Stort hus, dårlig rækkevidde. To TDC homebox

Hejsa. For et halvt års tid siden satte jeg homebox op i mine forældres hus, hvilket var nemt og fungerer fint. Deres hus er dog af en stor størrelse og med mange murstensvægge, hvorfor signalet kun dækker halvdelen af huset. Jeg fandt imidlertid en TDC homebox fulstændig identisk med den allerede opsatte. I den ende af huset hvor signalet ikke kan nå, er der flere "almindelige" telefonstik. Mit spørgsmål lyder om jeg på nogenmåde kan sætte den ekstra TDC homebox i et at de telefonstik, og derved lave et ekstra trædløst netværk i den anden ende af huset. Det ville jo være rart ikke at skulle til at købe repeatere, accespoints og anden snask, som det foreslås på flere andre fora. når nu man har en velfungerende homebox...

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lars

Tak for dit indlæg.

Det er desværre ikke muligt at koble 2 TDC Homeboxe til den samme bredbåndsforbindelse.

Du kan prøve at se på dette link hvordan du optimerer dit trådløse netværk www.tdc.dk/1020, det kan være det kan hjælpe?

Ellers ser jeg desværre ikke andre muligheder end at investerer i nogle trådløse repetere eller trække noget kabel Trist humørikon

Med venlig hilsen

ThomasG

Vi har haft enorm fornøjelse af at opsætte en repetere.  Efter store frustrationer fungerer alt nu perfekt.

good luck

BD 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Altså prøv - der er ikke rigtigt noget at tabe + der hører automatisk to dynamiske ip-adresser med til dit abonnement, så du burde godt kunne opsætte to routere - omend den ene måske skal være af en type, som ikke samtidigt er til telefon og tv. Så du kunne også finde en router, som kan forbindes til telefonstik, og prøve om dét virker.

Først da bør du begynde at investere i noget som helst.

- Håber det hjalp :smiley-happy:

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

2 ip adresser ændre jo ikke på at man kun kan have et modem på linien.

Homeboxen er jo et modem med indbygget router. Derfor vil det som det bliver sagt ALDRIG

virke. En trådløs repeater kan måske virke men den skal være tilpas langt fra homeboxen til at de 2 trådløse enheder ikke forstyrre hinanden. En bedre løsning kunne være homeplougs via den stik kontakter hvor der kan være en trådløs enhed med.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)