Statisk route

Hej Alle

Jeg er desværre blevet indehaver af en TDC Homeboks......

Og har siden haft adskillige udfordringer, jeg har en vpn koncentrator siddende som er afhængig af port 1723 tcp og udp samt protocol 47 (GRE) og selvfølgelig understøtter boksen ikke mapning af protocol 47 som ellers er standart når man mapper porte til vpn..øvøv, nå det måtte undertegnet så opfinde en mindre workarround til...

Nu er det sådan at jeg også er indehaver af et mindre hjemme netværk, bestående af et antal cisco 3750g switche og på disse er der konfigurere forskellige vlan, et wlan vlan, et voice vlan, et server vlan, et gæste vlan, et data vlan og et test vlan. alle disse net var naturligvis routet i min fine cisco router altså før jeg blev den (u)lykkelige indehaver af homeduo homeboks...

så var det jeg tækte... statiske interne router,det må kunne konfigureres på denne homeboks, da den jo altså ikke understøtter vlan, ihvertfald ikke den del som vi stakkels brugere har adgang til..men nej det kan jo heller ikke..

er der nogle der ved hvorledes man kan konfigurere enten vlan eller statiske router på denne vidunderlige boks ?

Nogle kvikke hoveder siger, du har jo "specielle" behov så du skukke ikke have valgt denne løsning, nej men nu er det bare sådan at TDC kun praler med hvad de kan og med hastigheden og ikke med alle begrænsningerne

---------<GIZMOZ>

6 Kommentarer

Forstår ikke rigtig dit problem.

Normalt vil man tildele den centrale managed switch en fast ip adresse i DCHP sektionerne i Homebox, og så sætte portene til denne adresse i Port Forwarding.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Desværre.

Tro mig jeg kan sagtens følge dit problem, jeg bander også over den manglende vpn understøttelse i homeboxen. Og jeg har i øvrigt bandet det ret kraftigt videre til udviklingsafdelingen. Jeg har dog indtil videre ikke nogle tilbagemeldinger om problemet. Men der er ingen måde du kan lave en routing selv, det ligger helt inde i super admin level og derfor kan det kun laves fra Tdc´s side .Typisk bliver den slags ændringer kun lavet i forbindelse med erhvervs konfigurationer. Problemet opstår i firewallen der blokerer pakkerne til vpn uagtet at man har forwardet portene.  Derfor er den eneste mulighed en dmz, desværre.

mvh

Jan

Hvis det er et firewall problem, så kan man godt ændre den.

Søg følgende streng på Google "TDC HomeBox - avanceret konfiguration" og opret din egen login med administrator rettigheder.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er et brud på abb. aftalen og i øvrigt blokeret i nyeste firmware

Ergo - giv os mulighed for en pro løsning, i stedet for alt det andet pjat.

Det havde også været fint,, men nu er problemet ikke så meget portforwarding, men routning til andre net på bagsiden (lan siden), problemet kan sevlfølgelig løses ved at sætte en router op internt og lave inter vlan routning på denne, for så at lave nat til homeboksen, portforwarding vil så stadig virke, det er bare at natte adresserne 1 til 1, problemet er så bare, at der bliver lavet nat på nat og pat på pat inbound, ikke nogen rigtig god løsning, den rigtige løsning ville enten være at vlan enable homeboksen, eller lave mulighed for at oprette statiske router...

Mht. vpn må man konstatere at TDC ikke efterlever gældende standarter på området (bla. rfc 2637) og flere andre.

det må helt klart bero på en konfigurationsfejl fra TDC's side, at man ikke har været opmærksom på denne lille detalje, jeg nægter at tro på at man bevidst har valgt at fratage brugerene muligheden for at benytte vpn forbindelser inbound (som der efterhånden er rigtig mange der gør).

Det kan godt være at man har valgt fra TDC's side at lave et koncept, der tilfredsstiller det brede publikum, men med de mange års erfaring på området, burde TDC være blevet klogere og være i stand til at tilbyde en mere flexibel løsning til dem af os der ønsker mere end E-mail og facebook...

----<GIZMOZ> 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P