Svar

TDC boksen er ustabil

Af og til ryger de forskellige forbindelser i TDC-boksen, nogle gange virker telefoni ikke andre gange bliver jeg pludselig koblet helt af.

Det ser ikke ud som om der er nogen form for "system" i hvornår det sker.

Jeg har 2 computere tilkoblet, men normalt kun den ene af gangen - ingen af dem virker når det sker.

Problemmet kan opstå både når jeg bruger mit mailprogram, eller min browser.

Den eneste løsning er at slukke boksen, vente lidt og så starte den igen.

Lysdioderne ændrer også status når det går ned.

Jeg har selvfølgelig også prøvet at reset på den med tilhørende ventetider, det hjælper ikke på stabiliteten.

Kan den boks være i stykker eller hvad.

Når det går ned, kan jeg heller ikke komme i forbindelse med boksen fra browseren, hverken IE eller Firefox.

Jeg havde tidligere almindelig ADSL, uden telefoni, den gang var der aldrig problemmer.

icon

Bedste svar af Vedsegaard 23 november 2010, 22:59

Det ser ud til at være i orden nu, der har været en reparatør og ordnet noget med kablerne, noget med omlægning til e anden port og en 50 volt fra gammel telefonis tid.

Tak for det Glad humørikon

Se original

9 Kommentarer

PS: Jeg bruger ikke trådløst af nogen art.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vedsegaard

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum og velkommen til.

Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål til dit indlæg. Hvor ofte oplever du at HomeBoxen/TDC Boxen mister forbindelsen? Er det på de samme tidspunkter af døgnet? Går lyddioderne ud i Boxen?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Det er totalt forskelligt hvor tit det sker og heller ikke på faste tider af døgnet.

I dag er det for eksempel "kun" sket én gang, som var ca. klokken 9:00 til 10:00, andre dage sker det måske 10 gange, andre dage slet ikke.

Lysdioderne går som regel også ud, men ikke altid dem alle sammen.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej John

Jeg har sendt dig en PM (privat meddelelse).

Tak for det, jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke svarer direkte i forum.

Nu tror alle der læser denne tråd at det er normalt med de fejl, jeg har bare aldrig haft fejl før, og der er jo en del kabler at holde styr på , foruden det at de er gamle hvor jeg bor.

Dit svar var at i kan se der er noget galt med linien, det kan jo ske men er  bare ikke sket i alle de år jeg har været kunde hos TDC, hvilket vil sige siden vi brugte 1200 Baud modems.

Yderligere at  jag skal  kontakte hotline eller dig.

Jeg er ikke i tvivl om at i får løst problemet. Grunden til at jeg anvender TDC er netop at i løser problemerne, hvilket jeg også har set hos mine egne kunder (jeg er malermster).

Omdømme 1

Hej John

Jeg vil hjertens gerne skrive offentligt. Jeg ville blot vente til vi har en løsning, da jeg ikke er sikker på det er det der er galt.

Ligeledes, vil jeg ikke bede om dine regningsoplysninger på et offentlig forum.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej John

Når du skriver, at du tidligere har haft ADSL, går jeg ud fra, at du nu har en VDSL-forbindelse.

Jeg har oplevet helt de samme problemer, som du beskriver. Jeg havde en velfungerende ADSL-linie, men fik den ændret til VDSL for at få højere bredbåndshastighed. Efter et par måneder med en ustabil VDSL-forbindelse og flere forsøg med forskellige i opsætninger på centralen, har TDC nu konkluderet, at det må være udefra kommende elektrisk støj, der giver periodiske afbrydelser af VDSL-forbindelsen. Jeg har nu fået nedsat min hastighed lidt og genetableret en ADSL-forbindelse (som bruger en anden frekvens end VDSL), og nu ser det ud til at fungere igen.

Mvh

Stephen

Det ser ud til at være i orden nu, der har været en reparatør og ordnet noget med kablerne, noget med omlægning til e anden port og en 50 volt fra gammel telefonis tid.

Tak for det Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vedsegaard

Tusind tak for tilbagemeldingen og afslutningen af tråden. Glad humørikon Det er altid rart at høre, når det lykkes at løse problemerne, og det kan være en stor hjælp for andre at høre, hvad årsagen til problemerne var - eller i hvert fald få en indikation af årsagerne.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)