TDC Boks Ustabil

Hej

Jeg har en Sagem F@st 3564 VDSL modem, som mister forbindelsen flere gange om dagen. Lysdioderne går ud og det ligner en genstart. Endvidere oplever jeg problemer med lyden på VOIP.

Kundeservice var håbløse - mens teknisk service var lidt bedre...

Den forklaring jeg fik var, at jeg oplever problemer fordi jeg anvender den fulde båndbredde til opload - hvilket Sagem boksen ikke kunne håndtere, hvorfor jeg oplevede "resets".

Eneste mulighed for at løse problemet var at jeg købte mere upload hastighed og så begrænsede mit upload til 80% af kapaciteten....

Kan det virkeligt være rigtigt?

Med venlig hilsen

KentM

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KentM

Jeg har oplevet lignende problemer med min VDSL Homebox, som mistede og derefter genetablerede forbindelsen flere gange om dagen. Jeg havde tidligere en ADSL-forbindelse, som fungerede fint, men fik en VDSL-forbindelse og ny Homebox for at få en højere hastighed. VDSL-forbindelsen var imidlertid ustabil, og forbindelsen til centralen blev afbrudt flere gange om dagen. Det viste sig, at VDSL-forbindelsen (formentlig) var påvirket af udefra kommende elektrisk støj, og dette medførte afbrydelserne i forbindelsen.

Jeg har nu igen fået en ADSL-forbindelse, og den fungerer upåklageligt, da ADSL'en bruger en anden frekvens end VDSL'en.

VDSL-Homeboxen kan både køre ADSL og VDSL, så jeg ved ikke, om du har en ADSL- eller VDSL-forbindelse, men hvis du har VDSL, kan det muligvis hjælpe at få ændret den til en ADSL-forbindelse.

Det kan ikke være rigtigt, at du ved almindelig brug skal kunne få din forbindelse til at gå ned, så jeg vil da foreslå, at du bliver ved med at fejlmelde linien, indtil den fungerer ordentlig.

Mvh

Stephen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder som om dig og support har fokuseret på hvert jeres problem.

Det er rigtigt, at hvis du bruger al upload, så vil boksen have svært ved at håndtere VoIP.

Selvom routeren har noget båndbredde prioritering, så kan det gå galt med huller eller ekko.

Angående reset og udfald af forbindelse.

Hvis jeg sammenholder det med problem 1, så lugter det af noget fildeling, som er sat for aggresivt op (bruger for mange forbindelser). Det er ikke alle routere, som håndtere det lige godt.

En anden mulighed kunne være, at din båndbredde er lige på grænsen af, hvad kobberet kan klare.

Prøv at se om ovennævnte kan bruges.

Hej Jeps,

Tak for dine input.

Supporten har fokuseret på den ustabile forbindelse.

Jeg har foruden de daglige resets, nævnt at VOIP også til tider bliver meget dårlig.

Det er korrekt at mit brug er "fil-delings-agtig"....Jeg arbejder med fjernebetjeningssoftware, hvor vi kører en del peer-to-peer lignende forbindelser. Det er dog meget sjældent at der etableres mere en 100 forbindelser....

Nu kan jeg godt finde ud af at begrænse brugen af upload kapacitet, men jeg syntes der er et par helt principielle problemer her.

1. Et VDSL modem som tilsyneladende ikke kan håndtere traffikbegrænsning sat i "DSLAM"

2. Et VDSL modem som tilsyneladende ikke respektere QOS til VOIP

3. Teknisk service som blot konstatere at de ikke kan gøre noget ved problemet og lukker sagen med henvisning til at jeg jo må have noget mere upload kapacitet og at kundeservice vil ringe tilbage.

4. Kunde service kunne ikke tilbyde en bedre løsning - ikke engang en downgrade til ADSL/ISDN

(faktisk prøvede de at spille rigtigt "kloge" med kommentarer omkring white/black listing af min IP p.g.a. min sessioner. Jeg fik dog hurtigt forklaret vedkommende at det "nok" ikke havde noget med et reset af modem at gøre ;-) )

Ovennævnte skal man vel ikke acceptere eller hvad??

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)