Synology Diskstation har ingen internet forbindelse

Hej,

Jeg har netop taget min Synology server med i sommerhus og har sat den op til at virke på det interne netværk her. Jeg kan fint få adgang til den fra både browser og apple tv, men den har ingen internetforbindelse. Den vil ikke sende emails, synkronisere mapper med min anden server. Det er heller ikke muligt at få tilgang til Synology's tilgængelige pakker fra pakke-centeret.

Derhjemme fungerer den fint, dog ikke med en TDC Homebox.

Blokerer homeboxen for internetadgangen til serveren? Jeg har port forwarded de porte jeg skal bruge til f.eks. ekstern adgang men der er ingen adgang. 

Er der nogle der har haft samme problem?

5 Kommentarer

Hej PiaPetersen

Nu er vi ikke bekendt med det konkrete stykke hardware, og hvilke krav det stiller til router og sikkerhed.

En mulig forklaring kan være, at den port forwarding, du har sat op, ikke peger på den rigtige ip. Det kan også være at homeboxens firewall blokerer for din Diskstation, selv om det er sjældent det er tilfældet.

Nedenstående er et link til vejledningerne til homebox. Jeg vil anbefale at du forsøger at give din Diskstation fast ip og derefter portforwarde de porte produktet bruger til den. Men det er en anbefaling du evt. følger på eget ansvar Glad humørikon

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709

Håber det var bare en lille smule brugbart.

Hvis der er andre kunder der har løsningsforslag er I naturligvis også velkomne til at svare.

Hilsen Niels

Hej Pia 

Har selv lige fået min Synology sat op så det virker fra WAN (internet)

Der hvor du forwarder porte  Homeboxen står der lige oven over:

"Bemærk at enhedens IP adresse skal være sat op som en fast IP adresse. Det kan gøres på siden for konfiguration af DHCP forbindelser. Klik her"

Har du gjort det ?

Selv har jeg bare åbnet til min Synology under "DMZ" i homebox og tildelt den fast IP på i homebox og i Synology server opsætningen.

Håber det kan bruges / giver mening :-)

Vh

Jacob 

Antager at du har fast IP adresse på din Syno?

Har du evt. forskellige IP ranges og default gateway står forkert?

Kører du DDNS og bliver dit domæne opdateret korrekt?

Da packages opdatering ikke kræver nogen form for portforwarding er det ikke problemet.

Jeg har det samme problem.

Min Synology er sat op til fast ip (uden for DHCP Range).

Den kan ikke opdatere Dyn. DNS, den kan heller ikke opdatere til NTP server. Pakkecenter vil den heller ikke.

Virker som om den bliver blokeret på en eller anden måde, og port forward burde ikke være nødvendigt til disse ting, det er først når man skal bruge services (Audio Station osv.) udefra.

Nå, må hellere lige skrive igen, da jeg lige har fået løst mit problem.Glad humørikon

Det var fordi at jeg under netværksindstillinger på Synology, skulle sætte flueben i 'Konfigurér Manuelt DNS'. 

Og så sørge for at det er ip'en på homebox (samme som gateway).

Så kører det igen, har åbenbart lige overset det, da jeg byttede ip'en til mit nye 192.168.1.x netværk.

Håber det kan hjælpe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P