TDC-boksen er stadig ustabil

Her gik systemet ned:
10 november 17:30 kun internet forsvinder ikke telefon
12 novenber 11:20 det hele gik ned.
15 November 10:40 det hele gik ned
16 november 16:08 det hele gik ned
17 november  8:46 det hele gik ned
18 november 11:00 kun internet forsvinder ikke telefon
19 november 11:14 kun internet er væk ved opstart ikke telefon

Løsning der ringes fra TDC
16/11 14:00 - 16:00
Ting er ændret af TDC. noget med en 50-volt linie.

25 November 15:10 kun internet gik ned
Forsøger med software reset via homebox, det hjalp men hvor længe?
3 December 00:13 Gik kun internet, man kan komme i forbindelse med router, dog ikke videre derfra.
Genstarter via routerens software.
11 december 3:18 kun internet ikke telefon har været tændt i mange timer, forbindelse til router OK.
Virker efter router er genstartet via software.
13 december 8:05 alt går ned også telefon. Virker igen efter softwarereset på router.
14 december 6:48 alt går ned også telefon. Virker igen efter softwarereset på router.

Så løsningen fra TDC, ser ikke ud til at have virket ordentligt.

Jeg kan eventuelt kontaktes på xxxxxxxx, da jeg ikke mere forventer fastnettelefonen virker, ellers er nummeret xxxxxxxx.[i]

Hej Vedsegaard

Jeg har slettet de telefon numre, du har sat ind i tråden. Det for at beskytte dig imod misbrug. Du er velkommen til at sætte private oplysninger ind på din profil. Vi ønsker dem ikke offentligt, da det kan bevirke at det bliver misbrugt. Her offentligt, er de tilgængelige for alle.

Jeg er nød til at bede dig om, at følge de givne retningslinjer, som er godkendt af dig, da du laver din profil på forum. Du kan læse mere her:

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Omkring-censur-p%C3%A5-TDC-Forum/td-p/11293

Hilsen

Patrick, Forum moderator

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, vestergaard.

det er ikke smart at skrive dit telefon nr i en tråd, da der er mange der samler email adresser og telefon nr til spam.

jeg vil derfor anbefale at du kontakter en Moderator og får det fjærnet.

Tja  HR  vestergaard.

Det er nok dig der laver fejl

Når du ringer til TDC. Har de styr på det hele

Har selv prøvet det i et ( par ÅR ) På forskellig adresser

Hej Vedsegaard.

Jeg kan kun give miela1 ret. Det er ikke så smart. Vi ved jo ikke hvem der ser kunde-forummet, uden at være logget ind. Trist humørikon

Du har da godt nok haft nogle problemer. Desværre er det ikke noget andre kunder kan hjælpe dig med at få løst.

Jeg håber du får det løst på anden måde.

Ævl man kan også bare ringe til folk når telefon nummeret står i telefonbogen, eller på min hjemmeside hvor det også står foruden masser af andre steder på internettet.

Så jeg ønsker IKKE at få det fjernet.

For at du har noget mere at flippe ud over, er min mail adresse mailto:xxxxxx@c.dk, som også står masser af steder på internettet. TDCs særdeles udmærkede spamfilter fjerner uønsket mail, Tunderbird resten.

I øvrigt hedder jeg ikke vestergaard men John Vedsegaard, som det også er offentliggjort på f.eks. mine hjemmesider, men også mange andre steder.

Og nej, du får ikke store sko af mig til jul...

Hej (igen) Vedsegaard

Jeg har fjernet din mail adresse fra dette indlæg.

Jeg gav dig link, i det første indlæg du starter tråden med. Jeg vil bede dig om at læse dette og respektere at der er afstukket nogle regler for brug af TDC Forum og følge disse i fremtiden.

Hilsen

Patrick, Forum moderator

TDC har allerede været ude og se på det én gang. Når min computer f.eks. slet ikke er tændt, men boksen er, og telefonen ikke virker når jeg tager røret af - så er det min fejl? Sikken en gang forvrøvlet sludder.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Undskyld at jeg er kommet til at kalde dig vestergaard, jeg læser i billeder ikke ord og det liner til forvæksling vestergaard.

der er ikke nogen der flipper udover at du har skrevet dit telefon nr, vi vil bare forklare dig hvorfor TDC helst ikke ser at man skriver Telefon nummere og email adresser i indlæg på forum.

så vil jeg lige bede dig om at læse den her tråd,

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Omkring-censur-p%C3%A5-TDC-Forum/td-p/11293

og den her tråd.

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Takt-og-tone-p%C3%A5-TDC-Forum/td-p/12.

Med den atityde skal du nok ikke regen med at få hjælp og bestemt ikke fra mig.

til sidst jov jeg får store sko til Jul, har også købt dem.

Hej Vedsegaard

Hvis jeg har jokket i spinaten, er jeg ikke pleg for at stikke dig en undskylning.

Undskyld!Trist humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Ha haft samme problemer siden jeg skiftede til Homeduo, senere Hometrio.

Jeg tror det har noget med routerens firmware / cache / buffer at gøre.

Routeren er ganske enkelt alt for gammel, og den kan slet ikke holde til de hastigheder og brug af både internet, telefoni og tv på samme linje.

Desværre kan jeg ikke fransk, men jeg er sikker på, at det er en kendt fejl hos Sagem's bokse.

Jeg kan ikke gøre andet end af du ringer til tdc og får HELE din linje tjekket ned til hver enkel samleboks (også dem uden for dit hus og på gavlen) Det kan eksempelvis være vand eller snegle i en eller flere af samleboksene.

ADVARSEL: BRUG IKKE DENNE METODE, HVIS DU HAR HASTIGHED OVER 10mbit!! (SÅ SKAL DU NEMLIG BRUGE vDSL ROUTER.

Derefter får du gratis tilsendt en ny router af typen TDC Homebox, som er deres nyeste (og sørg for at understrege vigtigheden af, at det er TDC Homebox og IKKE TDC BOX du vil have tilsendt.

Ellers prøver du bare igen og igen indtil de sender dig den rigtige boks.

Alternativt kan du bestille en NETGEAR ROUTER el.lign hos TDC på deres hjemmeside:  *rettelse*: ikke muligt længere!!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil give dig ret FN, hvis alle svar blot var konstruktive givende svar, så ville meget være løst. Selvfølgelig skal gældende regler følges hvilket betyder man ikke må offentlig gøre sine kontaktoplysninger, selvom de selv samme kontaktoplysninger typisk står masser af steder rundt om på nettet i forvejen.

Nå men til det egentlige: Jeg har en VDSL boks og en 20/2 forbindelse. Jeg har desuden 3-4 computere som benytter routeren, min egen computer kører trådløst, mest fordi jeg ikke gider trække et netværkskabel tværs igennem stuen, men min egen computer kørte indtil for få måneder siden med Vista som styresystem. Jeg havde store problemer med at netop min computer mistede forbindelse til omverdenen, men godt kunne komme i forbindelse med routeren, da jeg spurgte ude i byen (en computernørd jeg rendte på) fik jeg det svar at det var et kendt Vista/WPA problem, men at Windows 7 ikke havde dette problem. Efterhånden var jeg næsten villig til at prøve hvad som helst, så jeg købte en Windows 7 licens og installerede den på maskinen og vupti, ikke flere problemer med mistet netforbindelse. Nu siger jeg jo ikke at man blot skal skifte sin Vista ud med et andet styresystem, jeg vil blot gøre opmærksom på at man måske skal kigge i retning mod Vista, når man søger efter en forklaring.

Er det iøvrigt ikke mærkeligt, at hvergang man har et eller andet problem af denne slags, så starter man med at tro at man nok er den eneste der ikke kan få skidtet til at fungere. Dette bliver ofte bekræftet af de forsøg man gør sig med de autoriserede support muligheder man nu engang har. Først når man søger på Goole eller spørger en rigtig ekspert, finder man pludselig ud af, at det såmænd da er et ganske almindeligt og meget kendt problem

Hej FN,

jeg synes egentlig ikke du selv er ret meget bedre i din skydning med spredehagl efter alt og alle Humørikon med tunge

Men at ændre hastighed på din lokale trådløse forbindelse kan da aldrig hjælpe på problemer med internetforbindelsen ?

Du kan i øvrigt ganske let tjekke om du har forbindelse med boksen, blot ved at forsøge at tilgå den fra en browser....

Hvis man ønsker at fejlsøge, skal det gøres eet punkt af gangen, så smid et kabel i computeren for at udelukke din trådløse forbindelse og se hvad resultatet bliver efter et par dage.

Jeg har også haft problemer med min VDSL (20/2) forbindelse og talt med TDC (lidt for) mange gange og har endnu aldrig hørt påstanden om at det er mit udstyr der fejler.

Jeg oplevede problemer i stil med Vedsegaards, dvs. spontan genstart af boksen, manglende internet og/eller telefon forbindelse. De fleste gange var problemet at min faste IP adresse ikke blev tildelt korrekt.

Efter en del fejlsøgning fra TDCs side, bl.a. med gennemgribende kontrol af min linje, fik jeg en ny boks, hvilket løste problemet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt at rækkevidden forbedres, men det var netop for at udelukke at det var den trådløse forbindelse påvirkede oplevelsen, at jeg foreslog at bruge kabel i en forsøgsperiode.

Og du skrev jo ikke at det var derfor at den skulle tvinges til kun at køre 802.11n.

Jeg bruger slet ikke den trådløse del af min TDC BOX (ikke Home), da den har andre problemer.

NB: Jeg ville blot gøre opmærksom på at DINE erfaringer ikke nødvendigvis var generelle og derved få andre til ikke at ringe til TDC. De KAN faktisk hjælpe i de fleste tilfælde...

Omdømme 3

Beklager jeg at overså lige præcis den linje i dit meget lange indlæg.

Men det ændrer ikke ved at det faktisk ikke har noget at gøre med Vedsegaards oplevelse - nemlig at hans internetforbindelse og/eller telefonforbindelse holdt op med at virke.

Så derfor mener jeg stadig at han bør:

1) Tage fat i TDC og få forbindelsen fejlmeldt, evt. overvåget i en periode.

2) Evt forbinde comuteren med et kabel i samme periode.

Når han så er sikker på at internetforbindelsen virker som den skal, kan han evt. begynde at lege med den trådløse forbindelse til boksen.

Som du selv er inde på bliver TDC Box/HomeBox begge leveret med en række indstillinger som gør at de kan fungere med en stor række af forskellige systemer. Dette medfører dog ved nogle, problemer i form af ustabilt net, hvilket ser ud til oftere at ske på Vista. Dette behøves dog ikke at løses ved at investere i f.eks. Windows 7, men kan i stedet løses ved at ændre lidt i opsætningen, f.eks. som du nævner at sætte Boxen til N i stedet for blandet.

Grunden til at dette hjælper er, at problemet skyldes at computeren står og skifter mellem f.eks. G og N. Dette kan derfor også løses ved at indstille til G netværk som ældre computere også vil kunne køre. Yderligere kan man indstille på nogle af de andre ting som står samme sted i boxens interface hvis man føler sig sikker på at rode med disse indstillinger. Vejledninger til opsætning af dette kan findes på tdc.dk/homebox. Føler man sig ikke helt sikker på hvordan disse indstillinger ændres vil jeg dog anbefale at kontakte TDC Hotline i stedet da disse også har mulighed for at hjælpe med dette.

Hvis man ikke er sikker på om problemet er ved det trådløse netværk eller ved selve internet forbindelsen har jeg skrevet et indlæg her /t5/Bredb%C3%A5nd/manglende-forbindelse/m-p/16111#M3041 som beskriver nogle ting man kan tjekke.

Hvis man bliver ved med at opleve problemer og udfald, vil jeg klart anbefale at ringe til TDC Hotline. Oplever du samme problem på flere computere er det IKKE dit eget udstyr som fejler Glad humørikon

Omdømme 3

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Ak ja, jeg kan kun bekræfte det med lynnedslag og modems, jeg har skiftet adskillige modems ud efter lynnedslag og jeg har faktisk oplevet modems som kunne måles tilfredsstillende udefra, men hvor kundesiden var kaput. Desværre er det jo ikke teknikere der sidder på supporten, det er dygtige mennesker som gør deres bedste, men de har kun den tekniske viden der står i de kort de har foran sig.

FN: Du fokuserer jo på det forkerte, Vedsegaard skriver jo tydeligt at det flere gange kun er telefonen der ikke virker, mens internettet fungere fint og omvendt. Han har jo tydeligvis styr på hvornår hvad virker.

At du så kommer med forslag til at forbedre hans trådløse forbindelse, er da glimrende, men når du nu brokker dig over at jeg ikke læser dine indlæg godt nok, synes jeg du skulle nærlæse hans - der står intet om at hans computere er forbundet trådløst.

Så fej venligst foran din egen dør først, tak.

Og Wind2dk's forslag er da ganske glimrende, men forudsætter også at computerne er trådløst forbundet for at have nogen effekt (bortset fra det andet indlæg han linker til).

Men jeg savner egentlig en tilbagemelding fra Vedsegaard, inden vi gætter videre på hvad hans problem skyldes Glad humørikon

Omdømme 3

Tjah, så synes jeg du skulle bruge lidt mere af din energi på at hjælpe.

Dit første indlæg indeholdt ikke meget andet end brok over de foregående indlæg, der pænt og nydeligt forsøgte at fortælle Vedsegaard hvordan reglerne for forum'et er, derefter fyrer du en bredside af råd vedr. trådløse forbindelser af, uden egentlig at forholde dig til problemet.

Mit råd om "at smide et kabel i" er jo netop pga. din antagelse om at han bruger trådløs forbindelse.

Og så længe dine "råd" ikke er mere relevante (bemærk venligst at, jeg ikke skriver at de er forkerte), så vil jeg da ikke undlade at komme med andre, forhåbentlig mere relevante råd.

Men jeg er da enig med dig i at holde her, så må vi jo se om Vedsegaard har lyst til, at returnere med hans oplevelser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)