Sv: Løgn og humbug

Det er i hvert fald en interessant brug af begrebet "Hastigheds Garanti" som TDC har gang i. Jeg er selv ny kunde hos TDC.

Jeg bestilte fornyeligt en 20/2 forbindelse og modtog kort tid efter en bekræftelse med de bevingede ord "Hastigheds Garanti". Efterfølgende har jeg testet hastigheden og når forbindelsen er bedst clocker jeg lige omkring 15 mbit ned og 0,7 op. Jeg ringer derfor til TDC kundeservice og refererer til denne hastigheds garanti. Fyren i den anden ende af røret fortæller mig at de har neddroslet forbindelsen til 15/1 og at jeg sparer en omkring en femmer om måneden!?! Jeg påpeger at TDC har glemt at informere mig og beder ham uddybe hvad TDC mener med hastigheds garanti. Han fortæller mig at jeg fint kan få en 20/2 forbindelse, men at der vil gå nogle dage. Han fortæller videre at jeg vil modtage en SMS når det er fixet.

I eftermiddags modtog jeg så den SMS. Der står i den at "min hastigheds ændring er gennemført" hvilket i sig selv er sjovt da jeg jo blot bad om at få det jeg bestilte og det TDC garanterede. Nå men det tragiske er at nu virker min forbindelse slet ikke. Så i morgen skal jeg så bruge en rum tid på at tale med TDC medarbejdere igen. Suk. Måske får jeg af vide at jeg har fået en 0/0 mbit forbindelse og nu sparer 150 kr.... 

Her er et gratis råd til TDCs reklame og kommunikationsafdeling: Lad være med at bruge "hastigheds garanti" når TDC ikke kan/vil leve op til det. Som forbruger får man lange lange løg af det og skifter udbyder.

ciao

3 Kommentarer

Jeg tror også nøgleordet er: SKIFT.

Jeg fik her på forummet en forklaring på den lave hastighed, nemlig noget som NOGEN ANDRE har gjort!

Det var noget med et par elevatorer osv. Jeg har tjekket historien og det har intet med mine problemer at gøre.

Mine problemer er helt enkle: TDC har solgt noget de ikke kunne eller ville holde. Så neddroslede de også trods mine protester fra 20 Mb til 10 Mb. Og senere ringede de i forbindelse med en kampagne og tilbød min 13 Mb mod betaling. Man skulle ellers tro, de havde så røde ører, at de automatisk opgraderede til det sølle maksimum, de kan levere (10 er ringe, 13 er ringe, men 13 er mindre ringe end 10!!!). Det ville andre gøre. Men nej! Ikke TDC.

De kender kun én vej: Malk kunden. Lov ét og gør noget andet. Kunden har altid uret.

Og tænk: Jeg var lige ved at springe på den forklaring med elevatorerne. Godt jeg ringede til støjtjenesten i Erhvervsstyrelsen.

Hold banan hvor skulle TDC have røde ører over alle de bananesager kunderne lægger frem.

Jeg har brug for et råd: Hvem skal jeg skifte til? Hvem kan jeg stole på? Eller er det den samme løgnefabrik over hele telelinien?

Nu må jeg lige tilføje at jeg ikke har skrevet banan og bananesager. Nej det er TDC' latterlige censur der automatisk har ændret mine egne formuleringer. Hvor sølle.

Når man betænker det svinere jeg og andre har været udsat for er følgende ord næppe for meget:

l+o+r+t+e+s+a+g+e+r

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Brugernavn789, JohnConnor og alle andre,

Dette er efterhånden ved at udvikle sig til en lang tråd, som indeholder en del forskellige problemstillinger - jeg vil forsøge at besvare så mange som muligt.

Først og fremmest skal I huske, at dette er et bruger-til-bruger forum, og derfor kan vi her på Forum kun hjælpe med tekniske problemer og ikke det rent administrative (hvis hastigheden er sat til noget specifikt i vores systemer). Dermed også tak til jk44 for at give lidt indsigt - det er utrolig svært at give en forklaring, når alle problemstillinger er så forskellige og ikke dækker over noget generelt.

Hvis I oplever at jeres hastighed ikke er sat til det I bestilte, så er det altid en fordel at tage fat i vores kundeservice på enten mail eller telefon som jespn starter med at skrive. I kan finde oplysningerne på http://kundeservice.tdc.dk/kontakt

Vi dækker størstedelen af de danske husstande med 20/2, men der vil også være steder, hvor denne hastighed ikke er mulig som i Brugernavn789's tilfælde - det er meget beklageligt, at vi ikke har afstemt ordentligt da du besøgte vores butik - du bør modtage information om hvilken hastighed du kan trække, når du modtager din bekræftelse.

Det er desuden helt korrekt, at vi her på forum har et "filter", så vi kan bevare den gode tone - selvom det kan være svært når du ligger inde med frustrationer.

Beklager at jeg ikke har en løsning til dig, men denne skal findes igennem vores kundeservice.

Hvis I har yderligere spørgsmål eller hvis jeg har misset nogen, så skyd endelig løs Glad humørikon

Vh
Nikolaj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)