Stemmeklarhed???? hjælp!!!

Hej..

Jeg har været så 'dum' at komme til at aktivere noget der hedder Stemmeklarhed, på min mobil. Jeg har prøvet at inaktivere det, men det forsvinder simpelthen ikke!
Når nogle ringer til min mobil kommer der en form for telefon svare på, som siger at den ikke kan identificere mit mobil nummer...

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få det til at forsvinde igen?

På forhånd tak! :-)).

25 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du ønsker hjælp til at håndtere menuen på din mobiltelefon, så ville det være en god start at fortælle hvilket mærke og model der er tale om.

Mvh FN ;-)

Nokia X3 :-).

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Stemmeklarhed findes i menuen "Opkaldsindstillinger". Du kommer til menuen således:

Vælg > Menu > Indstillinger > Opkald, så får du følgende options:

Omstilling

Valgfri svartast

Automatisk genopkald

Stemmeklarhed

(og flere options under disse, men de er ligegyldige i denne her sammenhæng).

Brug funktionen ned i menuen indtil Stemmeklarhed er markeret, og tryk så på Menu (enter).

Nu kan du så aktivere eller deaktivere Stemmeklarhed.

Manualen findes i PDF-format på dette link:

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_X3-00_UG_da.pdf

Menuen for Stemmeklarhed findes på side 40 i manualen.

Mvh FN ;-)

Jeg synes altså det blev ret indviklet det der! :-)..

Jeg er udemærket klar over hvordan man kommer ind til det der Stemmeklarhed, for jeg er jo kommet til at aktivere det. Når jeg så går ind og vælger inaktiv, så sker der ikke noget..
Når jeg går ud på baggrunds skærmen, så øverst oppe står der hvor meget signal der er, hvor meget strøm der er på, også efter jeg har fået aktiveret det der stemmeklarhed er der nu en pil der på en måde går opad. Og når jeg så inaktivere stemmeklarhed, blir den der pil ved med at være der, og når man ringer til min mobil kommer den der mærkelige telefon svare stadigvæk, og det eneste jeg ønsker er virkelig at den der telefon svare forsviner, og at man kan ringe til mig normalt  :-))

Omdømme 3

Så gendan din telefon til fabriksindstillingerne. Så er du ude over det problem.

Vejledning til gendannelse af fabriksindstillingerne findes på side 24-25 i manualen.

Mvh FN ;-)

Skal jeg så kun gendanne indstillinger? :-).

- og tusinde tak for hjælpen! Glad humørikon.

Omdømme 3

Det er beskrevet i manualen at du har forskellige valg alt efter hvor omfattende gendannelsen skal være.

Hvis din telefon til stadighed driller dig så vælg en total gendannelse. Du skal så efterfølgende oprette dine personlige indstillinger igen, - ringetoner, viderestilling med mere og hvad du ellers selv har tilføjet af indstillinger.

Hvis dine kontaktpersoner er gemt i telefonhukommelsen kunne jeg godt forestille mig at de forsvandt også. De kan dog også godt være lagret på SIM-kortet, og så forsvinder de ikke.

En Gendannelse til fabriksindstillingerne betyder, kort sagt, at din telefon bliver præcis som den var den dag den var ny og ikke taget i brug. Alt hvad du efterfølgende selv har indstillet skal du indstille igen, - og hold fingrene væk fra Stemmeklarhed. Meget glad humørikon

Stor hilsen FN ;-)

Jeg gik ind i Gend. fabrik.ind.  Så valgte jeg Gendan kun indstil.

Så gendannede den, genstartede telefonen, også var det altså stadigvæk ikke forsvunnet .. :-).

Og jeg kan ikke åbne den der manual.(-:

Jeg kan prøve at gendanne alt, hvis du lover mig at billeder og sms'er ikke bliver slettet - for mine kontakter er gemt på sim-kortet, og de er heller ikke forsvunnet da jeg gendannede indstillingerne :-).

Nu har jeg gendannet alt, og det er stadigvæk ikke forsvunnet Humørikon frustreret.

Omdømme 3

Jeg kan (og vil) IKKE love dig at du ikke kan risikere at miste dine SMS'er og/eller dine billeder.

Jeg har ikke en Nokia X3, så jeg er ikke i stand til at efterprøve det for dig.

Generelt om hjælp på dette forum, så burde der faktisk være en "ansvarsfraskrivelse", - men det må underforstået være sådan, at de der modtager råd på dette forum selv er ansvarlige for om de ønsker at følge rådet eller ej.

Hvis du har et kabel til computertilslutning af din Nokia telefon, så kan du med dette kabel og et program, til hver en tid lave en backup af alt i din telefon, herunder også af billeder, SMS'er, Kontaktpersoner og alt muligt andet.

Programmet er et must have for alle der har en Nokia telefon, - og du kan også opdatere din telefon med den nyeste software hvis du har dette program.

Programmet er udviklet af Nokia til Nokia brugere. Det hedder Nokia PC Suite, og kan downloades gratis på dette link:

http://www.nokia.dk/produktsupport/download-software/pc-suite

Klik på "Hent" for download af Nokia PC Suite.

Mvh FN ;-)

Alle mine sms'er blev så slettet, det kan jeg ikke ændre nu, og skidt pyt med det...

Men det der stemmeklarhed er der altså stadigvæk.s;

Omdømme 3

Nu har jeg gendannet alt, og det er stadigvæk ikke forsvunnet Humørikon frustreret.

Det burde ikke være muligt. Overrasket humørikon

Citat fra dette website:

http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-86216-p-2.html

Omkring dårlig lyd.
Prøv at læg mærke til om der kommer et "nyt" ikon i toppen af skærmen ved siden af der hvor man kan se batteri og netværks forbindelse. En såkaldt status indikator. Hvis der optræder et symbol der vel mest af alt ligner en gul streg med et par knæk på. Så er det fordi der er blevet aktiveret "stemme klarhed". En feature som kan tilgås fra menu->indstillinger->kald eller fra in-call menuen.
Prøv at slå den fra hvis den er slået til, den kan give noget mærkeligt forvrængning. Den er egl lavet for at forbedre lyden i omgivelser med støj men den slags DSP kan jo være drilsk...

Og hvad det det for en manual du ikke kan åbne????

Er det denne:

Mvh FN ;-)

Ja jeg det er den manual jeg ikke kan åbne..

Og der er ikke kommet noget nyt, den der 'pil' bliver bare ved med at være der..

Ja det er den manual jeg ikke kan åbne*

Omdømme 3

Hvad manualen angår så mangler du sikkert et program der hedder Adobe Reader. Det skal du bruge for at kunne se PDF-filer. Det kan du downloade gratis på dette link:

http://get.adobe.com/dk/reader/

FJERN markeringen i Google toolbar. Den er der ingen grund til at installere.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Hvis du virkeligt har gendannet din telefon til fabriksindstillingerne, så har du også skullet bruge en sikkerhedskode. Har du gjort det????

Mvh FN

Ja, jeg har brugt min sikkerhedskode..

Omdømme 3

Se screendump fra den manual du ikke kan se: (klik på link)

http://bildr.no/view/820790

Du skal vælge den option der hedder "Gendan alt"

Tag batteriet ud af din telefon i nogle minutter efter du har gendannet, - og sæt det så i igen og genstart telefonen.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Undskyld jeg blander mig, men grunden til at det ikke virker at gedanne din telefon er sikkert at den Oplysning om at din telefon skal køre Stemmeklarhed ligger på simkortet, eller i dit abonnement ligesom hvis du laver om på vidre stilling og Bankpå service, så den fejl du får er sikkert på dit sim kort, og du skal i værste tilfælde have et nyt.

men kontakt kundeservice eller TDC butik det kan være de kan slå det fra så du kan bruge din telefon igen.

Kan man godt ringe til TDC nu?:-).

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,Glad humørikon

Nej.. det kan du ikke.Trist humørikon

nå okay..

Men mange tak for hjælpen! (-:

Omdømme 3

TDC Hotline lukker klokken 20, - så vidt jeg husker.

Prøv nu lige det her jeg sidst har skrevet:

Se screendump fra den manual du ikke kan se: (klik på link)

http://bildr.no/view/820790

Du skal vælge den option der hedder "Gendan alt"

Tag batteriet ud af din telefon i nogle minutter efter du har gendannet, - og sæt det så i igen og genstart telefonen.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Kig her:

http://bildr.no/view/820802

Måske kan du slå Stemmeklarhed fra under en samtale (et opkald).

Vejledningen er ganske vist fra en Nokia 6300, men Nokia telefoner plejer at være ret ens i deres menuer.

Tryk på den optin der hedder "Valg" under et opkald, og se om Stemmeklarhed kommer frem som en option.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P