Strømspareskinne

• Deltager
  • 1 kommentar
Kære TDC

Var det muligt for jeg at udvikle eller entrere med et firma der kunne udvikle en strømspareskinne der kunne arbejde fornuftigt sammen med TDC TV Boksen?

Årsagen til min forespørgsel er, at jeg i dag bruger TDC TV Boksen som den enhed der i min strømspareskinne (standard skinne der kan købes overalt), styrer hvornår øvrige apparater starter og slukker (masteren). Dette medfører nogle komplikationer når boksen optager men ikke viser signalet. Der sker nemlig det at når man tænder boksen midt i en sådan optagelse er den øgede mængde strøm som masteren (TDC TV Boksen) sluger ikke er nok til at aktivere de øvrige udtag i strømspareskinnen. Samtidig er optagefunktionen (med slukket boks) heller ikke nok til at aktivere de øvrige enheder, hvilket i og for sig er OK da TV'et ellers ville tænde uhæmmet under optagelser med slukket boks, som ikke ville være hensigtsmæssigt.

Alternativet er selvfølgelig at jeg bruger TV'et som master, men det kræver at TDC TV Boksen så genstarter hver gang jeg tænder for TV'et (med mindre jeg skal have to apparater på konstant standby: TV og TDC TV Boks).

I disse strømsparetider, må der da kunne udvikles en strømspareskinne der kan bruge TDC TV Boksen som master uden at den starter de øvrige strømudtag ved optagelse med slukket TDC TV Boks, men starter dem trods den mindre øgede strømmængde ved tænding af TDC TV Boks samtidig med at optagelse er i gang (når harddisken kører, men boksen er slukket).

Mvh.

Martin Klintby

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$