tdc - bredbånd

• 0 kommentarer
Hej nørder,

jeg er en af dem der lod mig lokke til at installere dong fibernet. Det fungerede perfekt, indtil jeg fik meddelelsen om, at nettet var overdraget til TDC. Jeg fuldte til tilsendte vejledninger om at vælge udbyder osv. til punkt og prikke og blevet lovet tekniker-besøg og installation inden 1. januar, men det kom ikke trods utallige rykkere, og DONG klippede tråden, så jeg pludselige var uden internet.

Teknikeren fra C kom 15. ds., installationen blev foretaget, så fast-telefon og TV virkede fint, men min computer, som er ca. 1 år gammel og med Windows 7 kunne teknikeren ikke få til at modtage det nye udstyr.

Heller ikke senere dages telefon-support fra TDC løste problemet, og jeg fik bare den besked, at det måtte jeg selv finde ud af!

Jeg fik så den ide, at slutte min kones computer til nettet - og den fungerer fint.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jørgen Madsen

Jeg har
fjernet dine personlige oplyninger fra dit indlæg. Af hensyn til din
anonymitet. Det er fuldt offentligt i indlæg, hvis du skriver det på din
profil, eller sender til mig i en PM (Privat Medelelse) sikres din personlige
sikkerhed og anonymitet. Her kan det nemlig kun ses af medlemmer 

Hilsen 

Martin,
Moderator 

1 Kommentar

Hej rita.

Tak fordi du valgte at stille dit spørgsmål på TDC's kunde-til-kunde forum.

Umiddelbart lyder det som at det er et kommunikationsproblem mellem PC og Router.

Du skriver, at du har fået telefonisk support fra TDC Hotline. Kan du kort forklare hvad i gik igennem ? Det jeg er mest interesseret i at vide, er om du har fået det man kalder Routersupport, altså aftalt en tid hvor en af vores medarbejdere som er uddannet i routere, ringer ud til dig.

Som oftest skyldes denne form for fejl;

A). Defekt netværkskort.

B). Alder på netkort - Er kortet af ældre årgang, kan det give problemer mht. de typer godkendelser der bruges på Routeren.

C). Fejl i softwaren der styrer netkortet.

D). At de gemte oplysinger omkring det trådløse netværk på PC'en, ikke stemmer overens med det som Routeren bruger.

Når du bruger Windows 7, kan du evt. prøve at gå ind i "Kontrolpanel>System>Enhedshåndtering>Netværkskort>Her skal du lede efter et navn hvor "Wi-Fi" eller Wireless indgår>Højre Klik>Fjern

Når dette er gjort, genstart PC'en, Windows 7, vil selv finde frem til netkortet igen, og installere det automatisk.

OBS: Vær dog meget opmærksom på at i "Enhedshåndtering" kan du nemt komme til at skade computeren, eller gøre ondt værre, så hvis du er det mindste i tvivl, kontakt da vores Hotline, og bed om at få Routersupport.

Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive på forumet igen.

Venlig Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P