reference, såfremt jeg skulle komme i tvivl om hvad der egentlig blev svaret på spørgsmålene...

Sidder nu og overvejer om man skulle skifte til en af de ovennævnte udbydere - 5 unikke mail konti, og en lavere pris...

Er der mon nogen der kan argumentere for at jeg skulle blive her hos TDC... ?

Og i givet fald hvorfor ? Hvilke fordele er det nu lige jeg får hos TDC ?

Mvh. CVX

icon

Bedste svar af jeps-92 24 januar 2011, 20:38

TDC bliver vist selv nødt til at svare for sig, det jeg forsøger at skrive er, at TDC følger markedstrenden.

Dine pris eksempler viser, at du kan få billigere internet andre steder.

Hvis du bestiller hos DanskeNet, tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter hurtigere hastighed. Den hastighed du skriver er under forudsætning af, at kobberet kan bære det. Det ved du jo allerede nu, at det ikke kan.

Med hensyn til internet gennem antenneforeingen, så vil det altid være billigere. Teknikken gør det muligt for billige penge, at opnå god båndbredde, men kun for dem som bor i et område med fællesantenne. Hvilket jeg desværre ikke gør.

Summa summarum, TDC udnytter markedskræfterne, som de bedst kan.

Så hvis jeg var dig ville jeg da bruge din antenneforening.

Fordelen med mailhotel er, at jeg kan skifte ISP lige så tit jeg vil/orker uden at miste min primære e-mail adresse. Det er jeg villig til at betale ekstra for. Jeg kunne selvfølgelig have fået en gratis Hotmail eller Gmail konto, men så kan du jo ikke helt suverænt bestemme e-mail adresse, det kan du med eget domæne.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Tja, det er et relevant emne, som har været oppe flere gange i dette forum. Uden at der er kommet en helt klar udmelding fra TDC på området.

Det er klart, at hvis TDC skal stille flere unikke e-mail konti til rådighed, så koster det TDC licens kroner for softwaren til serverne. Så det er nok ikke noget, vi skal satse på.

Trenden på ISP markedet for tiden er,  at prisen er det eneste, der tæller. Så for at få en billigere pris fjerner ISP'erne alle services, som de overhovedet kan. Man kunne opfordre TDC til at lave en "+pakke" på deres standard ISP pakke. hvor for eksempel x styks e-mail konti var indeholdt.

Jeg har dog selv taget konsekvensen og købt mit eget domæne og lejet et mailhotel. Prisen er en smule billigere end ved TDC.

hej

Jeps-92 - for søren da. Det der med webhotel skulle jeg jo til at forslå. Jeg syntes CVX skal blive hos TDC og tage imod den webmail TDC tilbyder til din internetforbindelse. Jeg har mit domæne hos one.com, og der kan jeg oprette de mailkonti jeg har behov for.

Hvis eller når du har gjort det, vil jeg anbefale Windows Live mail, som dækker mine behov. I det program kan du oprette ALLE dine mail-konto, så ledes at du ikke skal på nettet hver gang for at hente post. Du kan også vælge at oprette en domæne-konto på hver pc. Men prøv at undersøge markedet for webhoteller.

Har du set denne tråd, som jeg har lavet: /t5/Forslag-Id%C3%A9er/Kontakt-TDC-Yousee/td-p/11635 Blinkende humørikon (Der står også hvor du kan hente windows live mail)

Dette var hvad jeg kunne bidrage med. Dine andre spørgsmål må der andre til at besvare.

Omdømme 1

Hej Jeps-92

Tak for svar - og har nu læst dit svar flere gange, uden at blive helt enig med mig selv om hvordan jeg egentlig skal forstå det..

Mit (måske naive) udgangspunkt er: At TDC vil have ca. 350 kr/md for min 20/1 forbindelse - med 1 mailkonto og 5 alias'er.

Hos DanskNet kan jeg få 20/2 forbindelse til 299 kr/md med 5 unikke mail konti...

Eller endda endnu billigere ved at bruge min antenneforening, som vil gi mig 25/2 med 5 unikke konti og 10% rabat fordi jeg nu engang har mit tv signal fra dem...

Jeg mangler at regne ud hvorfor der er den forskel - Altså betale mere for mindre...

Og Web-hotel... Det er jo da vist ikke gratis - Og TDC giver mig da ikke rabat fordi jeg ikke bruger min medfølgende mailkonto... Hvorfor skulle jeg nu til at betale extra for noget de andre giver mig gratis ?

Alt det her er ikke skrevet i en surmulende eller vred tone - nærmere med let åben mund og hævede øjenbryn, sådan lidt spørgende ... Der MÅ være noget jeg har overset, da jeg ikke forstår hvordan de andre er både billigere, med en bedre serviceydelse på produktet.... Et eller andet må jeg da få for de sidste penge...

Og træk nu helst ikke "så skift da for ...... " kortet... Jeg finder jo aldrig ud af det så...

Mvh. CVX

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

TDC bliver vist selv nødt til at svare for sig, det jeg forsøger at skrive er, at TDC følger markedstrenden.

Dine pris eksempler viser, at du kan få billigere internet andre steder.

Hvis du bestiller hos DanskeNet, tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter hurtigere hastighed. Den hastighed du skriver er under forudsætning af, at kobberet kan bære det. Det ved du jo allerede nu, at det ikke kan.

Med hensyn til internet gennem antenneforeingen, så vil det altid være billigere. Teknikken gør det muligt for billige penge, at opnå god båndbredde, men kun for dem som bor i et område med fællesantenne. Hvilket jeg desværre ikke gør.

Summa summarum, TDC udnytter markedskræfterne, som de bedst kan.

Så hvis jeg var dig ville jeg da bruge din antenneforening.

Fordelen med mailhotel er, at jeg kan skifte ISP lige så tit jeg vil/orker uden at miste min primære e-mail adresse. Det er jeg villig til at betale ekstra for. Jeg kunne selvfølgelig have fået en gratis Hotmail eller Gmail konto, men så kan du jo ikke helt suverænt bestemme e-mail adresse, det kan du med eget domæne.

Omdømme 1

Hej Jesp-92

Har accepteret dit svar som løsning, både fordi det falder godt i tråd med de tanker jeg selv har gjort - men også fordi du kommer med en rigtig god begundelse for hvorfor du ikke selv har valgt en "antenneforening" eller fiber.. Du har ikke mulighed for det, ellers havde du nok gjort det samme...

Desuden forklarer du i et ret tydeligt sprog hvorfor du benytter mailhotel - og grunden derfor kan jeg helt og holdent følge... Det at skulle rundt og ændre mail-adresse alle de steder hvor man anvender sin mail adresse til login (nethandel o.s.v) er et værre gedemarked...

Stor ros til dig (som jeg også har givet)

Kontakter "Sofanet" en af de nærmeste dage, da jeg nu kan se at de yderligere har skruet op for volumen. Helt op til 111/11 . . . ! Bliver nok ikke lige den jeg nupper - men 25/2 eller 50/5 til henholdsvis 270 og 360 kr. ser da vildt interessante ud...

Så min tid på dette fora blev kort - men hektisk....

Mvh. CVX

Hej CVX

Så let slipper du ikke. Blinkende humørikon

Du behøver ikke at være TDC-kunde for at være her, så jeg ser da frem til at læse mere fra dig. Den holdning tror jeg da, der er flere der har. Du har da en rigtig god måde at formulere dig på.

/t5/Ny-bruger-START-HER/3-Opret-profil-til-TDC-Forum/td-p/6 

Så skal vi ikke sige på genskriv?

Held og lykke med dit procjekt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8