Svar

TDC-box - VPNserver

• khl
  • 0 kommentarer
Jeg har fået en TDC-box sammen med en opgradering fra ADSL til VDSL.

Jeg har på ADSL forbindelsen haft en VPN-server kørende (portforward af port 1723) - VPN-serveren benytter jeg ofte i forbindelse med mit arbejde, når jeg skal hente arbejde som ligger på min hjemme PC.

TDC-BOX'en er en Sagem F@rst 3564 VDSLmodem/router- selv om jeg følger TDC's vejledning 100% vedr. port forwarding så virker VPN connections udefra ikke. Routeren accepterer ikke ICMP type 5 code -de bliver blokkeret i routerdelen.

TDC's support mener ikke det er deres problem at routerens funktioner ikke virker - hårdt prreset lover man dog en tilbage melding - men der kommer desværre ingen.

Er der nogen som er i besiddelse af  en usermanual til Sagem boxen?  - for jeg bliver jo nok nød til selv at løse problemet TDC vil jo tilsyenladende ikke og  det eneste sted jeg kan finde den vil de have over 40$ for den - og jeg vil i princippet ikke betale for noget som bør følge med produktet. 

icon

Bedste svar af Kj_rgaard 16 oktober 2010, 22:54

Bum bum bum.... Så forstår jeg ikke hvorfor du har en TDC Boks på din forbindelse. 

1:

Det er standart at TDC Boks ikke kan deaktivere DHCP server; og dette har sikkert aktiveret i din cisco som du har bag TDC Boks.

Jeg har en kammerat, som selv har en cisco bag en Fullrate modem/router (som egentlig er samme system som TDCs Boks) og han kæmpede som en gal hane for at få det til at spille korrekt, hvilket blev løst med en masse programmering/konfigurering.

I DIT tilfælde ville jeg nok anbefale at du ringer til Hotline og beder om at få udskiftet din TDC Boks ud med et 1-ports modem. Du skriver at du ikke bruger Boksen til noget. Du har sikkert fået TDC Boks da det er standart modem til DUO og TRIO produkterne. Denne router er super godt til private løsninger i private hjem!!!

Men når det bliver mere avanceret (erhverv løsninger) så er 1-port løsningen og i nogen tilfælde med en router på bagefter. Du skal blot have et 1-ports modem da du har en cisco sidende. 2 x routere giver ALTID problemer!!!!

Men køb IKKE noget modem i byen; vi har set mærkelige fejl hos kunder der har købt modem på nettet. Der er åbenbart en eller anden form for programmering i firmwaren i modemmet så det kan forstå hvad centralen sender... 

Og i dit tilfælde burde der ikke være noget problem; du burde kunne modtage en vendekasse fra hotline med et modem og så sender du blot TDC boks retur. 

Så styrer du også al trafik på sin LAN side.....

Håber det giver mening.Glad humørikon

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Khl

Tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig. Søger du stadigvæk svar på dit spørgsmål? Hvis det er tilfældet, må du gerne skrive tilbage.

Det er stadig et problem - Min VPN-server blokeres stadig af TDC box (jeg har lige prøvet - den har ellers virket en enkelt dag i sidste uge og mandag i denne uge)  - jeg har bedt support om at kontakte mig angående boksen(onsdag i sidste uge), jeg har desuden bedt om at få den erstattet af et VDSL modem uden router, men det kan/vil man ikke.

(Hvis TDC ikke tager sig sammen og hjælper med en løsning, ser jeg ikke andre muligheder end at opsige aftalerne også få fibernet i stedet - jeg er afhængig af at kunne hente det arbejde jeg laver hjemme fra min arbejdsplads (og det er for store mængder til at det kan sendes i en e-mail))

Hvorfor har du BOKS på din VDSL?

Er du TRIO kunde eller DUO kunde?

Først; det vil sandsynlig ikke hjælpe at købe en router udefra (ikke TDC eget). Der er tekniske indstillinger i routeren og jeg forventer ikke at du vil kunne få den til at virke.

VPN:

Hvordan er det sat op? Har du en router efter TDC BOKSen? Jeg kunne forvente at dette kan give problemer.

Yderligere skal du sikre dig at du har sat den til static IP så den ikke skifter adresse hele tiden. 

Da du har VDSL, findes der pt kun en type modem/router fra sagem. Jeg ved fra andre brugere at de har haft problemer med at oprette porte på boksen, men dette er ikke et problem på homeboks'en. Dog er der endnu ikke nogen homeboks til VDSL.

Hvis du har en erhverv-forbindelse anbefaler jeg ikke at du har et privat produkt til dit hjem. Kontakt erhverv; der findes også produkter med TV.

HVIS du ikke er TRIO eller DUO kunde, kan du sagtens påsætte et VDSL 1-ports modem, og på den måde undgå alle problemer med VPN. 

Har du BBT kan dette konverteres til alm PSTN og få et 1-ports modem.

Hej - Tak for dit svar

Vedr. Kundeforhold, så har jeg et fastnetnr (på min gamle ADSL linie - filteret ligger stadig på loftet) og en internetforbindelse som nu benytter kablerne fra en ISDN forbindelse jeg har haft.

Jeg har ikke hverken IP-telefoni eller TV over TDC box, så forbindelsen benyttes kun til Internet.

Mht VPN serveren, så er det faktisk et linksys produkt, der samtidig kan benyttes som router, alternativt sidder PC'en som data ligger på direkte på TDC box'en (den kan også sættes til at fungere som "Incomming VPN" ) - begge dele er forsøgt, så udfra min vurdering (og jeg arbejder dagligt med VPN forbindelser til vores udenlandske og danske kunder - primært arbejder vi med MS og Cisco) er det TDC box'en som blokerer. Det er faktisk også det der står i loggen, men når der ikke findes anden beskrivelse/dokumentation end det TDC stiller tilrådighed, vil det jo medføre mange "forsøg" fra min side, hvis jeg skal ind bag "connection" for at fjerne firewall begrænsningerne.

Derfor ville jeg gerne slippe for at have modem og router i samme box - hvis ikke TDC vil hjælpe med en løsning så har jeg 2 muligheder enten fibernet fra elselskabet (hvilket også vil give mig en højere "upload" hastighed - meget vigtigt når jeg ind imellem arbejder hjemme) eller at købe et VDSL modem selv og sætte på, så jeg kan bruge min egen VPN router.

Bum bum bum.... Så forstår jeg ikke hvorfor du har en TDC Boks på din forbindelse. 

1:

Det er standart at TDC Boks ikke kan deaktivere DHCP server; og dette har sikkert aktiveret i din cisco som du har bag TDC Boks.

Jeg har en kammerat, som selv har en cisco bag en Fullrate modem/router (som egentlig er samme system som TDCs Boks) og han kæmpede som en gal hane for at få det til at spille korrekt, hvilket blev løst med en masse programmering/konfigurering.

I DIT tilfælde ville jeg nok anbefale at du ringer til Hotline og beder om at få udskiftet din TDC Boks ud med et 1-ports modem. Du skriver at du ikke bruger Boksen til noget. Du har sikkert fået TDC Boks da det er standart modem til DUO og TRIO produkterne. Denne router er super godt til private løsninger i private hjem!!!

Men når det bliver mere avanceret (erhverv løsninger) så er 1-port løsningen og i nogen tilfælde med en router på bagefter. Du skal blot have et 1-ports modem da du har en cisco sidende. 2 x routere giver ALTID problemer!!!!

Men køb IKKE noget modem i byen; vi har set mærkelige fejl hos kunder der har købt modem på nettet. Der er åbenbart en eller anden form for programmering i firmwaren i modemmet så det kan forstå hvad centralen sender... 

Og i dit tilfælde burde der ikke være noget problem; du burde kunne modtage en vendekasse fra hotline med et modem og så sender du blot TDC boks retur. 

Så styrer du også al trafik på sin LAN side.....

Håber det giver mening.Glad humørikon

Hej - tak for dit indlæg omkring en-port-modem.  Jeg fik overbevist support om at det var løsningen, men det var ikke let for support at få det til at virke - vi prøvede et par timer en lørdag - uden succes (Der blev ikke trukket en DHCP adresse til routeren) - mandag blev forbindelsen fejlmeldt og torsdag måtte drifteknikeren erkende at modemet kunne være defekt - og jeg fik et nyt tilsendt - men det virkede heller ikke, så drifteknikeren, måtte igang igen - det tog et par timer før han fik "slettet" et flueben i noden, så V-lanet ikke blokerede for DHCP request fra min router.

Konklusion må være - det kan være svært at få det til at virke, men der findes løsninger når man har behov for indgående VPN server forbindelser - TDC boxen er desværre ikke den rette pga restriktioner i firewall.

Kristian

Hej

Jeg ved at det er noget tid siden at der har været noget gang i tråden her, men håber I ser det.

Jeg har samme problem som dig, khl, jeg skal brug et modem og ikke et modem/router.

Jeg på baggrund af den her tråd, ringede jeg til kunde service, for at høre om muligheden for at få skiftet over til et modem, de fortalt mig at det ikke var en mulighed i deres system, men minder jeg kun fik oprette en bæreline og der med skulle betalt Ca. 700 kr. om måneden for det, 599 for internet, 45 for bæreline og 99 for statics IP.

Så jeg ville høre om du skulle betalt mere eller hvordan det blev lavet?

Jonas

Hej

Det afhænger af om du har både internet, IP telefon og fjernsyn over samme linie.

Hvis du kun bruger linien til internet og fastnet telefon, så skal du bruge et modem/gateway som  Motorola 7340-04-02TDC, sammen men en router der understøtter VPN-server funktionen.

Hvis du har IP telefon skal du have en router der understøtter dette - mht tv ved jeg ikke hvad der skal til.

Jeg har indtil nu kun betalt 99 kr i forsendelse af modem/gateway, jeg forventer ikke mere da jeg kun har internet og fastnet telefon (TDC bruger en tidligere ISDN linie til mit "nye" internet og fastnet telefonen fortsætter så på den gamle ADSL linie)

Kristian Lang

Hej Kristian

Tak for svaret.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8