Status på FastTV / HomeTrio Fiber konvertering ønskes

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Synes efterhånden det er lidt længe siden der har været meldt noget ud, så jeg kunne godt tænke mig svar på nedenstående punkter:

1. Er man kommet nærmere en dato for konvertering?

2. Får vi der har 50/50 Mbit stadig denne hastighed, eller nedgraderes vi til 50/10 Mbit?

3. Hvordan bliver TV pakkerne? som jeg kan se det, er der f.eks. i HomeTrio pakken ikke DR HD med, men man skal betale kr. 79 ekstra om måneden for at få HD kanaler - det vil jeg IKKE - vil til "nød" gerne have TV2 HD (kan sagtens undvære), men gider da ikke betale for 8 andre kanaler i HD, som jeg ikke engang ser i SD?

4. Kommer der forhøjelse i forbindelse med TV2's overgang til betalingskanal?

Jeg har pt. FastTV pakken, Plus abonnement (optage) + ekstra TV boks (slave) og 50/50 Mbit internet - ser gerne at jeg får det samme, kompenseres behørigt hvis ikke jeg gør og i hvert fald ikke kommer til at betale mere end jeg allerede gør (som er nok, i forhold til Waoo som jeg blev tvangsflyttet fra).

Med venlig hilsen

Thomas Christensen

10 Kommentarer

Ja - kunne have sagt mig selv, at der ikke ville komme svar på det indlæg...

Hej Thomas

Tak for dit indlæg.

Lad mig lige sige med det samme at der afogtil godt kan gå et par dage, før vi svarer på spørgsmål på forum. Det er beregnet til at være et kunde til kunde forum, så hvis indlægget kræver omgående kontakt til tdc anbefaler jeg; http://tdc.dk/kontakt/

Men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe med at finde svar på dit spørgsmål Glad humørikon

I forhold til dato for konvertering er der ikke fastsat en dato endnu. Du vil blive notificeret før det sker dog.

I forhold til de resterende spørgsmål er der en detaljeret beskrivelse af Home Trio Fiber på nedenstående link:

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_fiber

Hav en god dag.

Hilsen Niels

Det passer så ikke lige at vi bliver adviceret om hvornår skiftet sker. Har lige været i mit sommerhus, hvor der skulle skiftes fra Fasttv til TDC.

Jeg har ikke nået at få skiftet boksen endnu, men har en tid til 29. februar pga stor travlhed hos montørerne.

Mit TV signal er nu forsvundet uden advarsel og på trods af at man lovede at det ikke skulle ske.

Hos FastTv siger de at det er TDC der har slukket for signalet.

Jeg må nok sige at jeg ikke glæder mig til at blive jeres kunde, hvis det er jeres arbejdsmetoder, bare at lukke for signaler, når det passer jer, og ikke overholde aftaler.

Hej ew3230

Jeg er ked af at høre dit signal i sommerhuset er blevet lukket.

Jeg kan ikke forstå, hvis vi har lukket dit signal uden at informere dig først. Det er ikke vores sædvanligt måde at gøre tingene på.

Jeg vil gerne hjælpe med at finde nogle svar på, hvorfor din forbindelse er lukket og, gøre hvad jeg kan for at afhjælpe problemet. Hvis det har interesse så skriv venligst på kundeforum@tdc.dk, og så vender jeg eller en nær kollega tilbage hurtigst muligt.

Hilsen Niels

Jeg har fra mine sommerhusnaboer hørt rygter om, at TDC skulle have udsendt et særligt tilbud til vores sommerhusområde (Munkerup v. Gilleleje) vedr. Hometrio. Ingen kan imidlertid finde tilbudet. Kan I derfor hjælpe med lidt info, for måske kunne det være løsningen for mig.

Jeg har

1. YouSee i helårsboligen - kabeltv
  2. Telia bredbånd til computeren i sommerhuset
  3. Boxer abb. til TV'et i sommerhuset
Jeg forestiller mig, at Hometrio vil kunne erstatte pkt. 2 + 3, men vil det også kunne svare sig økonomisk? For at kunne vurdere det, har jeg brug for prisen på det pågældende Hometrio tilbud.

Vil en kommende fiberløsning blive aktuel i den forbindelse? I givet fald: hvornår?

Hej Vocalisten

Jeg vil naturligvis meget gerne hjælpe dig. Vi behandler dog ikke enkelte kundesager i plenum, så jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne skrive en mail med ovenstående til kundeforum@tdc.dk .

Du må meget gerne vedlægge din adresse, så jeg kan kigge på, hvad vi mere konkret forventer at kunne levere.

Hilsen Niels

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Unskyld mig. Har Hometrio Fiber heller ikke DR HD til trods for den højere hastighed? Den såkaldte unskyldning fra TDC i sin tid omkring dette var, at linjerne ikke kunne bære et så trafikfyldt signal pga. for lav hastighed og kobberets kvalitet? - Men det nylagte fiber? Er det også i dårlig kvalitet. Så vidt jeg ved kan man med fiber komme op på ekstremt høje hastigheder; 1gbps og højere?

Please get a grip TDC Meget glad humørikon 

~~BUMP~~

Jeg mangler stadig svar på de to vigtigste punkter - pkt. 2 & 3:

2. Bliver jeg nedgraderet fra nuværende 50/50 Mbit til 50/10 Mbit - det kan der ikke findes svar på, på linket du skrev (Niels_TDC).

3. DR HD er must carry (som alle DR's kanaler), derfor vil jeg ikke betale ekstra for en "HD pakke" for at få denne kanal, som jeg allerede har nu som en del af FastTV pakken (uden meromkostninger), specielt fordi jeg ikke er interesseret i nogen af de andre kanaler i denne pakke (som jeg heller ikke ser i SD).

Hvis min hastighed nedsættes til 50/10 Mbit, forventer jeg en væsentlig beløbs-nedsættelse, da de sidste 50% så ryger, af argumentet for at jeg betalte $$$$$ for at få gravet fiber ind i huset - at få en hurtig upload - de andre 50% var så frit valg af udbyder og indholds leverandør (som i jo allerede har frataget mig).

Jeg har betalt kassen for noget der skulle have været et åbent og fremtidssikret feed og jeg er nu endt med noget jeg kunne have fået (på daværende tidspunkt) over YouSee kabelmodem og en evig stavnsbinding til kun en udbyder/indholds leverandør, når jeg skulle have mulighed for at vælge hvem jeg fik hvilket feed fra...

Det mindste i kan gøre - når nu i VIL sidde på hele infrastrukturen i nordsjælland - er at levere et tilbud der matcher de andre tilbud på markedet, som jeg nu ikke længere kan vælge imellem...

/Thomas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

2) Ingen anelse. 

3)  DR HD er ikke must-carry (dette svar har jeg også fået fra DR selv), men den må ikke tages penge for. Derfor har TDC også svaret i tidligere tråde omkring Hometrio med HD-pakke, at DR HD ligger gratis i pakken, men at den ikke bliver tilbudt, fordi kundernes hastigheder ikke giver mulighed for dette.

- Derfor er det noget vås, at TDC ikke giver fiberkunderne med 50mbit DR HD med i standardpakken. Desværre er det ikke ulovligt, da DR HD netop ikke er must-carry.

håber dette giver delvist svar!

HeinrichP 

Hej Thomas

Tak for dit indlæg. I det link jeg sendte dig står der under "læs mere om TDC fiber" følgende;

"Desuden er bredbåndshastigheden på hele 50/10 Mbit/s"

Det vil sige at du kommer til at få en 50/10 forbindelse med TDC fiber, ja.

Som HeinrichP sandt nok skriver, er DR HD ikke en must carry kanal som de resterende af DR's kanaler. Derfor har vi ikke forpligtelse til at levere den gratis.

Sandheden er, at det langt fra ville være omkostningsfrit at levere DR HD til alle de kunder, der kan trække et HD signal. Så den gængse misforståelse, at det bare er en knap der skal trykkes på, er lidt ved siden af Glad humørikon

Hilsen Niels

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P