Svar

Stram op på routerne fra Sagem (teknisk set ikke løst)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

LIGE ET SIDEHOVED FØR LÆSNING:

Denne tråd er officielt løst, men der er til stadighed problemer med TDC's routere (Sagemcom's)

Dog regner og håber jeg på, at dette med tiden vil løse sig på vegne af denne (og mange andre) tråde her på Forum. Længere nede er mange råd og routere foreslået, som skulle være overvejende gode, men som TDC ikke understøtter, men som er foreslået TDC til afbenyttelse i fremtiden i stedet for.

- God Fornøjelse!

-------

Det er nu et faktum: Sagem har det ikke godt med deres routere. De har dårlig trådløs dækning og genstarter i tide og utide grundet overbelastning, som hører 90'erne til.

(gives og læses venligst videre til rette vedkommende (to whom it may concern)

Det drejer sig om, at det er et generelt problem med Sagem's routere, at de har

1) dårlig trådløs dækning

2) mystiske genstart og mistet forbindelse til internettet.  (primærkt kun ældre TDC Box, og på linjer, som ikke kan trække hastigheden)

Derfor vil jeg anbefale, at I smider Sagem på porten og i stedet anvender denne router (eller andre foreslået), som hos Yousee. Den er bygget til det.

Her er en lang liste over tilgængelige routere, som har alt det I beder om + bedre dækning osv. (+tv, radio, telefoni analoge telefoner, + batteribackup og gæstenetværk) (sidstnævnte har sagemrouterne også, men denne funktion har TDC spærret.) - På de ældre routere, kan man få adgang til "statussiden" hvor der står, at wireless1 er aktiv, wireless2 er inaktiv

Først en beskrivelse på engelsk

-----

NETGEAR's innovative xxxxxxxx Wireless Cable Voice Gateway with integrated battery backup opens the door to a wide variety of new services. Combining NETGEAR’s field-proven wireless cable modem router with PacketCable™ VoIP (Voice over Internet Protocol) technology, this device delivers all the capabilities of DOCSIS 2.0 cable modem,

2-port voice terminal adapter, 802.11g wireless access point, firewall, router, and 4-port Ethernet switch with plug and play USB connectivity

--

"All-in-One" Device
The XXXXXXX reduces the clutter of multiple networking devices and the jumble of wires. The integration of devices reduces difficulty in setting up and getting different devices to work together and simplifies control and management of your network environment. Simple, neat, and attractive, you will be proud to showcase the CVG824GX as the centerpiece in your network.

MEN DER KOMMER MERE: (også tv-muligheder og opdatering og administration via TDC's centraler-muligheder)

DE KAN KONFIGURERES FRA JERES SIDE OG OPDATERES VIA WEB

With NETGEAR's DOCSIS, EuroDOCSIS and PacketCable based and certified eMTAs, you can delight customers with high performance products that deliver your data and voice network services (tv er en data+lyd tjeneste) to exacting industry standards. They contain loads of LAN and voice connectivity options for your customers to boot. They're easy for your customers and technicians to install, use and maintain, plus they afford you the most in network service and feature controls. Highly integrated and with the custom features you want for your innovative services and, autoconfiguration and network management platforms, our eMTAs deliver the performance, security, connectivity and manageability you need for optimum service quality and strong financial performance.

Her er en lang liste, over alle de routere, som jeg har kunnet finde, som giver denne mulighed:

PS: Jeg skal ikke gøre mig klog på, om hvad der er TDC's behov. Jeg prøver bare at vise, at der rent faktisk er andre (ikke-billigbras) muligheder.

------

assorterede

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-modems/DM111P.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824GX.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/gigabit-ethernet-routers-gateways/...

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824G.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DVG834N.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/VEVG3700.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/DHH1000.aspx

http://netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG834G.aspx

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CVG824G.aspx

Alt andet er at tage pis på kunderne og holde dem for nar.

Der er rigtigt mange tråde i bl.a TDC Forum, hvor folk klager over kontinuerlige genstarte osv. siden skift til Homeduo/Trio.  Upålidelige forbindelser og ustabile routere og internetopkoblinger.

Dette har alle fundet sin kilde i routerne fra Sagem (det drejer sig om ALT fra Sagem. ADSL, VDSL, TDC BOX, TDC  Homebox, etc.)

Der er sjælent lignende problemer hos Yousee. Dog har de selv lige døjet med gevaldige problemer omkring, at hastigheden pludseligt forringes rigtigt meget (som der sker på TDC Box ved høje hastigheder)

- Dette er dog ved at blive testet i KPH og senere udgivet i hele landet. *UPDATE: Er sket nu.*

Derfor: Smid Sagem på porten, og gør dette hurtigst muligt.

I er allerede godt på vej med nye tiltag.

Dette er nok et af de vigtigste for at opretholde tilfredse kunder. "folk skal have indhold, i stedet for at koncentrere sig om hastighed," siger I.

Men hvis brugerne ikke kan tilgå deres indhold pga. routere og dårlig kvalitet, så er det et stort problem for jer, ikke mindst.

Det er dyrt, ja, men I vil miste så det kan mærkes, hvis I ikke gør det!

Og denne gang gør i noget ved det og forholder jer ærligt til problemet. - Og det er det! Altså et problem.

Mvh.

Alle os med TDC; Homeduo og Hometrio

HeinrichP

Her følger en tråd fra TDC forum, som ganske enkelt betyder, at I skal gå væk fra sSagem fordi de helt tydeligt har problemer med deres bokse. (hvis du vil sende den videre samme sted hen som det andet, for jeg har endnu ikke fået svar tilbage)

læs hele artiklen her:

/t5/Bredband/TDC-boksen-er-stadig-ustabil/td-p/11661

Uddrag fra TDC Forum:
Jeg har også haft problemer med min VDSL (20/2) forbindelse og talt med TDC (lidt for) mange gange og har endnu aldrig hørt påstanden om at det er mit udstyr der fejler.

Jeg oplevede problemer i stil med Vedsegaards, dvs. spontan genstart af boksen, manglende internet og/eller telefon forbindelse. De fleste gange var problemet at min faste IP adresse ikke blev tildelt korrekt.

Efter en del fejlsøgning fra TDCs side, bl.a. med gennemgribende kontrol af min linje, fik jeg en ny boks, hvilket løste problemet.

HeinrichP [b]

tdc kunde 

icon

Bedste svar af HeinrichP 24 marts 2011, 16:22

Det ser ud til, at Sagem stadig pricipielt er noget lort.

EVENTUELT LØSNING:

--------

Ring til kundeservice på 80808010

Bed Kundeservice om at beregne hvor stor en hastighed din linje som maksimum kan trække. - Bed ham om at gøre det flere gange.

(Sørg for at tv-boks er slukket og internettet ikke bruges under denne proces)

Bed Kundeservice om at skifte dig over på vDSL, hvis det er muligt.

Bed Kundeservice om at tilsende dig den nyeste Homebox, hvis du ikke har en i forvejen

- Hvis du har en aDSL-linje: skal det selvfølgeligt være en aDSL Homebox

- Hvis det lykkedes dig at skifte over til en vDSL-linje, eller hvis du har det i forvejen, få tilsendt en vDSL-Homebox.

(se, om du kan få tilsendt den gratis, ellers betal de hundrede kroner det koster i forsendelser)

Se original

45 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Desværre besluttes indkøb af udstyr ikke altid ud fra tekniske synspunkter, det er også mit indtryk at valget af TDC boks leverandør ikke blev begrundet i tekniske overvejelser, det er vist endda almindelig kendt i tekniker kredse. Men derfra og så til at få tilbagekaldt alle Sagem bokse og erstattet med noget andet, der er altså lang vej. Jeg tror ikke det vil ske. Hvis man beslutter at Sagem skal fyres, slipper vi først for Sagem bokse når der ikke er flere på lager, sådan har det altid været, da Boksene kom på markedet, skulle lageret af 4-ports modem først bruges op, før boksene måtte bruges, også selvom der både skulle bruges 4-ports modem og ATA boks og det ikke altid var til at få disse ud til teknikerne.

Men vi kan jo håbe at der kommer en ny og bedre boks på et tidspunkt, om det så skal være Netgear eller en helt tredje.

Jeg er lidt uforstående overfor det du skriver med at boksene genstarter af sig selv. Jeg har personligt aldrig hverken oplevet dette, eller snakket med andre som havde dette problem. Hvis en boks "genstarter", lyser den først i alle lamper, hvorefter de slukker igen og lamperne vil derefter begynde at lyse igen en efter en præcis ligesom når man slukker og tænder. Er det dette du mener når du skriver at de genstarter?

Jeg kan sagtens forstå din frustration over disse bokse, men samtidig tror jeg at du glemmer rigtig mange af de positive ting ved disse bokse. La mig prøve at illustrere et eksempel på en kunde, hvor man klart vil foretrække brugen af en Home Box Glad humørikon

Kunden har en Home Trio løsning med bredbånds telefoni og 2 fjernsyn. Før i tiden med separat modem og router (modem + netgear) skulle man desuden have en bredbånds telefoni boks, samt en tv switch da der på et modem kun er 1 udgang til tv. Hvis man som kunde ønskede at have telefoni i hele huset, skulle man så have en ledning fra sit multistik til sit modem og derfra til sin bredbånds telefoni boks og så igen tilbage til multistikket, hvor man så også skulle bruge et specielt stik som gav plads til både en udgående samt indgående ledning.

Man endte altså med 4 bokse der skal have hver sin strømforsyning, samt et hav af ledninger. Desuden skulle alle, så vidt jeg ved, selv indstille deres trådløse router.

Med den "nye" Home Box, kan man i præcis det samme scenarie nøjes med 1 boks, 1 strømforsyning og kun 3 ledninger, forudtaget at computerne kører trådløst. Der skal ikke laves nogen opsætning af det trådløse netværk da dette allerede er ordnet og både kode samt netværksnavn kan findes på bunden af boksen. 

Jeg har svært ved at se hvordan nogen ville foretrække det "gamle" scenarie, især da næsten alle de problemer som opleves med det trådløse netværk kan ordnes ved at bruge ganske få minutter på at pille lidt ved indstillingerne i boksen. Hvis jeg selv skulle sætte en lille finger på noget, ville det være at boksene burde blive leveret med den opsætning hvor det kører bedst, men jeg tror det er noget med at den er mere sikker på den måde den bliver leveret nu.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Nyuu: Jeg er helt og aldeles enig med dig i, at det er lidt naivt af mig at tænke, at man bare sådan lige sender en ny router ud til alle kunder. Derfor har jeg nu rettet dette i mit indlæg.

Sandsynligheden for, at jeg bliver taget mere alvorligt er derfor også større.
@wind2dk: Jeg ser ikke problemet i, at en NETGEAR router, som også er modem.og alting i et ikke skal kunne opsættes som standard, hvilket de jo også er, når man får dem med Ýousee. Dog tilbydes også avancerede funktioner.

Jeg kender ikke til nogen NETGEAR routere med indbygget modem og var ikke klar over at disse fandtes. Har disse også indbygget bredbånds telefoni adapter med tilbageløb, samt skillefilter og firewall? Så vidt jeg ved er Sagem boksene (TDC Box/Home Box) special fremstillet og tilpasset efter TDC's behov, så man må næsten formode at de hvertfald vil bygge videre på disse, men hvis der findes lignende produkter produceret af NETGEAR, som fungerer bedre og mere stabilt og som endda anvendes af YouSee, som jo også er en del af TDC, så kan jeg da virkelig ikke forstå hvorfor man hos TDC ikke også benytter disse bokse.

Hej alle

Jeg vil så gerne forstå det med rotere. Men nu er jeg jo ikke nogen ørn til it, så jeg håber at I i tråden kan bære over med en undrende bes'mor.

Jeg syntes faktisk at det er godt at der er brugere der også kan se det gode i de routere, som HenrichP kun har kritik overfor.Glad humørikon

Hvis nogen svarer mig, så prøv at gøre det uden det bliver alt for tekninsk - pleace.

Nå - her er det jeg undres over, selvom jeg ikke har forstand på de dele:

Hvis TDC-bredbånd og Youse-bredbånd er to vidtforskællige måder at modtage sinaler på, hvordan kan det så lade sig gøre at lave en router til begge systemer?

Hvis de routere er så dårlige som der i denne tråd gives udtryk for, hvorfor har TDC så ikke trukket dem tilbage for lang tid siden? De har jo tilsyneladende haft en livlig mailudvæksling med HeinchP.

Hej MajaH

Skal forsøge ikke at gøre det alt for teknisk Glad humørikon

Vil lige starte med at sige at jeg ikke har særligt meget styr på hvordan YouSee fungerer, men så vidt jeg kan se ud fra det jeg kan finde på google om den router der anvendes ved YouSee, er dette en ganske almindelig router med indbygget modem. I den forstand har den altså præcis samme funktion som den router der anvendes hos TDC, bortset fra at der i TDC's router også er tænkt på telefoni, både som gammeldags fastnet og som bredbånds telefoni. Der ligger altså en masse funktioner som gør at det er nemmere at installere. Jeg ved ikke engang om det er muligt at få telefoni igennem YouSee og hvis det ikke er, så er det selvfølgelig derfor der ikke ligger disse funktioner i deres routere.

Dette skulle egentlig gerne besvare begge dine spørgsmål, men hvis der er noget du stadig er i tvivl om er du selvfølgelig velkommen til at spørge igen Blinkende humørikon. Det kan også sagtens tænkes at nogen som ved lidt mere om tingene i YouSee kan give et lidt bedre svar

Hej Wind2dk

Jeg er så glad for at du tog dig tid til at skrive et svar til mig. Ud fra det du skriver, kan jeg se at jeg ikke har grund til at forundres. Hvilket jeg først blev, da jeg læste nogle svar i den tråd. Tak fordi du satte det hele på plads.

Hvis jeg lige må indsparke en bemærkning her (jeg kan se at det er mit indlæg HeinrichP citerer fra):

Der er en grundlæggende forskel på ADSL/VDSL forbindelser hos TDC og kabel-TV forbindelserne hos Yousee.

En TDC forbindelse ender i et RJ-45 stik (ligner et telefonstik), mens Yousee's ender i et F-stik (antennestik).

TDC: http://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/skillefilter.jpg

Yousee (det midterste stik): http://www.el-grossisten.com/images/products/medium/ad00cf6e-fafc-4893-8d40-91fa4745cd25.jpg

Det er derfor ikke muligt at benytte Yousee's Netgear router på en TDC ADSL/VDSL-forbindelse.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Så vil jeg da også have lov til en bemærkning.

Quark har da helt ret i at der er en afgørende forskel på udstyret, men det er der da vist også på teknologien bag tdc's telenet og YouSee's kabelnet. Jeg udtaler mig ud fra den simple viden jeg har til teknologien bag de to systemer, hvis jeg grundlæggende tager fejl, har jeg da ikke noget imod at I retter mig, så også jeg kan blive klogere, det er vel dybest set det, det hele egentlig handler om her på forum.

Jeg kan oplyse at man også kan få telefoni gennem YouSee.

Hej KPN,

der er selvfølgelig den umiddelbare forskel at TDC fører datasignaler på de gammeldags kobberkabler, hvor de bliver ført sammen med telefonsignalet, mens Yousee bruger koaksialkabler (antennekabler) og har skal føre datasignalet sammen med TV signalerne.

ADSL kan man læse mere om her (engelsk): http://en.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_Digital_Subscriber_Line

Mens sammenlægningen af tale (PSTN) og data kan ses her: http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_frequency_plan.svg

En metode til at føre TV og datasignaler, kan der læses mere om her: http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Jeg tror det er denne metode Yousee bruger, bl.a. pga. af denne: http://ida.dk/netvaerk/idaforum/u0631a/Documents/TV%20Access%20Teknologier,%2027.11.09/youSee.pdf

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Quark

Tak for dit svar, det er bare helt super

xDSL teknologien som TDC anvender på kobberet kender jeg en del til, men YouSee's teknologi vil jeg forbybe mig lidt mere i. Så snart jeg får en stille stund vil jeg se nøjere på de links du har givet her.

Jeg siger så mange tak her fra  Blinkende humørikon

Det bekymrer mig lidt at læse, at der tilsyneladende er så meget galt med TDC Sagem Homeboks. Så jeg tror det er her mit problem hører til.....

Jeg har nu haft to besøg af en TDC- tekniker, da mit internet hele tiden mister forbindelsen (DSL slukker på boksen).

Mit internet bliver forsat overvåget mhp. afhjælpning af fejlen.

Når jeg går ind i opsætning af boksen og ser i loggen ser det således ud:

Jan 8 02:48:07 2011Firewall opsætningFirewall internalFirewall configuration succeeded
Jan 8 02:48:06 2011Firewall opsætningFirewall internalNo IP for NAT - connections may fail [repeated 6 times, last time on Jan 8 02:48:06 2011]
Jan 8 02:48:06 2011Firewall opsætningFirewall internalStarting firewall configuration
Jan 8 02:48:04 2011Firewall opsætningFirewall internalFirewall configuration succeeded
Jan 8 02:48:04 2011Firewall opsætningFirewall internalNo IP for NAT - connections may fail [repeated 8 times, last time on Jan 8 02:48:04 2011]
Jan 8 02:48:04 2011Firewall opsætningFirewall internalStarting firewall configuration
Jan 8 02:48:01 2011Firewall opsætningFirewall internalFirewall configuration succeeded
Jan 8 02:48:01 2011Firewall opsætningFirewall internalNo IP for NAT - connections may fail [repeated 8 times, last time on Jan 8 02:48:01 2011]
Jan 8 02:48:01 2011Firewall opsætningFirewall internalStarting firewall configuration
Jan 8 02:48:01 2011Firewall opsætningFirewall internalFirewall configuration succeeded
Jan 8 02:48:00 2011Firewall opsætningFirewall internalNo IP for NAT - connections may fail [repeated 8 times, last time on Jan 8 02:48:00 2011]
Jan 8 02:48:00 2011Firewall opsætningFirewall internalStarting firewall configuration
Jan 8 02:48:00 2011Firewall opsætningFirewall internalFirewall configuration succeeded
Ovenstående sker konstant(kun et lille udpluk), og er selvfølgelig meget frustrerende. Jeg er ikke i tvivl om at teknikeren gør alt hvad han kan, for at afhjælpe mit problem.

Men er der nogen der ved hvad ovenstående betyder?

Og er det noget jeg kan afhjælpe?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Syns måske den her tråd begynder at være en anelse langt ude. Altså ens internet forbindelse kan jo os godt ryge selvom der på ingen måde er noget galt med sin TDC Box. Det er jo sån at signalet går igennem flere hundrede meter af flere år gammelt kabel som de fleste steder er blevet gravet over og lappet sammen flere gange end der er huller i en Schweitzerost. 

Der er helt sikkert mange gange hvor disse bokse er skyld i problemer, men disse er altså ikke det eneste der bringer internettet ind i hjemmet Glad humørikon

Og lige en lille besked til FN - TDC Forum er for os kunder. Hvis du ønsker at snakke med TDC må du ringe eller skrive til dem. Jeg ved godt at de af og til svarer herinde, men Forum hedder "-stedet hvor du får hjælp eller hjælper andre" og hvis du lagde mærke til det stod der ikke noget om TDC i den sætning. Ikke ment som en provokerende bemærkning eller noget, bare en lille sidekommentar om at jeg ikke tror man får ret megen opmærksomhed fra TDC's side på dette forum Blinkende humørikon 

Omdømme 3

Omdømme 2

Burde I så ikke snart få gjort noget ved disse kabler?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Desværre er det ikke kun et spørgsmål om kablerne. Vi skal også have nedlagt alle folde samt udskiftet diverse dårligt el-udstyr Blinkende humørikon. Nej spøg til side. Der er uendeligt mange faktorer der kan gøre en forskel på om linien kører eller ikke køre, det er også derfor at der er brug for en overvågning af linien inden man kan komme til en konklusion. Det man selv kan gøre er at logge ind i boxen og se hvad den er kører af hastighed. Det står på den første side man kommer ind på. Står den på den hastighed man har bestilt eller er det mindre. Er det mindre kan det give et fingerpeg om at linien måske ikke kan bære den hastighed der er bestil. Herfra er det så tid til at få hotline ind over så der evt. kan oprettes en fejlsag. http://www.tdc.dk/kontakt finder du flere oplysninger om hvordan du kommer i kontakt med fejlservice. Her vil jeg anbefale at man ringer, en mail kan nemt tage tid inden den bliver besvaret.

Husk at det er vigtigt at give udbyderen uanset hvem man er kunde hos en chance for at løse problemet Glad humørikon

Omdømme 2

Tak. Dette har jeg naturligvis ikke gentagne gange gjort i nu kontinuerligt halvandet år. Blinkende humørikon

Men på den anden side, så viser min vDSL-box 25 mbit, når jeg har bestilt 20, selvom hastigheden i praksis er 18mbit og dog ofte falder til ned  347 kbit/s.

Jeg har faktisk prøvet at skifte DNS i min computer, og jeg tror at TDC's DNS måske har lidt børneproblemer. Det virker dog ikke på længere sigt, men jeg mangler generelt en feature, så at jeg kan gå ind at ændre DNS'en for alle computere direkte via DHCP fra routerens opsætning?? i ældre routere.

Se også lige denne tråd: (på engelsk)

/t5/Bredband/Sagem-F-ast-3564-har-ikke-802-11n-kun-b-g/m-p/29013#M4933

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Husk at når man måler på nettet skal man oven i den viste hastighed lægge ca. 20% til som er den overhead der er på tcip. Denne lille video viser det faktisk meget godt http://www.youtube.com/watch?v=H760U3QZocs . Den er godt nok ikke på dansk men meningen er ret klar. Så de 18 mb du måler passer faktisk med de 20 mb der sendes ud til dig Glad humørikon

mvh

Omdømme 2

okay, det lyder jo okay. Glad humørikon

Jeg er lidt uforstående overfor det du skriver med at boksene genstarter af sig selv. Jeg har personligt aldrig hverken oplevet dette, eller snakket med andre som havde dette problem.

Det da den værste gang vrøvl jeg længe har læst, ca. hver 4 uge ringer jeg ind til TDC "kundeservice" og klager over netop dette, og det er typisk efter flere dage med afbrydelser flere gange om dagen.

Ustandselige problemer har man med det skod og kan man få lov til at sætte sit eget udstyr på, næ nej for så kan man ikke længere have IP-telefoni via TDC, for man MÅ ikke som kunde hos TDC få sine SIP informaitoner.

Skramlet har den senere tid udvist stærk uvilje til at være stabil på det trådløse, som du så ROSENDE omtaler.

Samtlige gange den ældste knægt har haft gæster til computer lan går routeren i gulvet, jeg gætter på at der er for lidt ram til nattabellen fordi det er en billig @£!%& router.

Det er muligt at det virker glimrende for Fru Olsen med sin stationære pc fra sen 90-erne, men for os andre med BD - telefoner - 6-7 pc-ere - o.a udstyr er det et ringe valg.

Det er iøvrigt frækt at TDC (unavngivne for os brugere) ansatte får lov til at skrive svar og så ovenikøbet tager en bruger i rette for hans holdning omkring hvad han synes var en god løsning.

Læser man lidt omkring i verdenen, klages der mange steder over netop denne router leverandør. 

BTW, så havde jeg indtil sidste år en erhvervs adsl som kørte upåklageligt i næsten 8 år med samme hastighed på de SAMME kabler.

Hej

Da dette indlæg kun er ment som en kommentar, bedes du springe dette over.Blinkende humørikon

Jeg kan forstå, på det der skrives, at unavngivne TDC-ansatte ikke burde kunne få lov til at skrive svar, og vel at mærke, svar ud fra hvad den ansatte måtte mene om dette og hint.  (Jeg vil gerne poientere, at læses et svar, er det også legalt at komme med kretik.)

I de første måneder hvor forum prøvede sig selv af, var der så at sige, ingen hjælp at hente fra TDC-ansatte. Trist humørikonI starten var der mange opfordringer i tråde til TDC-ansatte, om at give deres besyv med.

På det sidste har jeg lagt mærke til at der er dukket nogle stykker op. Tidspunkterne de dukker op på, ser for mig ud til at være meget forskellige. Det indikerer, at det ikke er TDC, der pålægger deres medarbejdere at besvare spørgsmål, men at det er noget hver ansatte, selv må finde tid til, endda måske også i fritiden.

I en signatur her i tråden står der at læse. "Mit svar skal ses som et vejledende råd der bygger på mit forhold som ansat i TDC Hotline."

Er man utilfreds med, at en fra eks. hotline giver vejledende råd, udfra et forhold som ansat, er det op til læseren at vurdere om rådet er noget der kan bruges til noget eller om det er et råd der ikke vil følges. Det er fuldstændigt frivilligt, om man vil skrive, svare, følge råd eller springe et svar over. Det gælder for almindelige brugere og det gælder for tdc-ansatte.

Der er mange dygtige brugere der gerne hjælper andre, og nu er TDC-ansatte også begyndt at dukke op. Det kan da kun være et plus, for de brugere der har problemer. Jeg blev ihvertfald glad, da jeg opdagede her for nylig, at mit spørgsmål i indlæg 7, var blevet besvaret af en fra HOTLINE.

HenrichP - det er din tråd - tak fordi jeg måtte låne lidt plads igen!

Omdømme 2

Så vidt jeg ved er Sagem boksene (TDC Box/Home Box) special fremstillet og tilpasset efter TDC's behov, så man må næsten formode at de hvertfald vil bygge videre på disse

Specialfremstillet??? - De er fabrikeret i 2003 og opfylder krav fra 1995. (står på den franske seddel der er vedlagt, jeg kan fransk) underskrevet af direktør for Sagemcom.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)